Welke Mac(book) moet ik kopen ?

En als je meer interne SSD ruimte wil

1TB voor 189,-
1Tb "OLNY FOR MINI M4" (en andere vage kreten)

Klinkt niet echt als de meest betrouwbare partij. Ik weet wel dat wat Apple vraagt veel is vergeleken met dit soort schijven, maar weegt dat op tegen het potentiële gezeur als zo'n SSD crashed?

Snap het. We zullen zien. :-)

Maar er zijn redelijk wat van dit soort kits verkocht inmiddels van verschillende 'merken'. Het is geen zekerheid natuurlijk dat ie 't blijft doen op langere termijn maar ik heb nog niet echt gelezen dat deze ssd's het niet meer deden na een tijdje. Wel gelezen van een enkeling waarbij die het na inbouw niet deed maar die heeft een nieuwe toegestuurd gekregen en toen werkte het wel prima.

Tja. Het is een gok verder idd.

Laatst gewijzigd:
M'n 2TB SSD pcb'tje is binnen. Over de kwaliteit op de lange duur kan ik niks zeggen uiteraard, maar over de verpakking en de inhoud wel.
Het betreft een verpakking van Deep Sea, maar het 'merk' is CHGRNLF
Volgens mij worden er meer 'merk' namen gebruikt voor hetzelfde product.
Het kartonnen doosje zit gesealed in een folie met een sticker er op met specs en bedrijfsgegevens en een serienummer van het product.
De verpakking is een mooi klein doosje, beetje zelfde kwaliteit en constructie als waarin Apple de Mac Mini M4 levert.
Er zit een handleiding bij voor de montage in het engels, en een garantie formulier wat je in kan vullen, het geeft recht op 1 jaar garantie.
Tevens zit in het doosje het gereedschap wat je nodig hebt om de SSD schijf te verwisselen. (Nu had ik al gelezen dat die schroefbitjes niet de beste zijn, maar oke, we zullen het zien morgen)

Tot dusver, ik snap, zegt dit allemaal niks over de werking en de levensduur, maar duidelijk is wel dat ze hun best hebben gedaan om het te laten lijken op een product van enige kwaliteiit. De oude 256GB SSD hou ik als reserve aan. Het plan was vooral om wat grotere libraries kwijt te kunnen op de interne SSD, misschien moet ik de projecten opslaan op een aparte server of een regelmatige backup maken van mijn eigen data, just in case.

Deep Sea SSD Mac mini m4 upgrade.png

Laatst gewijzigd:
Het plan was vooral om wat grotere libraries kwijt te kunnen op de interne SSD, misschien moet ik de projecten opslaan op een aparte server of een regelmatige backup maken van mijn eigen data, just in case.
Dat zou je sowieso moeten doen als je bestanden belangrijk zijn. Vertrouwen op een enkele kopie kan alleen maar vervelend aflopen.

Wat echt belangrijk is staat in de cloud, kan ook mis gaan natuurlijk. Ik ga mijn backup beleid maar weer eens onder de loep nemen.
Ik had vroeger een server die backups deed, maar die server is kaduuk. Sindsdien staat belangrijke data in verschillende clouds.

Anyway, ik heb de SSD geinstalleerd, hij was met 10 minuten vervangen, heb de procedure doorlopen en zit nu vanaf de nieuwe installatie met de 2TB schijf dit nu te typen. De oude schijf in het doosje veilig opgeborgen. Eens zien hoe lang dit goed gaat. :D

Back