endorphin.es Evil Pet Granular Synth and Effects Pedal

Screenshot 2025-11-01 at 02-48-48 Endorphin.es Evil Pet – United States.png

EVIL PET

€399,00

Maak kennis met de EVIL PET - de creatieve box die is ontworpen voor iedereen die genoeg fantasie en verbeeldingskracht heeft om het te gebruiken. EVIL PET kan een polyfone synthesizer, een granulaire effect, een FM-tuner, een bandrecorder, sampler en meer zijn.

EVIL PET bijt binnenkomende audio in grains en speelt ze op nieuwe, speelse of onverwachte manieren af. Rek, verklein of draai de grains om unieke geluiden, texturen en effecten te creëren. Laag grains om dromerige, glitchy of wervelende klanklandschappen te maken. Het werkt met elke invoer - gitaar, stem, synth of drums - en verandert gewone geluiden in iets magisch.

Audio van de jacks, de ingebouwde microfoon, de ingebouwde FM-tuner, of door samples van een microSD-kaart te laden. Grains kunnen worden getriggerd door de mechanische PLAY-toets of polyfoon worden afgespeeld via een aangesloten MIDI- of MPE-toetsenbord, wat zorgt voor expressieve polyfone prestaties en live experimenten.

De PET is gekleed in een glanzende roze kleur, wat het direct aantrekkingskracht en gezelligheid geeft zodra je het mee naar huis neemt.

De tactiele mechanische toetsen en bevredigende klikken nodigen uit tot eindeloos drukken, waardoor de EVIL PET onweerstaanbaar leuk is.

De microSD-kaart bevindt zich op het voorpaneel.

Neem direct je eigen stem of andere geluiden op met een klein microfoontje op het voorpaneel.

Het 2,42″ monochrome OLED-display biedt een perfect zicht vanuit elke hoek om de opgenomen golven met korrels in beweging te zien.

We hebben FM-radio toegevoegd om het experimentele allure te geven. Je kunt je PET mee op reis nemen en de vibes, muziek en hartslag van verschillende culturen vangen. Sample het voor je herinneringen - of verwerk en remix het als een canvas voor je eigen composities.

Enige nadeel is dat Evil Pet nog niet zindelijk is.
Dus die moet je eerst goed trainen.

Last edited by a moderator:
Ik zag hem gisteren ‘voorbijkomen’ en was gelijk gecharmeerd.
Zo gecharmeerd zelfs dat ik hem hier wel zie komen.

ja was ook gecharmeerd. Ik zie dat hij naar midi clock luistert maar zie nergens in de manual wat je er mee kunt.
Zou tof zijn als lfo's en grain position modulatie aan tempo kan worden gesynced.

Mpe is ook tof. Vind de video van lymbistuc of zoiets goed klinken maar die van MM niet.

Ik heb een stuk of 3 demo’s gecheckt, ik denk dat deze niets significant anders doet dan bijvoorbeeld de GR-1, Texture Lab, Beads, Mood. Hoe graag ik ook wil gassen voor een nieuwe granulaire unit - en dat wil ik graag. Daar komt bij dat zogenaamde “satisfyingly clicky buttons” helemaal niet bevredigen wanneer je werkt met de geïntegreerde microfoon. Die pikt dat geluid namelijk op.

Ik vind het wel een interessant ding, al had het van mij allemaal wel een maatje groter gemogen.

Granular blijft me interesseren, maar ik denk dat het niet bij mij past momenteel.
Heb ooit de lemondrop geprobeerd, maar het lukte me niet om er zelf wat moois uit te krijgen.
Eerst maar eens in de DAW proberen (want die heb ik toch) en als dat echt goed gaat, dan hardware.

Overigens een mooi ding. Heb hem gisteren (loopop) uitgebreid bekeken.
En niet heel duur.
Beetje jammer dat samples overzetten via SD kaart moet, weer een stapje extra. (dat vond ik bij de lemondrop ook irritant, al had die wel een USB ingang, dus mogelijk is dat al toegevoegd)
En FM is hier in Nederland een beetje achterhaald.

Ik heb een stuk of 3 demo’s gecheckt, ik denk dat deze niets significant anders doet dan bijvoorbeeld de GR-1, Texture Lab, Beads, Mood. Hoe graag ik ook wil gassen voor een nieuwe granulaire unit - en dat wil ik graag. Daar komt bij dat zogenaamde “satisfyingly clicky buttons” helemaal niet bevredigen wanneer je werkt met de geïntegreerde microfoon. Die pikt dat geluid namelijk op.
Wel goed punt. Ik heb zelf beads 2x.
De Evil Pet is dan wel een poly sampler maar goed voor mij dus ook een goede reden om deze te laten liggen.

Mooi ding en lekker kleurtje 8) Ik heb wel de indruk dat je met granular al snel op het ambient-terrein aanbelandt. Op zich is daar niets mis mee (hou ervan) maar ik vraag me gewoon af of hoe breed inzetbaar deze synthesevorm is....

Quote: "De PET is gekleed in een glanzende roze kleur, wat het direct aantrekkingskracht en gezelligheid geeft zodra je het mee naar huis neemt."

Okay :D maar verder is het wel een aardig ding voor een redelijke prijs naar mijn idee

Hoe verhoudt zich dit tot een Hologram Microcosm, Torso S4 of Arturia Efx Fragments?

Laatst gewijzigd:
Ik zou in 2025 niets meer kopen.....Besteld, dit trek ik niet. Voor onder de kerstbooom 8-o

Hoe verhoudt zich dit tot een Hologram Microcosm, Torso S4 of Arturia Efx Fragments?

Ik heb een Microcosm, die lijkt een beetje op een holbewoner vergeleken met de Evil Pet filmpjes.
Natuurlijk is die eenvoud juist een groot pluspunt voor velen.

Hologram is alleen een FX processor. Wel één die lekker klinkt (heb hem zelf niet, maar heb hem veel beluisterd)
S4 is uitgebreider. Eigenlijk 4 Evil pets in één en dan nog wat meer (FX en opties als USB, audio interface etc.)
Efx heb ik, is ook geen granular synth. Ik dacht hem veel te gaan gebruiken, maar in de praktijk vind ik hem snel te extreem in die typische hoge pitches.
Dat is overigens niet typisch Efx.
Granular (zowel synthesis als FX) is blijkbaar iets van een kleine, maar mooie sweet spot en veel experimenteren (niks mis mee overigens).

De Evil Pet zit qua prijs gelijk met de 1010music lemondrop.
Die heb ik gehad. Geen vriendjes mee geworden. Ik vond de UI niet prettig en snapte niet goed hoe ik granular moest gebruiken.
De Evil Pet lijkt me wel een betere gebruikerservaring geven dan de Lemondrop.
De Evil pet heeft wat minder granular opties dan de Lemondrop, maar lijkt me daardoor meer hands on.

Voor mijzelf moet ik eerst beter in granular synthesis duiken (in de DAW) en dan pas iets hardwarematigs kopen. Mocht dat er van komen, is de EP zeker een optie.

Ik heb oa de Microcosm, S4, Mood. De Microcosm is een audio FX processor en Looper. De S4 is zowel een audio FX processor, als wel een sampler, sample mangler en Looper. De S4 heeft 4 tracks, de Microcosm en Evil Pet hebben ieder 1 track. De Evil Pet lijkt mij minder hands on, ik zie behoorlijk wat parameters in menu’s zitten. Ik ben zelf meer van less is more.

Het zijn niet alleen ambient soundscapes die je met dit soort gear kunt maken. Als je ze synced t.b.v. sequences, arps, beats, voegen ze echt iets toe en krijg je een totaal andere vibe.

De Evil Pet lijkt mij een stuk meer handson dan bv de microcosm.
Maar kan ook een stuk meer wat dan wel weer via menu's gaat.
Iig zie ik alle core granular synth controls.
Ik ben helemaal geen fan van de Microcosm en heb die heel snel weg gedaan.

De Evil Pet lijk ook anti aliasing algo's te hebben om de sound te verbeteren.
Als je die aanzet heb je wel minder grains ter beschikking.

De S4 heb ik geen ervaing mee maar lijkt mij het meest op de Evil Pet.
Granulator in hardware vorm? Bijde hebben mpe... De s4 weet ik niet.

1762079338269.png

Maar goed granular re-synthesis met de Quantum kun je wel een hoop meer mee.
Alleen is het niet een leuk klein doosje wat je ff op tafel zet..

Lang verhaal kort ik ben met 2x Beads en de Quantum allang voorzien.
De S4 vind ik te duur en de Evil Pet trekt me erg aan.
Niet te duur, koptelefoon uitgang.. lijkt een hoog jam gehalte te hebben. Maar goed ik houd me in :)

Granular blijft me interesseren, maar ik denk dat het niet bij mij past momenteel.
maar het lukte me niet om er zelf wat moois uit te krijgen.
daar loop ik inderdaad ook meestal tegenaan, beste resultaten ermee had ik op de minifreak en de polyend mess van mijn broertje, maar dat kwam in bijde gevallen vooral omdat er een leuke reverb achter zat die de particles weer aan elkaar lijmde

daar loop ik inderdaad ook meestal tegenaan, beste resultaten ermee had ik op de minifreak en de polyend mess van mijn broertje, maar dat kwam in bijde gevallen vooral omdat er een leuke reverb achter zat die de particles weer aan elkaar lijmde
Ik gebruik granular altijd met post FX. Bijvoorbeeld synth -> delay -> reverb -> Granular -> reverb -> Looper

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Even copy paste van Elektronauts, blijkbaar wel wat minpuntjes(voor nu). Niet mijn tekst dus, ben wel even zoet met mn S4 en Iridium qua granular.

Just got one of these yesterday and in my testing there are some serious limitations that folks might want to consider:
  • KNOB RESOLUTION: Probably the biggest thing that no one has talked about. I haven’t found a setting for this, but all of the knobs seem to have some serious stepping. Even the filter has it, and it is apparent even at low resonance. It legit feels like there as few as 20 or so steps for the filter. The same goes for other params, like start time. This is a bummer for longer samples, because the resolution of the start time knob seems to match the resolution of the wwaveform on the display, which is quite low.
  • NO LOOPING: The manual describes the buffer as a reel-to-reel style looper but there is no way to dial in the grain playback to send 1 grain the length of the buffer. So unlike something like a morphagene, you cannot freeze and loop a buffer precisely, only as clouds of grains it seems.
  • OVERDUB / FEEDBACK: This is not a sound-on-sound style feedback. Both settings seem to feedback the wet output + effects, but unaffected by the dry/wet. So you can’t really do resampling of the mixed output.
  • ERGONOMICS: My palms rest near the mechanical key switches, which are linear switches and actuate without any tactile feedback. Multiple times I’ve accidentally hit the play key (while there is a high release time set) and lost the sound without realizing what I did. This thing really should just have normal buttons or at least blue switches or something.
  • POLYPHONY: Polyphony is handled by assigning pitch round-robin to the next grain being fired. So if you are playing a drone at low grain density, you will not get smooth playback of additional voices you add on top. It acts like an arp, so it’s not a true type of polyphonic playback where each key plays back its own voice that is controlled by the panel. Rather, each key gets its own set of grains.
There’s more, but these were the initial things that stood out.

Back