Zes weken geleden ben ik voor het eerst ooit begonnen met producen, nu heb ik net mijn 2e track ooit uitgebracht!

milobravemusic

Ingeburgerd
Als je het zou willen luisteren en er wat over kwijt wilt, doe dat gerust, je zou er mij ontzettend blij mee maken :)

Ik ben stiekem best een beetje trots op mezelf, omdat ik zie dat ik echt al wat progressie heb geboekt in deze zes weken. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar beetje bij beetje!

SoundCloud:

YouTube:

Groetjes!!

Hij's een beetje voorspelbaar, vraagt om originele veranderingen nu en dan. En dan van de intro naar waar het los gaan is ook geen goeie transitie vind ik.

My cents... Keep it up

Leuk nummer hoor.
Knap als je dit kan maken zo snel na je start.

Belooft veel goeds.
Succes met je release!

Gefeliciteerd! En leuk om te zien dat je zo snel stappen kunt zetten. Lekker door gaan en je wordt steeds beter. Ik doe dat al bijna 30 jaar en er zit nog steeds groei in ๐Ÿ˜…

Onze jongste van 14 maakt muziek met FL Studio. Soms maakt hij 2 nummers op een avond en daar zitten echt leuke dingen tussen. Mixen, ingewikkelde overgangen of eindeloos geluidjes zoeken doet hij niet aan. Gewoon onbevangen gas erop en muziek maken. Daar leer ik ook weer van ๐Ÿ‘Œ

Laatst gewijzigd:
Hola.
Ja natuurlijk leuk dat je snel iets uit de apparatuur haalt.
Je gebruikt een beperkt aantal accoorden.
Voor je verdere ontwikkeling.
Zou je daar dan ook in verdiepen.
Een compositie heeft wat meer nodig.
Dit klinkt na enige tijd saai.
Veel sucses .

Groeten van andreos.

Hola.
Veel sucses .

Groeten van andreos.
Voor sommige muziekstijlen is een repetitief, niet al te gevarieerd thema, de hele track door met op en afbouw juist een verreiste. Misschien heeft de maker wel wat aan jouw tips maar de vraag is of hij er wat aan gaat hebben, iig niet in deze muziekstijl.
Ik ben er juist achter gekomen dat uitgebreide composities en veel songblocks voor deze stijl helemaal niet werken. Sinds ik dit soort muziek vaker draai en er wat meer analytisch naar luister, ben ik me (na al die jaren proberen) pas bewust dat het gewoon een gevalletje Less is More is... dat mensen dat saai vinden is weer een andere discussie.
Als je het zou willen luisteren en er wat over kwijt wilt, doe dat gerust, je zou er mij ontzettend blij mee maken :)

Ik ben stiekem best een beetje trots op mezelf, omdat ik zie dat ik echt al wat progressie heb geboekt in deze zes weken. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar beetje bij beetje!

SoundCloud:

YouTube:

Groetjes!!

Goed bezig!! Vooral doorgaan! Heel belangrijk bij het maken, dat je er plezier in hebt. :) En misschien wel het aller belangrijkste: er niet teveel van verwachten. Dan krijg je altijd meer en hou je het veel langer vol. ;)

Ik vind 'm in vergelijking met je eerste track alweer beter moet ik zeggen, lekker uplifting thema voor een onbezorgd gevoel.

Veel sucses .
Voor sommige muziekstijlen is een repetitief, niet al te gevarieerd thema, de hele track door met op en afbouw juist een verreiste. Misschien heeft de maker wel wat aan jouw tips maar de vraag is of hij er wat aan gaat hebben, iig niet in deze muziekstijl.
Ik ben er juist achter gekomen dat uitgebreide composities en veel songblocks voor deze stijl helemaal niet werken. Sinds ik dit soort muziek vaker draai en er wat meer analytisch naar luister, ben ik me (na al die jaren proberen) pas bewust dat het gewoon een gevalletje Less is More is... dat mensen dat saai vinden is weer een andere discussie.
Voor beide valt wat te zeggen vind ik.
Voor op de dancefloor is juist een wat repetitief thema wel belangrijk om in de flow te blijven terwijl als je thuis gaat zitten om 'ns even lekker te luisteren dan is juist een beter uitgewerkte compositie wel weer belangrijk om het interessant te houden.
Maar terwijl het thema lekker in de flow blijft kan je op andere manieren het wel leuk maken door een paar goede drops, wat leuke effecten hier en daar of een goede riser en ook tijdens de opbouw van het thema na de drop kan je leuke, verrassende dingen mee doen met wat variaties in de panning, wat stutter of andere leuke dingen waardoor de verwachting van mensen omhoog gaat.

Maar terwijl het thema lekker in de flow blijft kan je op andere manieren het wel leuk maken door een paar goede drops, wat leuke effecten hier en daar of een goede riser en ook tijdens de opbouw van het thema na de drop kan je leuke, verrassende dingen mee doen met wat variaties in de panning, wat stutter of andere leuke dingen waardoor de verwachting van mensen omhoog gaat.
Arrangeren en vooral niet teveel de focus leggen op sub thema's en complexe compositie.. Ik hoor in de OP laagjes die elkaar afwisselen, risers.. met wat mij betreft een prima melodic-achtig schema. Eigenlijk alles wat goed werkt in deze muziekstijl. Ik vermoed dat deze stijl ook niet hetgeen is wat Andreos maakt.. :)

Laatst gewijzigd:
Nog even een tip:
Bied hem aan op Label Radar:

Kans dat dit al direct een grote hit kan worden.
Aanbieden voor alle labels.. niet specifiek naar รฉรฉn label sturen.
Laat ze er maar om vechten :)

Ik vind 'm in vergelijking met je eerste track alweer beter moet ik zeggen, lekker uplifting thema voor een onbezorgd gevoel.

Voor beide valt wat te zeggen vind ik.
Voor op de dancefloor is juist een wat repetitief thema wel belangrijk om in de flow te blijven terwijl als je thuis gaat zitten om 'ns even lekker te luisteren dan is juist een beter uitgewerkte compositie wel weer belangrijk om het interessant te houden.
Leuk dat je โ€˜m vergelijkt met mโ€™n eerste, super gaaf om te horen. Thanks voor de goede tips!

Ik vind m leuk hoor! Beetje early deadmau5 (faxing berlin)met een vleugje aviici vibes. En na zo kort bezig, chapeau!

Dit vraagt inderdaad niet om ingewikkelde Chord progressies, dus de tip van de operazanger zou ik lekker links laten liggen ๐Ÿ˜‚๐Ÿค.

Lekker blijven beuken en knallen, gaat lekker zo!! ๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘๐Ÿซต๐ŸคŸ

Zes weken?

Nou, dat belooft wat!
Iedereen heeft je al waardevolle pointers gegeven, dus haal daar je voordeel uit.

Als tip zou ik meegeven om in je DAW een referentie track te laden , en die voor de structuur van de song te gebruiken zodat je een beter gevoel krijgt hoe deze in elkaar zit en waar je mooie variaties kunt maken.

Maar bovenal: geniet van je avontuur!

(Mijn eerste bliepjes waren niet om aan te horen, dus die voorsprong heb je sowieso)
๐Ÿ™‚

Back