Dark Star

rvanommen

Ouwe rot

Beetje kansloos natuurlijk om tijdens de synth contest iets nieuws te uploaden, maar klaar is klaar :)
Contest inzending was heel veel in the box, maar deze heeft juist best veel hardware. basses uit de bass station, pads die je al hoort in de intro is waldorf en vooral GR-mega.
De kick heb ik eindelijk eens helemaal van scratch gedaan. Volledig in kick 3 met eigenlijk geen enkel (extern) effect erachter behalve glue compressor van ableton. ben er best over te spreken voor een eerste hele eigen kick.
Verder veel experimenteren met layering, automation en apartige geluidjes tussendoor.

Beetje uptempo zoals ik ze eigenlijk het liefst maak... een leuke afsluiter van de 'kerst vakantie' :)

Thanks Gloomy!
En wbt de mix, metatron;
Daar heb ik eerlijk gezegd niet overdreven veel aandacht aan geschonken... Dit is t resultaat van 3-4 sessies lol trappen. Heb er geen referentie tegen aan gehangen (hij klonk goed vergeleken met andere van m'n tracks op mn soundcloud... Maar dat zegt heel erg weinig ๐Ÿ˜‚)
Als ik er nog een serieuze sessie aan ga wijden zal ik zeker nog even kritisch luisteren met jou feedback in mn achterhoofd en er een pro track naast houden.

Lekkere drive! Kick heeft in verhouding met de rest van de mix iets te veel hoog. Maarโ€ฆ de mix zelf kan wat meer frisheid krijgen. Zou daar eerst naar kijken.
Ik vind dit stukje altijd het lastigst. Hoor dat gewoon niet.
Best lastig soms, maar daarom houd ik het bij jammen :)

@Pim en @Montfrooij thanks!

Leuk om te lezen dat die drop bevalt.
Vind ik namelijk ook best ingewikkeld om goed te krijgen. Zit daar soms best lang aan te prutsen met matig resultaat, en is ook vaak waar ik achteraf zelf vaak wel een beetje kritisch op kan terug kijken.
Dus ook leuk als er dan een keer een goed (be)valt :)

@rvanommen Niemand zegt dat het makkelijk is om een song goed te krijgen. En uiteindelijk maak je je muziek voor jezelf. (mag ik hopen)

@rvanommen Niemand zegt dat het makkelijk is om een song goed te krijgen. En uiteindelijk maak je je muziek voor jezelf. (mag ik hopen)
Zeker weten :)

Maar ik vind het ook leuk om er interactie over te hebben hoor. Tis allemaal hobby... T maken, het leren, er over lullen hier op t forum... Allemaal :D

En zoals ik al zei... Puur hobby, dus er hangt ook niks van af. Ik voel geen enkele druk ;)

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Back