Black Friday 2025 tips

Dat was het dan. “Black Friday” 2025 is voorbij.
Bedankt voor jullie bijgedragen aan dit topic.

Oké nu is de Black Friday hype weer voorbij.
De hele maand november heb ik niets gekocht. (ja een matras maar die moest ik echt vervangen.. toevallig wel voor de helft van de prijs maar anders had ik die ook gekocht)

Ik ben benieuwd: heb je nou echt zinvolle BF deals gekocht?
Of heb je weer geld over de balk gesmeten voor troep die je na één keer gebruiken aan de kant laat

Ik zelf had al enige tijd een platenspeler op de vliering staan om ooit het draaien weer een keer op te pakken. Was al enige tijd op zoek naar een mooie deal voor gear. Door een combinatie van diverse kortingen totaal ongeveer 16,5% korting op een DJM A9 en Cdj-3000x weten te krijgen. En die gaat zeker wel gebruikt worden

De hele maand november heb ik niets gekocht. (ja een matras maar die moest ik echt vervangen.. toevallig wel voor de helft van de prijs maar anders had ik die ook gekocht)

Of heb je weer geld over de balk gesmeten voor troep die je na één keer gebruiken aan de kant laat
Push 3 met dustcover voor € 777,- in de zoektocht naar een betere Ableton Live ervaring. Hij komt vandaag binnen (als DHL z'n werk doet), dus ik weet over een tijdje of het zinvol was of niet.
Ik heb iig het idee dat hij m'n Live leven leuker gaat maken.

Een spontane aankoop was de Digitakt 2 voor de DAWLess setup. Ik zoek er al een hele tijd één voor een leuk prijsje, maar 2e hands doen ze vaak nog altijd € 750,- en bij Tonecontrol was hij nu € 809,- dusssss.
Beetje onlogisch om hem nu te kopen qua moment (net de Push 3 al besteld), maar de prijs was te goed om te laten lopen.
Hij staat in backorder, dus ik heb nog even voor hij hier kan gaan wachten op inzet.
Geen idee of deze poging om een sampler te integreren in m'n DAWLess workflow gaat werken, maar ik ga er iig m'n best voor doen.

Beide aankopen hebben volgens mij een pittige leercurve, dus ik ga me weer onderdompelen in het leren van nieuwe gear. Tijd en motivatie zullen de factoren zijn die dit maken of breken.

Dus een behoorlijk pittige BF dit jaar.
Ik had nog wat software dingen op m'n lijstje staan, maar die bewaar ik voor als er weer budget is.

Ik koop plugins die ik op het oog heb of doe een upgrade die ik anders vroeg of laat ook wel zou doen (denk ik.)

De lagere prijs trekt me wel over de streep.

Maar het zijn wel vst's die ik intensief gebruik (nouja misschien niet de gehele arturia V collection, maar wel een aantal ervan.)

Fabfilter Q3 was dik in orde, maar 4 heeft dan toch weer die dynamische uitschieter demper.

Heb me laten verleiden tot de aanschaf van plasmonic, maarja die had ik al een tijd op het oog. Het moet nog blijken hoe vaak ik het ga gebruiken.

Hier ook geen Black Friday deals, wel vorige week mijn nieuwe laptop ontvangen maar die was al 2 maanden daarvoor besteld.

Even een andere TIP tussendoor. Ik zou nu best een Retro Daw willen dus als je live 5 kunt houden zou ik dat wel vragen.. bij mij is alles weg onder 10!

Behoorlijke schade hier:
  • Moog SpectraVox
  • MacBook Air 2025 (15" M4 16GB/512GB)
  • Samsung T7 2GB
  • Ableton upgrade (van V5)
  • Reason upgrade (van V5)
heb nu spijt dat ik de Spectravox niet heb aangeschaft. Ik zag er ni onmiddellijk de meerwaarde van van hetgeen ik al in studio al had staan, nu denk ik er anders over.

- Asus Rog Strix met oa rtx 5070
- Voltage Lab 2
- Push 3 controller en suite 12
- Spectravox
- Erica synths Fusion Modulator

En dan nog wat cine lenzen... (Dzofilm ongeveer 10 stuks).

Volgend jaar weer een kans.
wie weet. hetgeen ik dit jaar heb gedaan was vooral in mijn 2de hobby: Simracing materiaal geïnvesteerd,. dus was het soms moeilijk om keuzes te maken tussen muziek en gaming

Behringer Halos
Erica synths Pico 3
Erica Pico output
Erica Fusion modulator
Erica black quad vca
2 x black mutli

SSL plugins

waarschijnlijk ben ik er nog enkele vergeten, , dat op een dag koerier of post hier staat met paketten die ik me niet meer herinner ;-)

Ik verwacht binnenkort wat meer Spectravoxen op de tweedehandsmarkt. Maar of die dan voor ~300 euro gaan....

Ik had nog de Ibanez UB804 electrische Upright Bass willen scoren voor 879 euro. Toch maar even mee gewacht. Stond ook niet als speciale actie. Die is nu weer 995-1029 euro. Gek genoeg staat/stond ie van de week nog op 879 voor verzending naar Belgie, 995 naar Oostenrijk en 1029 naar Nederland. Toen ik daar bij Musicstore naar vroeg was de uitleg: de cache op de server is nog niet ververst. Ja ja. Nog steeds niet helemaal dus:
1764938984081.png
1764939023099.png
1764939068300.png

Awel, slaat uwe slag!

Back