Ik Multimedia iLoud subje.

Deze sub is voorzien van een 6.5" driver en twee passieve 6.5" drivers.
Verder zit er een Arc microfoon bij om de sub te corrigeren voor jouw ruimte.
Prijs is ongeveer €600.

sub mic.jpg

De specs,
  • Type: Ultra-compact studio-quality subwoofer with automatic setup, alignment, and room calibration
  • Driver: 6.5" high-performance aluminum woofer
  • Acoustic design: DSP-tuned with 2 x 6.5" aluminum passive radiators
  • Amplifier type: High-efficiency Class-D
  • Total power: 160 W RMS power, 200 W peak
  • Frequency response: 25 - 150 Hz @-6 dB
  • Crossover Type: Digital
  • Crossover frequency range: 50 Hz - 150 Hz
  • Max SPL at 40 Hz: 106 dB peak
  • Analog input sensitivity: -4 dBu signal generates 90 dB SPL @1 m
  • Maximum analog output level: 13 dBu = 0 dBFS
  • Connectors: 2 x XLR and 2 x RCA analog inputs, 2 x XLR and 2 x RCA analog outputs, 1 x USB, 1 x power socket
  • Supported Bluetooth® audio codec: SBC, AAC
  • Supported USB audio input sample rates: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz
  • Full DSP control
  • Calibration: Built-in ARC room correction for both subwoofer and satellite speakers
  • Output Latency: 1.42 ms
  • Control software: ARC X for macOS and Windows
  • Power requirement: 100 to 240 V AC, auto-ranging, 50 or 60 Hz, 5 A max
  • Operating temperature (non-condensing): from 0 to 45 °C
En een filmpje van Loopop,

Leuk, een topic over deze IK sub. ziet er veelbelovend uit. ben benieuwd naar de reviews

gelijk gekocht. superfijn formaat en geluid! voor mijn ongeprepte studio werkt de arc-X software heel goed. mn recente mixen gelijk stuk gebalanceerde en transparanter klinkend.

* gepaired met adam audio DV3

gelijk gekocht. superfijn formaat en geluid! voor mijn ongeprepte studio werkt de arc-X software heel goed. mn recente mixen gelijk stuk gebalanceerde en transparanter klinkend.

Dus je hebt hem al werkend? vol lof?

Tot 25hz?? ik ben benieuwd of ie dat gaat redden :D Ik heb die MTM en gaan wel behoorlijk laag. 3.5"!! waar weinig power en best wat poortturbulentie hoorbaar in het subspectrum.. dit is dan wel een mooie oplossing, 2 passieve woofers..

Laatst gewijzigd:
Als ik niks had zou ik deze wel overwegen, hij is wel naar 700,- gegaan zie ik.

Wel schattig, maar ik vind het een beetje ogen als een setje die je vroeger bij een 'multimedia PC' kocht, maar vooral omdat het zo compact is waarschijnlijk. Als ik de reviews mag geloven is het best goed spul allemaal.

Leuk voor de aanvulling op mn MTM2 setje, alleen indirect 2x betalen voor de calibratiesoftware en weer een zelfde mic erbij voor in de la die je slechts enkele keren gebruikt bevalt met niet. Zou mooi zijn als ze een extra goedkopere variant aanbieden van alleen de Sub en de de verkoopprijs van de losse software en mic eraf. Voor €500.- gooi ik m direct in de winkelwagen

maar ik vind het een beetje ogen als een setje die je vroeger bij een 'multimedia PC' kocht

Ja, dat klopt. Maar het geluid wat eruit komt is wel frikkin' hard. Zelfs als je hem nog niet eens op 50% zet. Daarom heten ze ook iloud ;)

Ik ben zeer benieuwd naar de iLoud's MTM. Vind je de port-farts alleen met hoge SPL's optreed.. of..?
Het valt voornamelijk op als er weinig informatie in het mid-hoog in het materiaal zit wat je beluistert. bv: de release van een 808 kick. Maar ze staan er algeneen om bekend. Kleine poort.
Welke monitoren heb je hiervoor gehad?
Diverse: Voor de MTM had ik 'n Syrincs 2.1 set.. M3-220. Hadden eigenlijk teveel power maar de satellieten konden op een micstand staan. Net als de MTM's en dat was een vereiste. Wegens ontkoppelende zwevende wand geen mogelijkheden om planken aan een muur te verankeren voor dikke monitoren op te zetten.

Verder, voor zover ik me kan herinneren daarvoor op diverse plaatsen:
Yamaha NS10 (ergens in de 90's)
Alesis Studio ONE MK2; passief en heel goedkoop ook daarom, eigenlijk geen echte studio monitor.. was wel ok verder.
KRK VXT 8; prima, en meer dan voldoende laag en power!
JBL 305; prima voor wat het kost.
Fostex PM 0.3 (poort had ik dicht gestopt) + Foxtex PM Sub (gesloten kast).; tekort vermogen maar subje was het best goed te doen. 5", all the way down to 40hz.. :)
Philips 544; gesloten kast. Gaan heel diep. Goed en mooi geluid, nest veel power maar niet echt 'n studio monitor.

Ik vraag me nu trouwens af of deze subs wel iets is wat ik zou moeten kopen.. :D Ik maak nauwelijks nog muziek met synths en grooveboxen.. De MTM's spelen alleen wat muziek af als ik sax speel. Heb ze ook gekocht omdat er nieuwe buren kwamen met jonge kinderen waardoor ik eigenlijk in de avond niks meer kon en sowieso geen subbassen produceren. Ze kunnen voor het formaat best wel wat laag weergeven, dus eigenlijk is het wel prima zo. De vorige buurvrouw had geen kids en had niet echt last van de sax maar ze heeft wel 'n keer geklaagd over de bas met die Syrincs set maar het ging daarmee ook steeds een streepje harder, konden extreem hard. Zat een 8" subwoofer bij. Sub is juist het allermoeilijkst om te dempen, dan moet je echt met extreme, ruimte verslindende oplossingen aankomen. 20cm aan massa-veer-massa.. en dit is sowieso ook teveel gewicht op een 1e etage van een gemiddele nieuwbouwwoning.

Laatst gewijzigd:

Hoeveel beter klinken de d3v’s nu? Is het vergelijkbaar met een sub die uit een grotere speaker komt want de set is nu toch ook zo’n 950€ daar en in die prijs klasse bestaan er best wat goede speakers

Hoeveel beter klinken de d3v’s nu? Is het vergelijkbaar met een sub die uit een grotere speaker komt want de set is nu toch ook zo’n 950€ daar en in die prijs klasse bestaan er best wat goede speakers
ik vind de dv3's erg nice, transparant compacte sound veel laag al zonder sub, en met de sub perfecte voor gedetailleerde editing: heb de

FOCAL Alpha twin EVO, die ik nu te koop heb gezet na de iloud-sub aanschaf. waar bij de focal ik het laag ergens rond de speaker moet zoeken, is de iCloud sub een duidelijke lijn van laag en sublaag.​

Enige wat me opvalt is, dat de FOCALs bij Stem of zang solo edit, gedetailleerder zijn.​

Wellicht als ik de dv's via usb-c aansluit zonder sub (en dus met het gewone laag van die monitors) dat het verschil kleiner is​

* ik heb overigens geen goeie studio isolatie enzo, dus wellicht speelt dat ook een rol, maar de arc-x software is een goeie addon ondanks dat je daar 100 euro (denk ik) xtra voor betaald

Mooie set up. Heb de d3v’s ook en gebruik ze om te produceren in een onbehandelde ruimte, en ook Focal Alpha 50 ernaast voor mn dj set up. Ik heb op allebei eigenlijk de zelfde kritiek. Super fijn en goed geluid (zeker voor de prijs) maar niet genoeg sub.

Ik heb voorheen een krk sub gehad maar daar hadden vooral mijn buren plezier van. Nu heb ik geen buren meer dus zou me best wel weer eens aan een sub kunnen wagen.

Ik heb em nu ook net neergezet. Gaan echt ongelofelijk deep!! Ik ben alleen benieuwd hoe ik die tuning nu doe. Ik heb er 'n Mic bij.. maar er zit geen aansluiting op voor de mic.

Op de MTM (van IK) had ik 2 ook 2 microfonen bij. Dat was gewoon inpluggen op de box, paar keer 'bleep' en klaar. Die staan nu ook ingeregeld en worden dan nog 'n keer gecorrigeerd misschien.. ?

Vind ook zo snel niet een video ervoor.

Back