Presonus nieuwste mixers

Presonus heeft drie nieuwe digitale mixers uitgebracht.

StudioLive® Series III SE 16, 24 en 32 Digital Console Mixer​

Prijzen, (16) €2.149 (24) €3.149 (32) € 3.649

1m.png

2m.png

3m.png

Filmpjes,

Meer info hier

Laatst gewijzigd:
Oh nice.
Ik hoop dat ze ook een rack versie uit gaan brengen voor een redelijke prijs.
Die vorige dateert al weer van 2017.
Zoek nog altijd een vervanger voor m'n XR18 met wat meer ins en outs (en dan niet de X32 rack of Wing rack, beide hebben niet genoeg inputs - outputs zonder dat je een snake toevoegt)

Zoek nog altijd een vervanger voor m'n XR18 met wat meer ins en outs (en dan niet de X32 rack of Wing rack, beide hebben niet genoeg inputs - outputs zonder dat je een snake toevoegt)
Een Wing Rack heeft ook maar liefst 24 inputs en meer ga je op een rack door de beperkte fysieke ruimte niet snel zonder uitbreiding vrees ik. Dan kom je eerder in de hoek van de convertors, zoals een Ferrofish of Tascam convertor met 32 inputs. Die werken met DB25 connectoren en met die racks kun je weer niet mixen of 'm rechtstreeks als audio interface inzetten.

Als het puur om het opnemen gaat, zou ik eerder voor bv. een RME Digiface + ADAT convertor racks gaan. Of eventueel een Allen & Heath Qu-Pac of SQ-Rack met een AR2412 als expansie-optie om tot 46 inputs te geraken. Een ingebouwde USB-interface gaat meestal wel maar tot 32 inputs.

Die nieuwe StudioLive mixers zien er wel veelzijdig uit, meer gepositioneerd als studio-tool dan als live-tool zoals de Allen & Heaths. Die grote transport-controls zijn wel handig, maar tegelijkertijd zien de channel-controls er wat minder intuïtief uit. Die zie ik liever in wat duidelijke losse clusters op een paneel, in plaats van allemaal op één lijn.

Een Wing Rack heeft ook maar liefst 24 inputs en meer ga je op een rack door de beperkte fysieke ruimte niet snel zonder uitbreiding vrees ik. Dan kom je eerder in de hoek van de convertors, zoals een Ferrofish of Tascam convertor met 32 inputs. Die werken met DB25 connectoren en met die racks kun je weer niet mixen of 'm rechtstreeks als audio interface inzetten.

Als het puur om het opnemen gaat, zou ik eerder voor bv. een RME Digiface + ADAT convertor racks gaan. Of eventueel een Allen & Heath Qu-Pac of SQ-Rack met een AR2412 als expansie-optie om tot 46 inputs te geraken. Een ingebouwde USB-interface gaat meestal wel maar tot 32 inputs.
Ze zijn er zeker :
Mackie DL32s 32 in + 8 uit.
Presonus Studiolive Series 3 32R heeft er 32in en 16 uit :)

Ik heb de Mackie in de oefenruimte, maar die wordt loeiheet. Voor een paar uur aan niet direct een probleem, maar thuis staat hij dagelijks 8-12 uur aan en dat lijkt me niet gezond voor de electronica.
Ik vind zelf de flexibele routing van zo'n mixer + interface combinatie erg handig voor m'n send-fx loops waardoor alles gepatcht kan blijven en ik toch audio her en der heen kan sturen.

ik lees niet al te beste berochten over support van presonus sinds xxxx ze heeft overgenomen

Ah deze kende ik nog niet, mooie compacte oplossing! Wel een hoop kabels aan de voorkant zo.
Klopt. Maar ik heb ze eerlijk gezegd liever aan de voorkant.
Het grootste 'punt' (voor mij) is dat hij zo diep is.
Dat mag voor mij wel iets hoger en minder diep.
Altijd wat te wensen :)

Geef mij maar gewoon de behringer Xair18 + Xair16 (thuis) en de X32 in onze kerk. Veel goedkoper, makkelijk te bedienen en geweldige sound. Ik heb de mixers van presonus qua bedienbaarheid en overzichtelijkheid nooit wat gevonden.

Geef mij maar gewoon de behringer Xair18 + Xair16 (thuis) en de X32 in onze kerk. Veel goedkoper, makkelijk te bedienen en geweldige sound. Ik heb de mixers van presonus qua bedienbaarheid en overzichtelijkheid nooit wat gevonden.
Ik hoop nog altijd op een X air 32 voor een redelijk prijsje 🫣

De Dl32s, maar dan van Behringer zeg maar.

Back