jando - vos

jando

schelpdier
Nou, nog eentje dan, voordat de eindejaar contest gaat beginnen. Techno achtige track, een snufje van dit, een vleugje van dat.

Geïnspireerd door de vossen die ik hier tegenkom in de duinen, en laatst zelfs zag dicht bij mijn huis, diep in de woonwijken.

Best wel blij met het resultaat. Vinden jullie het wat?

Laatst gewijzigd:
Techno geïnspireerd door vossen :D

Mooi helder smooth geluid iig. Klinkt mooi afgerond.

Mooi spacy geluid ook rond 3 minuten.

Ik heb wel een beetje de neiging te zeggen 'zou iets meer dit' 'zou iets meer dat mogen', maar ja das puur persoonlijke smaak. Ik zou zeggen maar wat meer pit in, maar ja hoe het nu is, is objectief gezien helemaal niks mis mee. Dit is gewoon de stijl.

Njah, ik vind het eigenlijk wel een mooie productie zou, met een mooi afgeronde sound!

Dank voor het luisteren!

Ik hoor nog wel wat gekke dingen als ik via m'n telefoon luister zoals de kick die hier en daar luider lijkt, terwijl ik toch aardig wat heb getrackspaced enzo.

En op het laatste moment nog wat van het hoog gehaald maar nu heb ik het idee dat hogere tonen toch wat te zacht zijn...later nog eens naar kijken.

Ik heb wel een beetje de neiging te zeggen 'zou iets meer dit' 'zou iets meer dat mogen', maar ja das puur persoonlijke smaak. Ik zou zeggen maar wat meer pit in, maar ja hoe het nu is, is objectief gezien helemaal niks mis mee. Dit is gewoon de stijl.
Ja het is nu aardig uptempo maar toch met dromerige pads en delays enzo maar of het echt meer pit nodig heeft, ik word er nu al een tikje onrustig van haha.

Cool gedaan, veel mooie geluiden en zitten echt mooie stukken tussen. Wat heb je gebruikt?

Mocht het je interesseren:

Voor mij persoonlijk verandert de baslijn te veel (en verandert er misschien überhaupt wel te veel).
Ik vind het gedeelte tot 1.13 echt heel mooi, dat ik zou dat laten doorrollen tot de break, ik wil daar veel langer door gehypotiseerd worden. De sequentie na de break voordat de baslijn verandert is ook top. Als ik 'm zou moeten remixen zou ik 'm dus klassiek remixen: in stukken hakken en en de stukken op een andere volgorde zetten.

Voor mij persoonlijk verandert de baslijn te veel (en verandert er misschien überhaupt wel te veel).

Vind ik juist erg tof en leuk gedaan want het themaatje komt steeds weer terug maar dan in een andere context.
Ik zie ook echt een vosje rondrennen :)

Vind ik juist erg tof en leuk gedaan want het themaatje komt steeds weer terug maar dan in een andere context.
Ik zie ook echt een vosje rondrennen :)
Ah, dat is wel echt leuk! Is natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak. Hoe dan ook is het een mooi geproduceerde track.

Cool gedaan, veel mooie geluiden en zitten echt mooie stukken tussen. Wat heb je gebruikt?

Mocht het je interesseren:

Ik vind het gedeelte tot 1.13 echt heel mooi, dat ik zou dat laten doorrollen tot de break, ik wil daar veel langer door gehypotiseerd worden. De sequentie na de break voordat de baslijn verandert is ook top. Als ik 'm zou moeten remixen zou ik 'm dus klassiek remixen: in stukken hakken en en de stukken op een andere volgorde zetten.
Ja ik vind het wel goede feedback. Wellicht overboord gegaan met de afwisseling. Het lukte niet zo met subtiele variaties op het baslijntje en ik dacht weet je wat, ik gooi het over een andere boeg en maak wat hele verschillende. Je probeert eens wat hé.

Maar is ook wel een kunst om langer door te borduren op iets en het door te durven laten gaan zonder dat het saai wordt en mensen het gaan hebben over variatie en afwisseling. Voor een volgende.

Wat zit er allemaal in? Drumsamples en TAL drums, minifreak vst voor de stabs, phase plant voor die whhieeww whieeww, dawesome abyss voor de pads, serum 2 voor de bass, en nog een hoop effecten...reaper als DAW.

Laatst gewijzigd:
Misschien ben ik te laat, maar mag ik een suggestie doen, voordat je de afwisseling overboord gooit..? Exact deze track, en dan veeeeeel trager, de drum-sounds door een low-pass filter en lekker los gaan met dub effecten..

Dank voor het luisteren en de suggestie...ja volledig dub techo gaan is wel een optie en ik ben liefhebber maar er bestaat al zoveel goede van, heb toch een beetje lopen experimenteren met deze...ik weet niet hoe de wiewowiew geluiden het gaan doen met een traag tempo. Ik blijf lekker worstelen en zoeken naar een beetje eigen geluid.

nou ja, door die opbouw waar het over ging, leek 't mij nog wel een track met een eigen smoel, maar helemaal goed natuurlijk, beter zelfs 💪

Laatst gewijzigd:
Ja dub effecten zijn uiteindelijk toch de leukste, en alle drums door een low-pass ga ik eens proberen in de contest track waaraan ik aan het zwoegen ben :D

Back