Yamaha Montage M

Er is al veel over gesproken en specificaties waren al gelekt, maar Yamaha heeft nu officieel de Montage M gelanceerd.

De montage beschikt over 3 type klankopwekking: AWM2, FMX en ANX.

Onderstaand een aantal specificaties. Klik hier voor meer informatie.
  • A new synthesis engine called AN-X.
  • A massive expansion of AWM2 elements within a single Part, from 8 to 128.
  • An increase in total polyphony from 256 to 400 notes:
    • 128 for AWM2 Preset Wave
    • 128 for AWM2 User Wave
    • 128 for FM-X
    • 16 for AN-X
  • Twice the preset wave content, from 5.67 Gb in MONTAGE to 9.97 Gb in MONTAGE M.
  • More than twice user wave memory, from 1.75 Gb in MONTAGE to 3.8 Gb in MONTAGE M
  • An increase of available Library locations, from 8 to 16.
  • VCM Rotary effect and “pull out” drawbar behavior on Organ Performances.
  • Pure Analog Circuit 2 improved digital to analog conversion.
    IMG_3762.png

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Het lijkt me wel een machtig ding, er is ook een toffe video van Matt Johnson (Jamiroquai) die hem gebruikt als center piece voor zijn hele live rig, inclusief mixen en fx sends op meerdere synths enzo.

Yamaha heeft een hardware voorstelling gemaakt van de AN-X en FM engine die in de montage m zit.Aardig wat ruimte hé.Trouwens niet te koop maar meer ter ere van 50 jaar Yamaha.

48486.jpg

Ja, geeft ook meteen een beetje het probleem van workstations/synths als de Montage aan. Veel te veel opties opgesloten achter een veel te beperkte interface. En als je dan bedenkt dat Yamaha niet bepaald uitblinkt in gebruiksvriendelijke UIs en/of fatsoenlijke documentatie, weet je dat zelf sounds maken een struggle wordt op dat ding.

hoe tof als je die interface hebt.
Interface is toch wel 1 van de belangrijkste dingen.
Na tone/sound dan :)

Je leert iets vlot te bedienen door het te doen.We zijn ook de generatie van de smartphone gebruikers.

Ja, geeft ook meteen een beetje het probleem van workstations/synths als de Montage aan. Veel te veel opties opgesloten achter een veel te beperkte interface. En als je dan bedenkt dat Yamaha niet bepaald uitblinkt in gebruiksvriendelijke UIs en/of fatsoenlijke documentatie, weet je dat zelf sounds maken een struggle wordt op dat ding.
Ik moet wel zeggen dat de Montage mij veel makkelijker lijkt qua UI dan de Motif series (die ik jaren heb gebruikt).

Ik heb weinig ervaring met de Montage, de Motif vond ik geweldig qua klank maar een drama om te bewerken.

O.S. update 3.0 en ESP 3.0 komt er aan en dit wordt een grote update.
Eindelijk volledige controle over de ESP software via de Montage M.

Ik ben trouwens erg te spreken over de Montage M8x.

Ik heb weinig ervaring met de Montage, de Motif vond ik geweldig qua klank maar een drama om te bewerken.
Dat is bij de Montage M heel makkelijk geworden. Kan ook via hun ESP software. Ook helpt het tweede display heel erg.

Back