Cherry Audio Trident MkIII

Cherry Audio Trident MkIII is een authentieke, opgevoerde emulatie van de Korg Trident MkI/MkII multi-timbrale synthesizer uit 1981
Cherry-Audio-Trident-MkIII-review-678x381.jpg

Ik heb de demo van vriend Tim Shoebridge gezien en vind hem goed klinken, maar ik heb al zo veel stringmachines, nu ook in zachte vorm, namelijk de Cherry Audio Quadra. Deze ga ik dus niet kopen, ook al is Cherry Audio zeer betaalbaar.

Gister weer even de GX-80 van Cherry getest.. sorry maar not even close..
Prima dat ze er zijn maar ik zit niet echt op hun output te wachten..

Volgens mij heb ik van PB ook al zo'n emulatie van de Trident - dacht ik uit mijn hoofd.

Volgens mij heb ik van PB ook al zo'n emulatie van de Trident - dacht ik uit mijn hoofd.
Maar dat was de Trident Mark I uitvoering.

Gister weer even de GX-80 van Cherry getest.. sorry maar not even close..
Prima dat ze er zijn maar ik zit niet echt op hun output te wachten..
Idem. De Voltage Modular is leuk. Voor de rest vind ik Cherry vrij matig met hun halfbakken emulaties. Maar ze zijn in elk geval niet duur.

Ik heb er zes en vind ze moeilijk te beoordelen zonder de originelen bespeeld te hebben, die ik alleen ken van opnames. Ik beoordeel ze daarom op zichzelf en daardoor valt alleen de Oberheim 8 voice me tegen.

sommigen zijn goed, sommigen zijn meh, de JP6 is lekker van ze, die gratis MG-1 van ze is de beste. Dat klinkt echt lekker als een rogue, lekker rauw en simpel, maar daarom heel snel seq patches maken ermee. Die polivoks kan lekker ziek en die Octave Cat is ook op zich prima.

Dreamsynth is ook een beest, maar heeft wel last waar meer van die plugs van ze last hebben, een behoorlijk nare GUI.

Deze sla ik even over, ik moet echt meer gaan filteren wat ik aanschaf, want 9 v/d 10 keren belanden ze op de, ja best leuk, stapel. In de praktijk bijven er maar een paar over (Korg/Tal/Gforce/Waldorf/Roland/Arturia)

nee die 1 op 1 fetish heb ik ook niet, het is meer een richting in wat een instrument kan. 2 osc, 3osc 1 of 2 filters, lp/hp hoeveel envs erin zitten enzo, zeg maar de algehele structuur van een synth.

Ik heb drie tridents , ik zelf vind de trident de warmste strings die er zijn. Mk1 is meer organisch dan km2. Maar allebei erg leuk. Maar eerlijk het is moeilijk om er specifiek een echt instrument uit te halen. Dus grappig is dat in 1980 ze een echt muziek instrument moesten benaderen. Nu willen ze het synth muziek instrument nabootsen met de imperfecties. Over dertig jaar willen ze de plug~ins nabootsen.

Als het muzikaal bruikbaar is dan vind ik het goed. Het kan mij eigenlijk nooit zo schelen of zij op het echte instrument lijken.
Ik vind het altijd een beetje jammer als ze er alles aan doen om het qua uiterlijk zoveel mogelijk op het origineel te laten lijken en in de marketing net te doen alsof het een 1:1 kopie is terwijl dat niet klopt. Een combinatie van pronken met andermans veren en misleiding. Wil niet zeggen dat zo'n synth niet bruikbaar is, maar nail dan het origineel of verzin iets nieuws.

Voorlopig hou ik het even op de gratis Tricent van Full Bucket.
De GX-80 van Cherry Audio vind ik uitermate slapjes klinken als ik het vergelijk met wat Arturia er van heeft gemaakt.

Voorlopig hou ik het even op de gratis Tricent van Full Bucket.
De GX-80 van Cherry Audio vind ik uitermate slapjes klinken als ik het vergelijk met wat Arturia er van heeft gemaakt.
Arturia heeft toch nooit een gx uitegracht , een cs80 dat dan weer wel

Arturia heeft toch nooit een gx uitegracht , een cs80 dat dan weer wel
Ja precies. Vergelijk Arturia's CS80v4 eens met de Cherry GX80. Een wereld van verschil, waarbij de Arturia precies als een CS80 klinkt. Leuk dat Cherry er elementen van de GX1 erin hebben verwerkt maar ik wordt er niet warm of koud van.

Nooit fan geweest van Cherry Audio
Arturia was ook altijd maar matig , tot wanneer ze in zee gingen met eentop developer die namelijk verantwoordelijk is voor byna alle updates van the v-collection
Echt een top programmer , en ja de laatste ( analogue modelled ) arturia's klinken behoorlijk deftig dankzij hem
Als ik mij niet vergis zit er een nederlandse developer achter Arturia's dx7 ( martinic audio )

Nooit fan geweest van Cherry Audio
Arturia was ook altijd maar matig , tot wanneer ze in zee gingen met eentop developer die namelijk verantwoordelijk is voor byna alle updates van the v-collection
Echt een top programmer , en ja de laatste ( analogue modelled ) arturia's klinken behoorlijk deftig dankzij hem
Als ik mij niet vergis zit er een nederlandse developer achter Arturia's dx7 ( martinic audio )
Harstikke gaaf! Dank je wel. Hier ga ik morgen eens even voor zitten:)

Back