Behringer BQ 10

OIP-2717406906.jpg

Klassieke analoge sequencer met 24 stappen en volledige CV-controle in Eurorack-formaat

MSRP (Excl. US): USD 149.00​

Wat n afknapper dat ie geen 12 stappen heeft. Daar gaat je kans om el ninos del parque te doen. Benieuwd of ie robotesq is of niet. De oude is dat nl NIET en da s net t punt

Ja, niet negatief bedoeld, maar 3x8 ipv 3x12 zou voor mij een first world problem zijn.
Begrijp de pijn wel, maar voor die prijs knoop je er twee aan elkaar, en dan kies je ergens tussen de 9 en 16 stappen.

Van mij had er dan wel weer een quantizer op gemogen, maar tbv hz / volt is dat waarschijnlijk lastig.
Wat ik me van m'n eigen sq 10 vooral herinner is het eindeloos stemmen per stap.

Zo is er altijd wel een verklaring voor de kloof tussen droom en daad ...

Heb me altijd afgevraagd of de sequencer vd arp zijn quantise functies werken voor de sq10

Elke quantiser moet werken. Ik heb wel eens een van Analogue Systems aan mijn SQ-10 gehangen.
Overigens zijn de voltages die via midi/usb worden uitgestuurd wel gequantiseerd, als ik de demo goed heb gevolgd.
In de demo wordt het kleinere aantal stappen verkocht als een voordeel, maar alleen marketeers en dictators kunnen dit soort logica bedenken. Ik heb de SQ-10 vaak als een complexe lfo gebruikt en dan geldt: hoe meer stappen, hoe beter. De genoemde quantiseerfunctie, de extra weergavewijzen en de interface maken veel goed, maar ik ben ruim voorzien in analoge sequencers. Het enige voordeel van analoge sequencers van Behringer voor mij is de uitsturing van midi. De verwachte kloon van de ARP sequencer is voor mij interessanter omdat elke stap met een schakelaar kan worden overgeslagen, een must voor muziek van de Berlijnse School!

Heb me altijd afgevraagd of de sequencer vd arp zijn quantise functies werken voor de sq10
Volgens mij wel op synths met Oct / v standaard, maar niet op die met Hz / v, met name dus yamaha en Korg, muv de mono poly.

O. A. Kawai 100f en EML hebben volgens mij verder afwijkende specificaties tov bovengenoemde twee standaarden.

Laatst gewijzigd:

Die twee zou ik graag in de studio hebben, maar ja..............daar heb ik voorlopig geen geld voor. Misschien als ze over een jaar goedkoper gaan worden.

Volgens mij wel op synths met Oct / v standaard, maar niet op die met Hz / v, met name dus yamaha en Korg, muv de mono poly.

O. A. Kawai 100f en EML hebben volgens mij verder afwijkende specificaties tov bovengenoemde twee standaarden.
De 100f cv is bedoeld om een andere 100f te koppelen, vandaar de afwijking, op mn reese converter kreeg ik een geinverteerde toetsenbord :)

Ja, maar de SQ10 stuurt voltages uit en het is aan de ontvangende synth wat die daar mee doet. Is het een Volt/Oct dan is 1volt zeg C1 en 3V is dan C3. Is het een Hz/V dan kan 1V 220 Hz zijn (ook een C) en 3 V is dan 660 Hz een soort van E3. Moet het een C3 zijn, dan draai de pot op de SQ10 tot is C: geeft, dat is dan 2.4V of zo(3,36?)

Laatst gewijzigd:
Klopt, de SQ10 doet helemaal niet Volt/Oct of Hz/Oct. Het stuurt alleen (unquantized) voltages uit. Ik mik het door een eurorack quantizer heen (Voltage in -> V/Oct uit) en dan via een V/Oct -> Hz/Oct naar mijn MS20. Ik vraag mij af wat klinkske met 'robotesq' bedoeld, het ding stapt van de ene stap naar de andere. Wat wel mooi is van de originele SQ10 is, is dat het 'discreet' is. Iedere stap heeft zijn eigen ingedraaide voltage, er is dus geen 'lag' om een uitgang op voltage niveau te krijgen (soort van glide in de ms range). Geen idee of de BQ10 dat wel heeft.

Met robotesque bedoel ik dat een loop je verveelt na een paar loops. De darktime heeft dat. De roland sequencer uit de 100 reeks ook. De sq10 heeft dat niet. Tenminste, dat vind ik. Ik gebruik daarom de doepfer nooit. Tr808 patterns vervelen niet snel als je ze speelt en herhaalt. Wel zo met andere drumbakken. Je hoeft t niet eens te zijn met me… maar dat is de reden denk ik dat vintage soms duur blijft ookal clonen ze zich suf…

Trouwens ik kreeg n tip ivm de sq10: je moet de pots wat masseren. Dan is de tuning stabieler en ook t tempo. Die pots zijn namelijk niet zo wauw.

Laatst gewijzigd:
De verwachte kloon van de ARP sequencer is voor mij interessanter omdat elke stap met een schakelaar kan worden overgeslagen, een must voor muziek van de Berlijnse School!
Mijn interessa gaat ook meer uit naar de 1601 sequencer, maar het is jaren geleden dat ik daar voor het laatst wat over gehoord heb. Heb jij daar een idee van of die nog komt?

Ik denk dat het een beetje aanvoelen van de markt zal zijn. Als er voldoende vraag is naar analoge sequencers zullen ze vast wel met iets anders afkomen.
Ik heb de 960 en ben daar wel tevreden mee. Ik moet wel toevoegen dat ik wel modules bijgekocht heb om de 960 uit te breiden.
Zo heb ik nu bijvoorbeeld de maths clone gekocht om de gate lengte van de 960 te kunnen veranderen (via de EOR van kanaal 1).
Tevens heb ik ook de switch module om verder dan 8 steps te kunnen gaan.
Op dat gebied is de BQ-10 wel meer waar voor je geld.

Ik zit qua B sequencer te wachten op de BCR32 met zaquencer software waarop ze dan hopelijk CV/gate gaan integreren.
En als dat echt te lang zal duren ga ik voor de Erica Black Sequencer.

Mijn interessa gaat ook meer uit naar de 1601 sequencer, maar het is jaren geleden dat ik daar voor het laatst wat over gehoord heb. Heb jij daar een idee van of die nog komt?
Tot nu toe heeft Behringer alles uitgebracht wat hij heeft aangekondigd, maar dat is geen garantie. Ik vertrouw er wel op. Ik heb wel een andere kloon van de 1601, maar die heeft geen midi.

Tot nu toe heeft Behringer alles uitgebracht wat hij heeft aangekondigd, maar dat is geen garantie. Ik vertrouw er wel op. Ik heb wel een andere kloon van de 1601, maar die heeft geen midi.
nou , de jp8 , de vcs , alles uitgebracht wat hij heeft aangekondigd is wat overdreven toch. wel veel

Back