Muis/processor geluid over speakers

- Het veranderen van stroomgroep heeft wellicht iets minimaal geholpen, maar het is bij lange na niet weg.

Ga vanavond hopelijk weer verder proberen. Er duiken nog steeds vreemde problemen op.
Leg de vraag 'ns voor aan chatGPT, wie weet heeft die nog een antwoord?
Heb je niet een vriend met een interface, sluit die even aan en dan weet je meteen of het je interface is, ik denk van wel zo op afstand ingeschat.

ChatGPT zegt dat ik een nieuwe firewire card van Texas Instruments moet halen.

Toen hij vervolgens uitlegde dat de M-audio Profire2626 via USB gevoed werd en daarom de interferentie doorgaf ben ik maar gestopt met AI voor die avond...

Ik heb wat lopen prutsen n.a.v. jullie reacties (dank daarvoor overigens!)

- Op de koptelefoon output van O2R lijkt het niet hoorbaar. Overigens heeft de O2R nog nooit een PSU recap gehad.
- Op de analoog aangesloten JV-1080 op de O2R komt het geluid/noise ook binnen, dus niet alleen via de geluidskaart. Hier helpt het wel om een isolater er tussen te zetten, dan scheelt behoorlijk.
- Het veranderen van stroomgroep heeft wellicht iets minimaal geholpen, maar het is bij lange na niet weg.

Ga vanavond hopelijk weer verder proberen. Er duiken nog steeds vreemde problemen op.

Dank nogmaals zover.
Heb je instrumenten of pedalen via USB aan de pc hangen?

ChatGPT zegt dat ik een nieuwe firewire card van Texas Instruments moet halen.

Toen hij vervolgens uitlegde dat de M-audio Profire2626 via USB gevoed werd en daarom de interferentie doorgaf ben ik maar gestopt met AI voor die avond...
:D

Nee, niet echt. Alleen een nieuwe Esi M8U eX midi patchbay.

Voor de rest alleen CAT voor internet en muis/keyboard. En firewire natuurlijk.
Ok, bij mij komt de ruis vooral via de USB poorten in m'n audiopad.
Ik heb één USB hub gevonden die het grotendeels wegfiltert, maar de laptop in de powerbank prikken blijft nodig voor echt schoon.
M'n Macbook heb ik nog niet geprobeerd, mogelijk dat die schoner is wat dat betreft.

Nee, niet echt. Alleen een nieuwe Esi M8U eX midi patchbay.

Voor de rest alleen CAT voor internet en muis/keyboard. En firewire natuurlijk.

En wat gebeurt als je deze midi patchbay even loskoppelt? Als daar het probleem zit kun je een usb isolator proberen.

Wat zeker is dat de computer op een of andere manier in het audiopad terecht komt. Als je de grondloop niet met koptelefoon hoort, dan moet het toch via de outs van de mixer komen. Lopen de kabels langs de computer ergens?
Je zou nog de speakers via een sub-out kunnen proberen (om de main uit te sluiten). Of ipv. adat even analoge outs van je interface naar de mixer proberen.

Heb je al geprobeerd om alles behalve je geluidskaart en mixer los te koppelen? Ik heb het probleem ook gehad, bleek uiteindelijk de Waldorf Blofeld te zijn.

Yay! :D

Het lijkt opgelost door de aanschaf van een andere Firewire card met Texas Instruments componenten.

Ik had meerdere dingen geprobeerd die jullie voorgesteld hadden, dit was beetje mijn laatste hoop. Stiekem baal ik ervan dat ChatGPT toch een beetje gelijk had (edit: én chielos). Maar ben echt heel erg blij dat dit lijkt te werken.

Het was nog wel even zweten. Na het vervangen van de Firewire card wilde Windows 10 niet opstarten (bleef op blauwe logo hangen), vervolgens na paar keer doorstarten wilde daarna Cubase de geluidskaart niet herkennen. Maar dat is uiteindelijk ook goed gekomen.

Mag ik jullie zeer hartelijk danken voor jullie input en hulp! Echt heel fijn dat er nog forums zijn waar mensen geholpen met een soortgelijk hobby i.p.v. elkaar afbranden. :halleluja:halleluja:halleluja

Back