Jomox airbase99 EPROM update

DJ Stimpy

Stamgast
Heeft er iemand ervaring met het updaten van de jomox airbase 99 ?
De mijne heeft nog versie 1.01 De laatste versie is 1.15

Ik wil hem graag updaten zodat ik gebruik kan maken van softbase 99. (die gratis te downloaden is van hun site)
Maar softbase kan pas gebruikt worden als de airbase versie 1.09 of hoger heeft.

Mijn vraag is dus: Sturen ze gewoon een nieuwe EPROM op met de nieuwste versie er reeds op geflashed?
En moet deze dan zelf vervangen worden in het toestel? Solderen dus :)

1 probleempje nog! Om de EPROM te bestellen moet je ingelogged zijn. Maar nergens op hun site kan je je inloggen. Of kijk ik er helamaal overheen???

Re: Jomox airbase99 EPROM update

Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Heeft er iemand ervaring met het updaten van de jomox airbase 99 ?
De mijne heeft nog versie 1.01 De laatste versie is 1.15

Ik wil hem graag updaten zodat ik gebruik kan maken van softbase 99. (die gratis te downloaden is van hun site)
Maar softbase kan pas gebruikt worden als de airbase versie 1.09 of hoger heeft.

Mijn vraag is dus: Sturen ze gewoon een nieuwe EPROM op met de nieuwste versie er reeds op geflashed?
En moet deze dan zelf vervangen worden in het toestel? Solderen dus :)

1 probleempje nog! Om de EPROM te bestellen moet je ingelogged zijn. Maar nergens op hun site kan je je inloggen. Of kijk ik er helamaal overheen???

www.jomox.de

Klik op products

Klik op het engelse vlaggetje en dan zie je meteen linksonder een customer login.

Re: Re: Jomox airbase99 EPROM update

Re: Re: Jomox airbase99 EPROM update

Origineel geplaatst door Acidfever
www.jomox.de

Klik op products

Klik op het engelse vlaggetje en dan zie je meteen linksonder een customer login.
Ja dat klopt, maar hoe maak je een nieuwe aan. Dat is de vraag.
Maar het is blijkbaar niet echt van belang. Ik kan de bestelling ook zonder login afwerken.

Wel duur zeg, zo'n update!

Geen idee! :D Mail ze anders ff! (als er een e-mail adres is)

Heeft er hier nog nooit iemand die update gedaan dan?
Want er zijn hier toch verschillende airbase gebruikers???
Of heeft iedereen dan een veel hogere software versie dan de mijne?

Heeft er hier nog nooit iemand die update gedaan dan?
Want er zijn hier toch verschillende airbase gebruikers???
Of heeft iedereen dan een veel hogere software versie dan de mijne?

ik heb ook nog de oude versie. ga daar wel ooit eens verandering in brengen, maar voorlopig laten de financiën het niet toe... vind 29 euro voor een update ook wel niet mals.

toen ik per mail had nagevraagd, wist juergen michaelis (=jomox) me wel te vertellen dat het vervangen van die eprom chip erg simpel is en dat er een handleiding bijzit.

Ik heb een versie 1.09, en edit gewoon op het apparaat zelf... als je 't een beetje doorheb met die ene knop gaat 't best snel.

blijkbaar is 't enige wat geluidtechnisch upgedate wordt bij 1.15;

Snare gate time optimized-no noise decay

wat moet ik me hierbij voorstellen dan...? klinkt dit echt als een verbetering (ik vind de snare namelijk echt verschrikkelijk lelijk klinken in de airbase)?

Origineel geplaatst door feindbild
ik heb ook nog de oude versie. ga daar wel ooit eens verandering in brengen, maar voorlopig laten de financiën het niet toe... vind 29 euro voor een update ook wel niet mals.

toen ik per mail had nagevraagd, wist juergen michaelis (=jomox) me wel te vertellen dat het vervangen van die eprom chip erg simpel is en dat er een handleiding bijzit.
Dat vervangen van die EPROM zal wel geen probleem zijn. Ik doe dit voor men beroep elke dag.

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
Ik heb een versie 1.09, en edit gewoon op het apparaat zelf... als je 't een beetje doorheb met die ene knop gaat 't best snel.

blijkbaar is 't enige wat geluidtechnisch upgedate wordt bij 1.15;

Snare gate time optimized-no noise decay

wat moet ik me hierbij voorstellen dan...? klinkt dit echt als een verbetering (ik vind de snare namelijk echt verschrikkelijk lelijk klinken in de airbase)?
Idd het gaat best snel op het toestel zelf, maar mijn rack staat niet echt dicht genoeg om er goed bij te kunnen...

Tja, geen ruis meer na het spelen van een snare is toch geweldig :okdan:
Van bugs heb ik zelf geen last. het gaat mij gewoon om het software matig programeren van het toestel.

ik vind dit anders ook wel de moeite (meer dan dat beetje ruis na de snare):

#Samples durch Midi-Controller umschalten!#

#Reverseparameter durch Midi-Controller steuern#

#HiHat Source-Parameter durch Midi-Controller steuern#

#Instrumente durch Midi-Controller speichern#

#Bankwechsel#

vooral de eerste drie zou ik vlotjes en vaak gebruiken :W

Ik heb versie 1.15, die ruis is er nog steeds een btje dus of het echt waard is, het blijft toch gaten ook de bassdrum.
:peukie:

Origineel geplaatst door deez
Ik heb versie 1.15, die ruis is er nog steeds een btje dus of het echt waard is, het blijft toch gaten ook de bassdrum.
:peukie:
Meen je dat? geweldige update :(
Ik heb de update gisteren besteld :confused:
Heb jij de EPROM ook zelf vervangen?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
hiero 1.15 maar softbase? nee hoor......:(
Bij jou werkt het gewoonweg niet?
Kan je dan niet bij Jomox aankloppen met dit probleem? Als zij een nieuwe software versie voorzien waarbij softbase zou moeten werken. Dan moet het ook wel degelijk correct werken. Indien dat niet het geval is, moeten zij het probleem maar oplossen! Of een vergoeding regelen ofzo.
Heb jij jouw jomox gekocht met deze versie of heb jij hem ook zelf geupgraded of moeten of laten upgraden?

Tweedehandsje, staat 1.15 op. Ik heb een jaar geleden jomox een mailtje gestuurd, nooit meer wat van gehoord...
Maar ik las laatst dat jomox ineens een super-support heeft, echt mega snel antwoord. Ik ga dus nog maar eens een poging wagen :)

Meen je dat? geweldige update :(
Ik heb de update gisteren besteld :confused:
Heb jij de EPROM ook zelf vervangen?

Neeh kheb hem zo 2de hands gekocht, die gast had hem geupgraded...daarna ben ik nog een nieuwe gaan checken bij Feedback, had hetzelfde euvel.....ik weet dus niet wat bv 1.09 doet..

Het schijnt ook dat het niet alleen de Eprom is maar dat er ook andere parts op de print zitten die de ruis veroorzaken,
toen ik bij Jomox verhaal ging halen dat ik dit probleem nog had met 1.15 wilde ze dat ik hem opstuurde, 75 euro+verzendkosten..op de vraag wat ze dan gingen vervangen wilden ze niet in gaan,het liefst doe ik het zelf, dit probeer ik al een tijdje te achterhalen maar er is niemand die een closeup foto wil posten van de print, zo wil ik hem vergelijken en kijken welke parts verschillen. ..
misschien nu wel?

Origineel geplaatst door deez
Neeh kheb hem zo 2de hands gekocht, die gast had hem geupgraded...daarna ben ik nog een nieuwe gaan checken bij Feedback, had hetzelfde euvel.....ik weet dus niet wat bv 1.09 doet..

Het schijnt ook dat het niet alleen de Eprom is maar dat er ook andere parts op de print zitten die de ruis veroorzaken,
toen ik bij Jomox verhaal ging halen dat ik dit probleem nog had met 1.15 wilde ze dat ik hem opstuurde, 75 euro+verzendkosten..op de vraag wat ze dan gingen vervangen wilden ze niet in gaan,het liefst doe ik het zelf, dit probeer ik al een tijdje te achterhalen maar er is niemand die een closeup foto wil posten van de print, zo wil ik hem vergelijken en kijken welke parts verschillen. ..
misschien nu wel?
Ik ga de EPROM zelf vervangen. Ik ben zelf audio/video technieker en doe dus voor men beroep herstellingen. Wel niet van drumcomputers ed. normaal doe ik enkel hifi, dvd, video,...
Ik moet het toestel dus toch open maken om de nieuwe EPROM te plaatsen, als je wil post ik hier wel een paar foto's.
Dan kan je eventueel een vergelijking maken met mijn toestel. Al heb ik het vermoeden dat daar niet echt veel verschil op zal zitten. Omdat ik hetzelfde probleem blijk te hebben...

Misschien niet helemaal legaal.:confused:
Maar op het forum zitten enkele mensen die eproms kunnen kopieren. Dus als iemand zijn laatste versie even ter beschikking stelt, dan kan de rest voor minder (en sneller) zijn Jomox updaten. :eureka:

Tja dat zou idd handig zijn
Jammer dat ik de mijne al besteld heb.
Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat er veel forumleden staan te springen tot er iemand hun EPROM uit hun Airbase komt solderen, de data even komt rippen en dan netjes terug in het toestel zet...

Maar het zou wel handig zijn!

Tja dat zou idd handig zijn
Jammer dat ik de mijne al besteld heb.
Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat er veel forumleden staan te springen tot er iemand hun EPROM uit hun Airbase komt solderen, de data even komt rippen en dan netjes terug in het toestel zet...

Maar het zou wel handig zijn!

Eproms zitten meestal in voetjes, dus niks geen solderen. ;)

En die van jou is straks toch makkelijk te kopieren? Even doen voordat je hem in je Airbase stopt...

Back