Cool hoor!! Werkt het een beetje lekker,die push 3? Zelf heb ik een Push 2 nog.
Bedankt!
Ja, vind ik tot dusver wel.
Ik vond Live niet zo fijne omgeving. Al dat gepriegel in die onderste balk als je wat wilt was erg zoeken en niet heel intuïtief voor mij.
Alles went natuurlijk als je er maar genoeg tijd aan besteed, maar met een hands on DAWLess setup als concurrentie moest Live vaak het onderspit van mijn vrije tijd delven.
Ik moest me er echt toe zetten en dan ga ik mij eerder irriteren aan die ontwerpkeuzes die onlogisch / onnodig lijken.
En muis + keyboard + scherm voelt op de één of andere manier minder inspirerend dan draaien aan knoppen, maar alles zelf moeten mappen is een onmogelijke taak (en dan nog zie je met de meeste controllers maar 1 waarde en parameter in het scherm staan).
De Push lost dat (vind ik) erg mooi op door die gelaagdheid per (max) 8 parameters met naam + waarde te tonen en dan logische submenus gegroepeerd per soort functie (LFO etc.) voor te sorteren zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Ook het hele inspelen / jammen (vooral in de session view) vind ik veel fijner werken dan met de Launchkey 49 (wat verder een prima controller is, maar het werkt allemaal net wat vloeiender op de Push)
Al met al heb ik in de paar weken met de Push meer lol gehad in Live dan in het jaar ervoor.
Iemand hier waarschuwde mij dat z'n workflow heel erg vertraagde door de Push en dat snap ik wel. Als je heel bedreven bent met shortcuts en perfect je weg weet te vinden, is het een aantal extra stappen om ergens te komen.
Maar voor mij zijn die laagjes juist lekker omdat de bak aan info en opties hierdoor gefilterd getoond wordt.
En haast heb ik nog niet, dus ik vind die 'tactile' bak voor mij met knoppen die door Ableton gemapped zijn gewoon fijner.
Ook merk ik dat m'n muscle memory makkelijker aangesproken wordt door fysieke knoppen die er 'gewoon zijn' en doen wat ze moeten doen.
Een paar dingen die ik nu iig vind. (huidige FW en huidig ervaringsniveau)
- Minder gericht op arranger view (dan is een muis, keyboard etc. gewoon heel handig)
- Meer gericht op studio situaties dan live performen. Het detailniveau overstijgt wat je live nodig hebt, maar dat is deels de kracht van de Push voor mij.
Dit kan nog veranderen met een native performance layout waar je meerdere tracks per tab met 8 parameters kunt bedienen en meerdere tabs kunt maken en benoemen, net hoever je wilt gaan. Misschien is er al zo'n max 4 live device overigens, maar ik vermoed dat je dan beter af bent met een simpele clip launcher EN een veelknoppencontroller.
- Als je veel met VST's doet, is de meerwaarde van de push minder groot. Ik hoop dat ze hier ooit nog iets voor verzinnen wat universeel werkt (dat de VST makers hun parameters gestructureerd aanbieden aan de DAW, zodat dit soort controllers die kunnen tonen naar hun mogelijkheden (scherm, knoppen etc.)). Dit bestaat al, maar dan niet universeel (denk aan Analog Lab van Arturia).
Maar voor mij (ik probeer alles stock te doen voorlopig), is het echt een fijne controller die de lol in Live heeft gebracht.
Ik moet nog heeeeel veel ontdekken, maar als je er lol in hebt, gaat dat makkelijker dan als het een struggle is.
Push 1, 2 of 3 maakt volgens mij niet heel veel verschil trouwens. Ok, de 3 heeft MPE en is een audio interface, maar verder was ik eigenlijk van plan een 2 te kopen, tot die Black Friday aanbieding voorbij kwam.
De audio interface gebruik ik meer dan verwacht trouwens. Macbook aan, Push aan, koptelefoon er in en klaar. Ideaal. Niks omprikken van m'n Windows Laptop (die er ook staat voor werk en browsen, maar ook muziek maken)
Lang verhaal kort : hij mag voorlopig blijven