Als mijn vocal duikt als de kick terug komt, wat doe ik dan verkeerd? Limiter / compressie...

Ik leerde van BRZ dat je m kan inzetten als milde distortion. Ik hou ervan m 2 aparte signalen te sturen en dan een signaal te gebruiken als modulatie en t andere als sound. Hij is stereo dus ik gebruik de modulatie sound dan niet. Hier tweak ik zomaar een korgje om te tonen wat ie kan doen met n saaie loop. Ik vroeg Herman deze maand of cv mogelijk is als mod en hij ging t bekijken, was mogelijk. Ik weet echter niet of dat zal gebeuren, ik denk dat Herman andere zaken aan t hoofd heeft en zoveel restylers zijn er nooit verkocht. Ik had deze trouwens bij op mijn 1e synthmeet :)

Rodec en Sherman zijn sowiso lekker bezig...

@klinkske gezien jou gearlijst.. je hebt niks meer nodig idd.. En kwa compressie, dat is eigenlijk VCA/volume per geluid (kort door de bocht) met een envelope dynamisch regelen.. (afgezien van exoten)

ik zou echt veel meer moeten proberen met de aansluitingen op de sherman filterbank... is nog steeds niet gebeurd. Maar zoals ik al n topic had over billen bloot patchen is er ook zoiets als 'ik heb geen idee wat ik ermee moet'
net zoals de dominion one in de verkoop staat, wat moet ik met die in en outputs in mini jack in hemelsnaam.

Tis voor mij lang geleden dat ik met een Sherman filterbank heb gespeeld maar kan me herinneren dat ik hem vrij heftig vond maar heb begrepen dat ie ook wel te temmen is. Misschien is het een idee om een aparte Sherman Filterbank topic te openen want er is een hele grote groep gebruikers of in iedergeval eigenaren van dat ding. En wat betreft de RNC dat is ook een goed ding al is de 500 series rnc series wat beter.

En patchen, ik zou ook niet alles patchbaar willen hebben.. wel gedaan maar nu stop ik er gewoon minder tijd in. En in een dolle bui neem ik zo'n patch op en dan bewaar ik die voor later.

welke summing mixers heb je?

Laatst gewijzigd:
Boss bx 600 en de KM 60 sinds kort.
die bx 600 kreeg nog geen revisie en is n zot ding.

Kost 2 keer niks

Inplaats van alles automatisch te doen kan het ook handmatig als de volumes van spraak of zang niet in het goede volume overkomen.
Als je uitgebreid experimenteert door iets langzamer op te nemen (een beetje lijzig praten in de toon waarop je een vertraagde opname hoort) En dan naderhand die te versnellen dan heb je tussendoor volop de tijd om de potentiometers te regelen. Dan komt het fantastisch helder en verstaanbaar na voren als eindproduct. Als je het goed doet klinkt het professioneel. Op die manier mocht ik een keer op de interface CD staan.

Weet niet of het nog iets toevoegt, maar probeer een onderscheid te maken tussen volume en dynamiek. Ik krijg de indruk dat die twee wat door elkaar lopen in dit draadje.

Met alleen volume en panning zou het al dik mogen klinken - die gear van je heeft dat van zichzelf al in zich.

Andere invalshoek, als je dan toch graag de boel platdrukt voor wat extra adrenaline, maar die vocal moet onaangetast blijven: hou die vocal dan buiten de groep die je platdrukt - dan blijft de vocal er "boven".

juist, k begrijp eindelijk hoe k dat moet doen, de vocal ervan vrijwaren.

O mijn nummer gaat over een toyota MRS / MR / MR2 (MR = Midship Runabout) waar ze mee gaan driften en racen, en ze hebben octane booster in de benzine gedaan.
Dit was t kladje vd vocals, ik freestyle zoals altijd terwijl t nummer loopt en ik de tekst lees. Dus niet alles wordt gezegd.

maybe i'll catch you
maybe i won't
maybe you get me
maybe you don't

push the pedal (down)
can you catch my drift
feels like a riot
just another gift / midship (runabout) honey

you better don't lift / shift

maybe i'll catch you
maybe i won't

maybe you get me

maybe you don't

octane booster
in the fuel
flatout honey
high revs rule

-------
  • MR2: Staat voor Midship Runabout, 2-seater.
    • Midship: De motor bevindt zich in het midden van het voertuig.
    • Runabout: Een compacte, lichte auto.
    • 2-seater: De auto is ontworpen voor twee zitplaatsen.
  • Franse aanpassing: In Frankrijk werd de naam veranderd naar 'MR' omdat 'MR2' klonk als het Franse woord 'merde' (schijt).
MR2 / MERDE :D (MR deux) - in NL staat er MR2 op achteraan de auto, in België is de 2 weggelaten.

'you better don't lift' = vermits de motor achterin ligt, gaat de auto nog meer oversturen bij gas los 'you better don't lift' - je lost dus beter niet de gaspedaal want dan "ga je in den decor" zoals we dat hier zeggen.

Nee ik heb geen toyota MR jammer genoeg, ja ik drift wel mijn andere wagen. En ja ik weet wat octane booster is (ik maak dat op t werk) en neen ik kan dat niet leveren :(

Laatst gewijzigd:
Driften met een AW11 MR2 zonder tollen is trouwens een hele uitdaging. Dan heb je beter de mk2 versie, en dan nog. Erg korte wielbasis. Maar dat geheel terzijde.

Ik heb t over versie 3 ;) die is betaalbaar

Ik heb eens bijna een mk1 voor 1700 gekocht, maar ik vond hem toch wat petit voor mij en er was een kans dt het "niet starten" een serieus probleem was, dus kocht ik een delta integrale. Met een turbocompressor, om on topic te blijven.

De goede routes worden steeds onnavolgbaarder met die turbocompressor. Un canard à deux chevaux avec kick s on route 66 met limiter. :bekdicht: :Z:?:doei:allemaal poezie.

Het gaat om een helder verhaal wat er te horen is. Kick of niet die komt op de tweede plaats.
Die Sherman LPF is gewoon een Low Pass Filter met wat toeters en bellen. Klopt dat?

De goede routes worden steeds onnavolgbaarder met die turbocompressor. Un canard à deux chevaux avec kick s on route 66 met limiter. :bekdicht: :Z:?:doei:allemaal poezie.

Het gaat om een helder verhaal wat er te horen is. Kick of niet die komt op de tweede plaats.
Die Sherman LPF is gewoon een Low Pass Filter met wat toeters en bellen. Klopt dat?
Noch de restyler noch de filterbank is enkel lowpass. Dus ik weet niet op welke je het hebt.

Back