Glad oppervlak onder de tweeters.

DRe

SSM spacestation
Ben vandaag bezig geweest met de ruimte om te gooien. Nu loop ik tegen het euvel aan dat mijn spiekers in eens heftig veel meer hoog hebben. Eigenlijk de big consel artifecten. Waarschijnlijk moeten de spiekers nu een half meter omhoog onder een schuine hoek naar beneden. Maar ik ben zo gewend aan het geluid zo in de oude settings, zonder enige opstakels Lastige keuze. Ik heb er gewoon pijn van in mijn oren na 5 minuten. Wist niet dat dat zo’n verschil zou uitmaken.

En wat als je ze omdraait?

Leg ze eens op een handdoek?

Dempen een optie ? , doek voor de tweeter of een elektronische oplossing [ filter]
je bent handig genoeg daarin , probeer het eens .
Ik heb nu een dik doek op het gladde oppervlak, maar voor de lange termijn niet echt praktisch. Maar het werkt wel een beetje. Liever geen filter dat heb ik eens geprobeerd met roomEQ.

Edit mss toch maar een hoger statief.

Ik zou ze echt voor de test eens omdraaien. Of op zijn kant. Benieuwd of t scheelt. Niet voor de look maar voor t resultaat

Nee kijk deze spiekers kunnen dat niet zie plaatje. Beetje gaos maar zo ben ik.

Attachments

• IMG_6221.jpeg
    IMG_6221.jpeg
    176 KB · Bekeken: 209
Die staan toch ook veel te laag joh!
Ik ken de specs van deze speakers niet maar de vuistregel is tweeters op oorhoogte toch?

Normaal staan ze zo ongeveer op oor hoogte. Maar idd ze kunnen met een statief hoger en dan meer naar beneden gericht.

Wat zou er gebeuren als je de speakers op de kop zet zodat de tweeters op oorhoogte staan? Voor de bas maakt het niet zo uit...
Ja wellicht de tafel nog iets meer naar achteren en de speakers op de tafel.maar dan heb ik geen ruimte voor apparatuur. Of wellicht yamiesNS10s grot boxen er onder.

2e hands setje monitor stands en klaar. Die op de grond staan, kost je dan 2* niks ruimte op de desk. Of n paar dozen er onder :D

of toch op de desk (wat ik niet zou doen indien zwaar)

als t goed mag zijn:

als t cheap mag zijn

mijn ervaring in zon situatie is
verder van je spiekers af gaan zitten
minstens 2,5 meter,
hoe dichter bij hoe sneller oorpijn.
sukses

Nee kijk deze spiekers kunnen dat niet zie plaatje. Beetje gaos maar zo ben ik.
haha dude, die speakers staan voor de helft onder de tafel :D alleen je tweeters komen lekker door zo he?
wat bedoel je met "Eigenlijk de big consel artifecten"

Ik vind dat ik nog vrij veel van de speakers zie, ze kunnen nog wel stukkie lager denk ik. KRK's hebben ook veel laag, dus hoe lager hoe beter

Back