Yamaha lanceert de Yamaha MODX M.
Ontworpen voor professionele muzikanten combineert de MODX M-serie synthesizers expressieve controle, een gestroomlijnde workflow en uitzonderlijke geluidskwaliteit in een lichtgewicht ontwerp dat ideaal is voor podium en studio. Met drie klankengines die een verbluffende variëteit aan geluiden produceren en gedeelde DNA van onze vlaggenschip MONTAGE M, tilt de MODX M expressie naar een hoger niveau — overal
MODX M offers up to 268 notes of polyphony across its three engines:
- 128 notes for AWM2 Preset and User Waveform Parts
- 128 notes for FM-X Parts
- 12 notes for AN-X Parts
Meer info: klik
Ontworpen voor professionele muzikanten combineert de MODX M-serie synthesizers expressieve controle, een gestroomlijnde workflow en uitzonderlijke geluidskwaliteit in een lichtgewicht ontwerp dat ideaal is voor podium en studio. Met drie klankengines die een verbluffende variëteit aan geluiden produceren en gedeelde DNA van onze vlaggenschip MONTAGE M, tilt de MODX M expressie naar een hoger niveau — overal
MODX M offers up to 268 notes of polyphony across its three engines:
- 128 notes for AWM2 Preset and User Waveform Parts
- 128 notes for FM-X Parts
- 12 notes for AN-X Parts
Meer info: klik
De Fantom vond ik altijd wat makkelijker. De Kronos lijkt laagdrempelig, maar is ook wel complex als je diep wil gaan. Sound design werd ik nooit zo vrolijk van. Dat extra parameter scherm in de Montage M lijkt mij daarom echt een serieuse verbetering. Helaas heeft de MODX M deze niet. De Rolands vond ik altijd lekker in de mix klinken, vooral ook live. Je hoefde er niet al te veel aan te veranderen. Maar ik vond de Motifs altijd net even interessanter klinken dan de Rolands. Maar de MODX M engine klinkt ook echt goed. Heel veel synth voor je geld.