Push 3 and then just Push 3 till I can get my jamisfaction

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Weer een Push 3 jam resultaat :)
Hij begint z'n waarde te bewijzen....

Gemaakt in 2 avonden jammen en 1 avond arrangeren.
Bestaande uit :
  1. Een drum track voor de 'percussieve elementen' met een grote rol voor EFX Fragments van Arturia. De kit is stock Ableton Live.
  2. Een drum track voor de 'gewone' drum, wederom met EFX Fragments, maar nu op de achtergrond. De kit is wederom stock.
  3. Bas = de favoriete bass patch Basic Jupo Bass met wat tweaks en een heel klein beetje reverb
  4. De piano is een Kontakt library 'Postfelt' met drie Arturia plugins er achter. (EFX Fragments, Delay Eternity en Dist Tube) en hij krijgt een beetje Hybrid reverb.
  5. De pad (op de achtergrond) is een stock patch met een trance gate (Max4Life) en wederom EFX Fragments.
  6. Tenslotte de arp, dat is weer een stock patch met twee shapers die de cutoff moduleren en een stock chorus er achter.
Uiteindelijk gaat alles door een beetje Tape Mello Fi van Arturia en een glue compressor en limiter.

Ik ben op zoek naar iets wat de Reason synchronous effect modulator kan nabootsen, maar wil nog ff wachten tot Black Friday met het aanschaffen van shaperbox.
(of de Arturia effects uitbreiding, maar die is me nu ook te duur) dus die effect modulaties zijn met ingebouwde lfo's gedaan.

Voor wie hem liever luistert zonder videogeluid :

Mooie jamsessie! Nice sound.
Al uitgevonden wat je allemaal met de MPE kunt op de Push 3?
Heb zelf een Push 2 nog trouwens. (en geen idee of ik ooit voor de 3 ga)

Mooie jamsessie! Nice sound.
Al uitgevonden wat je allemaal met de MPE kunt op de Push 3?
Heb zelf een Push 2 nog trouwens. (en geen idee of ik ooit voor de 3 ga)
Bedankt!
Ik ben (nog) niet zo'n virtuoos qua spelen, dus MPE heb ik (nog) niet nodig.
Er is onlangs wel een 'kaos pad achtig' iets toegevoegd, dan is de MPE slide die je hebt wel heel handig.
Maar dat heb ik nog niet gebruikt.

Persoonlijk had ik voor de 2 willen gaan, maar toen kwam Ableton met de BF korting en dat was het laatste zetje wat ik nodig had om toch voor de 3 te gaan.
De beweegredenen waren: mogelijk langere (en meer) updates, audio en midi interface (gebruik ik vaker dan ik had verwacht), geen sticky rubber coating en uiteindelijk dan ook wel die MPE pads voor als ik ooit de smaak te pakken zou krijgen.
Als je tevreden met de 2 bent, zou ik niet 123 updaten zelf. Duur ding en hij is voor 75% gelijk aan de 2 :)

Sfeer van de muziek en van de video gaan heel goed samen! Op vakantie in Zweden wordt je vanzelf heel relaxed weet ik uit ervaring. Mijn complimenten, naast die voor de muziek, ook voor de video. Knap werk om in 7 minuten zo een vakantie te laten zien.

Bedankt!
Ik ben (nog) niet zo'n virtuoos qua spelen, dus MPE heb ik (nog) niet nodig.
Er is onlangs wel een 'kaos pad achtig' iets toegevoegd, dan is de MPE slide die je hebt wel heel handig.
Maar dat heb ik nog niet gebruikt.

Persoonlijk had ik voor de 2 willen gaan, maar toen kwam Ableton met de BF korting en dat was het laatste zetje wat ik nodig had om toch voor de 3 te gaan.
De beweegredenen waren: mogelijk langere (en meer) updates, audio en midi interface (gebruik ik vaker dan ik had verwacht), geen sticky rubber coating en uiteindelijk dan ook wel die MPE pads voor als ik ooit de smaak te pakken zou krijgen.
Als je tevreden met de 2 bent, zou ik niet 123 updaten zelf. Duur ding en hij is voor 75% gelijk aan de 2 :)

Nee precies. Daar hangt idd wel eel flink prijskaartje aan. Heb je dan ook nog de standalone versie? En mag ik vroage wat ie gekost het met black friday? ;)

Dat MPE lijkt me wel cool hoor. Tenminste, als je het zo in dit filmpje ziet:

Zo wordt het wel echt een next level instrument...

Maar de ervaring met mij leert inmiddels dat ik eigenlijk nooit echt het geduld heb voor het echt leren van een instrument.........

Nee precies. Daar hangt idd wel eel flink prijskaartje aan. Heb je dan ook nog de standalone versie? En mag ik vroage wat ie gekost het met black friday? ;)
Nope. Controller. Lijkt me echt wel vet standalone, maar:
- Prijs (en ik heb net een Macbook gekocht voor Ableton Live, dus dat voelde heel dubbel)
- Geen VST support (nog niet iig)
- Kan altijd upgraden (zolang die set nog aangeboden wordt. )

Zeker, Ik heb € 777,- betaald voor de combi met een decksaver van € 34,-
Dus voor de Push 3 alleen iets van € 743,-

Maar de ervaring met mij leert inmiddels dat ik eigenlijk nooit echt het geduld heb voor het echt leren van een instrument.........
Precies dat.
Gisteravond een hele avond zitten jammen met onze toetsenist. Heel vet. Maar dan mis ik m'n keys wel hoor.
De Roland MC-707 heeft dat 'opgelost' door een soort van piano roll layout te maken waarbij de indeling lijkt op een klavier.
Dat zouden ze ook voor de Push kunnen maken (vrij eenvoudig zelfs). En dan had je 3 octaven onder je vingers met een vergelijkbare layout als een piano. Maar ik weet niet of dat überhaupt op de radar staat.
Nu moet ik dus eigenlijk een compleet nieuwe muzikale 'taal' leren om vrij te kunnen spelen.
En dan ga ik maar 'in een scale' spelen, maar dan mis je weer de leuke truckjes die je soms uit kunt halen net buiten de scale....

Alles is te doen, maar dan moet je echt meters maken.

Overigens is het 'thuis in de studio' geen probleem. Dan kan ik m'n eigen scale kiezen en daar lekker in blijven (zoals die youtuber ook doet).
En idd, heel vet om z'n jam te horen.
Overigens zijn de meeste presets niet 'MPE' gemaakt (niet eens alle devices zijn het).
Dus het is ook nog wel meer 'van de toekomst'.
Ja, je kunt alles met sounddesign zelf maken, maar.... Tijd.....

Nope. Controller. Lijkt me echt wel vet standalone, maar:
- Prijs (en ik heb net een Macbook gekocht voor Ableton Live, dus dat voelde heel dubbel)
- Geen VST support (nog niet iig)
- Kan altijd upgraden (zolang die set nog aangeboden wordt. )

Zeker, Ik heb € 777,- betaald voor de combi met een decksaver van € 34,-
Dus voor de Push 3 alleen iets van € 743,-

Precies dat.
Gisteravond een hele avond zitten jammen met onze toetsenist. Heel vet. Maar dan mis ik m'n keys wel hoor.
De Roland MC-707 heeft dat 'opgelost' door een soort van piano roll layout te maken waarbij de indeling lijkt op een klavier.
Dat zouden ze ook voor de Push kunnen maken (vrij eenvoudig zelfs). En dan had je 3 octaven onder je vingers met een vergelijkbare layout als een piano. Maar ik weet niet of dat überhaupt op de radar staat.
Nu moet ik dus eigenlijk een compleet nieuwe muzikale 'taal' leren om vrij te kunnen spelen.
En dan ga ik maar 'in een scale' spelen, maar dan mis je weer de leuke truckjes die je soms uit kunt halen net buiten de scale....

Alles is te doen, maar dan moet je echt meters maken.

Overigens is het 'thuis in de studio' geen probleem. Dan kan ik m'n eigen scale kiezen en daar lekker in blijven (zoals die youtuber ook doet).
En idd, heel vet om z'n jam te horen.
Overigens zijn de meeste presets niet 'MPE' gemaakt (niet eens alle devices zijn het).
Dus het is ook nog wel meer 'van de toekomst'.
Ja, je kunt alles met sounddesign zelf maken, maar.... Tijd.....
wel een mooi bedrag: 777 euro :D Als dát geen geluk brengt!
En ja, dat 'piano spelen' op de Push heb ik ook een tijdje geprobeerd dagelijkse te oefenen, maar ja, dan versloft het op den duur weer, en val ik toch weer terug in m'n muisklik melodietjes inteken gedrag haha.
Plus dat je toch ook vaak met de muis met een hoop dingen sneller bent. Toch denk ik, als je echt wilt, kun je er een hele hoop uithalen en muziek maken echt leuker maken ermee. Het heeft een hoop potentie.
Sowieso, los van wat ik noem, heb ik enorm veel aan de Push gehad qua upgraden workflow en plezier in muziek maken. Het heeft me een giga boost gegeven in veel meer tracks bouwen en af krijgen en een goede workflow creeëren. Zeker een grote meerwaarde. Maar het heeft ook z'n beperkingen als je er niet, zoals je zegt, veel vlieguren in stopt.
In potentie is het iig een enorm veelzijdig en geweldig instrument. Zeker die MPE-functionaliteit bij de Push 3 kan volgens mij enorm vet zijn. Maar idd, tijd (en toewijding), werkt niet altijd even lekker mee. :)

wel een mooi bedrag: 777 euro :D Als dát geen geluk brengt!
Zeker.
En ja, dat 'piano spelen' op de Push heb ik ook een tijdje geprobeerd dagelijkse te oefenen, maar ja, dan versloft het op den duur weer, en val ik toch weer terug in m'n muisklik melodietjes inteken gedrag haha.
Plus dat je toch ook vaak met de muis met een hoop dingen sneller bent. Toch denk ik, als je echt wilt, kun je er een hele hoop uithalen en muziek maken echt leuker maken ermee. Het heeft een hoop potentie.
Ik zie de meerwaarde vooral in de 'jamfase' van m'n track. Dan is muis en keyboard (voor mij) niet sneller en voelt de Push gewoon als een MC-707. Wat in mijn boekje een groot pluspunt is.
Zeker met Ableton Live devices is de integratie zo goed, dan ben ik lekker aan het knob twisten en kan ik alles met de Push doen.
Zodra ik in de arranger mode kom, is het meer muis en keyboard geslagen, maar dat is sowieso (voor mij) geen aspect waar het 'in the moment zijn' belangrijk is.
Dan ben ik met details bezig en is inspiratie niet meer vereist. Dan is het meer pielen met opties en dingen uitproberen.

Sowieso, los van wat ik noem, heb ik enorm veel aan de Push gehad qua upgraden workflow en plezier in muziek maken. Het heeft me een giga boost gegeven in veel meer tracks bouwen en af krijgen en een goede workflow creeëren. Zeker een grote meerwaarde.
Precies dat ervaar ik ook. Het is een 'gateway' naar Ableton Live.
Alles wordt in brokjes aangeleverd en ik hoef nooit te zoeken naar iets.

Maar het heeft ook z'n beperkingen als je er niet, zoals je zegt, veel vlieguren in stopt.
In potentie is het iig een enorm veelzijdig en geweldig instrument. Zeker die MPE-functionaliteit bij de Push 3 kan volgens mij enorm vet zijn. Maar idd, tijd (en toewijding), werkt niet altijd even lekker mee. :)

Weer een Push 3 jam resultaat :)
Hij begint z'n waarde te bewijzen....

Gemaakt in 2 avonden jammen en 1 avond arrangeren.
Bestaande uit :
  1. Een drum track voor de 'percussieve elementen' met een grote rol voor EFX Fragments van Arturia. De kit is stock Ableton Live.
  2. Een drum track voor de 'gewone' drum, wederom met EFX Fragments, maar nu op de achtergrond. De kit is wederom stock.
  3. Bas = de favoriete bass patch Basic Jupo Bass met wat tweaks en een heel klein beetje reverb
  4. De piano is een Kontakt library 'Postfelt' met drie Arturia plugins er achter. (EFX Fragments, Delay Eternity en Dist Tube) en hij krijgt een beetje Hybrid reverb.
  5. De pad (op de achtergrond) is een stock patch met een trance gate (Max4Life) en wederom EFX Fragments.
  6. Tenslotte de arp, dat is weer een stock patch met twee shapers die de cutoff moduleren en een stock chorus er achter.
Uiteindelijk gaat alles door een beetje Tape Mello Fi van Arturia en een glue compressor en limiter.

Ik ben op zoek naar iets wat de Reason synchronous effect modulator kan nabootsen, maar wil nog ff wachten tot Black Friday met het aanschaffen van shaperbox.
(of de Arturia effects uitbreiding, maar die is me nu ook te duur) dus die effect modulaties zijn met ingebouwde lfo's gedaan.

Voor wie hem liever luistert zonder videogeluid :
Bekijk bijlage 3871943

Ik word er mellow van :D ik vind t wel tof dat je zon video hebt met de zee af en toe en dat klinkt er goed onder, zou je eigenlijk wel langer kunnen doen tijdens een break ofzo :)

Overigens ik wil miss ook de push 3 halen, maar vraag me af: kan je daarmee ook clips warpen enzo?

Ik word er mellow van :D ik vind t wel tof dat je zon video hebt met de zee af en toe en dat klinkt er goed onder, zou je eigenlijk wel langer kunnen doen tijdens een break ofzo :)
Thnx. Ja, het is in dit geval meer een registratie van de vakantie dan een kunstige uiting. Al vind ik dat tweede ook heel mooi. Iets om over na te denken voor een volgende keer.
Overigens ik wil miss ook de push 3 halen, maar vraag me af: kan je daarmee ook clips warpen enzo?
Ik heb de controller versie en dat is vooral in de session view echt een top tool om je muis en keyboard niet meer te hoeven gebruiken. Inspiratie vastleggen als het gebeurt zeg maar. Als je meer gaat arrangeren en de trucendoos open wilt trekken qua ‘produceren’ zie ik wat minder de meerwaarde van de Push. Hij kan wel veel wat je ook in Live kunt, maar bepaalde dingen zijn makkelijker met muis+keyboard en groot scherm. Wat bedoel je met warpen?

Back