Gezocht: Matrix mixer in 19 inch rack

Bij mij was het onlangs toch een beetje van dittem. De eerste keer dat ik aan de Bahringer ben gegaan...
Wat ik zocht was een heel simpele x-in naar stereo uit mixer waarbij x >=8. En dat bleek nog best lastig te zijn. Of 8 kanaals mono (ART, verder mooi gebouwd), of 4 mic channels, of meteen weer 2U hoog met EQ poppekast, of met onzalge prijsjes. Ik heb zelfs zelf zitten tekenen aan een stuk PCB layout. Kom je ineens gemakkelijk aan de 12 kanalen, maar DIY loont on tijd bijna nooit.

Ik heb 2 van deze Behringers van MP getrkken. De eerste was 40 euro, de 2e was 35.
Bij nader inzien is die Behringer toch misschien niet zo'n gek idee en kun je er in principe zelfs 3 sends van maken" Mon/FX plus stereo L/R. Ik ben inderdaad ook erg huiverig voor Behringer, hoe is de audio kwaliteit?

Bij nader inzien is die Behringer toch misschien niet zo'n gek idee en kun je er in principe zelfs 3 sends van maken" Mon/FX plus stereo L/R. Ik ben inderdaad ook erg huiverig voor Behringer, hoe is de audio kwaliteit?
Alle waar naar z'n geld natuurlijk. Als je 2k aan een mixer kan spenderen kun je sjiekere keuzes maken. Intussen is bij een 1 of ander boetiek, op bestelling gemaakt, produkt het ook maar de vraag hoe goed het nou echt is of dat je een stoer verkoopverhaal krijgt van een handige harry die een relatie heeft met een muts die communicatiewetenschappen heeft gestudeerd en de website doet. In de gitaarwereld waar ik ook veel rondhang moeten we al jaren horen van de fantastische effecten van Roger Mayer. Mayes was ergens in 19halfen60 op de juiste plaats om z'n knutselwerkje aan een zekere meneer hendrix aan te bieden. Die lucky shot heeft em een reputatie opgeleverd die echt voor geen meter past bij de DIY kwaliteit van z'n pedaaltjes. Zeker anno 2025.

Ook bij Behringer hebben ze echt wel door dat je niet met brommende, ruisende of vervormende bakken aan kunt komen kakken. Daarnaast hebben ze een schat aan ervaring in het runnen van geautomatiseerde productie (elektronica en handmatig staat gelijk aan fouten) op hoge volumes. Dan kun je je prijs laag houden zonder op kwaliteit in te boeten.

Ik gebruik deze dingen puur voor lijn-level-signalen en heb eigenlijk geen last van shit.

Samson SM 10 gebruik ik. Heeft 8 kanalen. En 2 x aux send.
Heb zelf er een patchbay bij. Patchbay aangesloten op de mixer. Instrumenten in patchbay achterkant.
Wil ik mijn standaard setup gebruiken kan ik direct aan de slag, wil ik een ander instrument gebruiken, prik ik hem in de patchbay en kan ik volume en send van mixer gebruiken.
Werkt best ok.

1761213938945.png

1761213960214.png

De Luna reeks van Audac misschien
LUNA-U - Unified audio matrix processor
Heb ik inderdaad ook naar zitten kijken alleen die gebruikt ADDA conversie, en dat wilde ik nou net omzeilen en puur analoog pakken. Wel bedankt voor het meedenken!

@vintageboy wat kreeg je van vintagemaker.net terug?
Hij vroeg of ik een schets op kon sturen, dus die gemaakt en wacht nu antwoord daarop af!

Samson SM 10 gebruik ik. Heeft 8 kanalen. En 2 x aux send.
Heb zelf er een patchbay bij. Patchbay aangesloten op de mixer. Instrumenten in patchbay achterkant.
Wil ik mijn standaard setup gebruiken kan ik direct aan de slag, wil ik een ander instrument gebruiken, prik ik hem in de patchbay en kan ik volume en send van mixer gebruiken.
Werkt best ok.

Bekijk bijlage 3866382
Bekijk bijlage 3866383
Deze heb ik inderdaad ook op mijn lijstje staan, top om je feedback te horen. Zo'n setup icm patchbay heb ik inderdaad ook in mijn hoofd. Thanks!

Back