Wie kent deze preset?

OpenHiHats

Ouwe rot
Als ik me niet vergis wordt in de twee nummers hieronder hetzelfde prachtige geluid gebruikt. Je hoort het bij beide meteen in het begin. Het zijn allebei favorieten van me, ik legde laatst pas de verbinding tussen de twee.

Ik ben groot Stephen Brown fan, dat nummer loopt ook uit op een geweldige 90's technobom met prachtige drums. Het nummer van Jeff Mills is volgens mij 40 seconden lang alleen maar wat akkoordjes van die preset, ook super.

Ik krijg er een Kawai K1 gevoel van, of iets in die richting. Ik weet vrij zeker dat ie niet in de SY22/TG33 zit.

Voel je vrij om meer van dit soort mooie presets te posten!

Dit is er eentje in de rij Universe (Korg) en Digital Native Dance (Roland)

ik herken de patch maar geen idee wat de bron is.

Mooie sounds ook, @Nap!

Ik heb even alle presets van de TG33 en K1 doorgenomen en een aantal lijken er echt op, maar ik heb 'm nog niet te pakken. Of ik hoor het niet.

Ik ga eens in de Roland D-synths duiken, denk ik.

Recorded in December of 1995 using some MIDI Modules and an Atari 1040 for sequencing.

Een Roland JV of D-110 wellicht?

Alle rompers hebben wel van dit soort sounds dus moeilijk te pinpointen als je hem niet direct herkent. Als ik zou moeten gokken zou ik voor Korg gaan, een M1 of X5D of zoiets. Maar Roland, Yamaha, Kawaii, Emu, Kurzweil, Ensoniq etc zou ook kunnen.

Korg X5D - "First Snow" volgens de interwebs. En laat het nummer van Stephen Brown nu ook zo heten. 😉

Laatst gewijzigd:
Korg X5D - "First Snow" volgens de interwebs. En laat het nummer van Stephen Brown nu ook zo heten. 😉

Oeps! Ik dacht dat ik toch echt een keer al had gegoogeld. Niet dus. Is inderdaad makkelijk te vinden, had ik even moeten checken. Dankjewel! @Nap zat dus heel erg in de richting, hij noemde de X5D al.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Cool, win ik nu een prijs? Was meer geluk dan wijsheid, maar Korg heeft een bepaalde 'brilliance' in de sounds zitten die dus blijkbaar toch herkenbaar is.

Ik heb toevallig gisteren die Korg Collection gekocht en zit nu in de Trinity te kijken of die sound erin zit maar krijg het niet zo snel gevonden. Wel veel met dezelfde vibe. De X5D is helaas niet geVST't.

Laatst gewijzigd:
Cool, win ik nu een prijs? Was meer geluk dan wijsheid, maar Korg heeft een bepaalde 'brilliance' in de sounds zitten die dus blijkbaar toch herkenbaar is.

Ik heb toevallig gisteren die Korg Collection gekocht en zit nu in de Trinity te kijken of die sound erin zit maar krijg het niet zo snel gevonden. De X5D is helaas niet geVST't.
Als ik je ooit tegen het lijf loop krijg je een biertje van me. Ik ben wel een kluizenaar, dus dat wordt lastig.😁

Tof dat je dat herkent, die 'brilliance'. Hier is ie mooi te horen, fijne sound is het:

Klopt inderdaad! Ik heb hier een Korg 05R/W, de module versie van de X3 en daar zit ie ook in ook in onder C10. Het is een Combi/Split.

1000003201.jpg

Klopt inderdaad! Ik heb hier een Korg 05R/W, de module versie van de X3 en daar zit ie ook in ook in onder C10. Het is een Combi/Split.

Bekijk bijlage 3867138
Ik heb ook in de manual gekeken, helaas staat er nergens uit welke losse sounds de presets zijn opgebouwd. De patch is natuurlijk mooi door de combinatie, maar het geluid met de relatief snelle attack pakt me het meest. Weet jij welke dat is?

Verder ga ik de Korg romplers eens goed onderzoeken, die ken ik eigenlijk slecht.

Je zult HEEL veel bekende sounds uit 90s elektronische muziek tegenkomen :D Vooral de Korg M1 was erg populair, die house pianootjes en orgels zijn inmiddels ook iconisch.

Je zult HEEL veel bekende sounds uit 90s elektronische muziek tegenkomen :D Vooral de Korg M1 was erg populair, die house pianootjes en orgels zijn inmiddels ook iconisch.
De M1 sounds ken ik wel! Klassiekers inderdaad, al kan ik die housepiano toch vaak slecht aanhoren.

Verder ben ik wel enigszins bekend met wat dingen die in de Trinity etc. zitten, maar ik moet maar eens verder in die oudere bakkies duiken. Vooral die pads zijn lekker. Ik ga sowieso veel bekende en toffe sounds tegenkomen!

Wat ook niet helpt is dat ik altijd in de waar raak bij die romplers over wanneer nou welke n/x/01/03 uitkwam en welke de rackversie van welke is en wat de verschillen zijn. Gelukkig vond ik net een handige post hierover op het forum.

Ik vind dit een heel leuk Youtube-account met video's over Korg-romplers en vooral veel mooie pads:

Ik heb ook in de manual gekeken, helaas staat er nergens uit welke losse sounds de presets zijn opgebouwd. De patch is natuurlijk mooi door de combinatie, maar het geluid met de relatief snelle attack pakt me het meest. Weet jij welke dat is?

Verder ga ik de Korg romplers eens goed onderzoeken, die ken ik eigenlijk slecht.
Ik heb pas een maand of twee geleden die 05/RW gekocht en moet er nog helemaal induiken.
Wel even snel alle sounds geluisterd en die klonken behoorlijk goed.

Back