wie kent green velvet's stalker of destination unknown?

Destination unknown heb ik op plaat -tenzij ie gejat is tijdens een feestje waarbij is iets te ver van de planeet was (toen is er een hele stapel platen meegenomen 😱). Maar hoor de overeenkomst wel , een klein beetje 🀏

Grappig verhaal over Destination Unknown. Ik was groot fan van de plaat in de tijd dat het uitkwam, veel gedraaid in de club. Ik vroeg mij af hoe die solo was gedaan en verzon een theorie met een arpeggiator en een Waldorf Pulse waarbij er met het tempo werd gespeeld. Een paar jaar later moest een vriend van mij het geluid doen tijdens een optreden van Green Velvet in Amsterdam. Hij vroeg of ik kwam om hem te helpen opbouwen en afbreken. Tijdensde set speelde Alan het nummer live op een 101 in keytarstand, inclusief de solo. Ik was danig onder de indruk.

Leuk verhaal! Was ook fan die tijd, meen me te herinneren dat β€˜land of the lost’ niet lang erna uit kwam ;)

Flash blijft megabruutπŸ‘ŠπŸ‘Š

Destination unknown heb ik op plaat -tenzij ie gejat is tijdens een feestje waarbij is iets te ver van de planeet was (toen is er een hele stapel platen meegenomen 😱). Maar hoor de overeenkomst wel , een klein beetje 🀏
hahaha

ja vamndaart dat ik het maar heb weggehaald:

Grappig verhaal over Destination Unknown. Ik was groot fan van de plaat in de tijd dat het uitkwam, veel gedraaid in de club. Ik vroeg mij af hoe die solo was gedaan en verzon een theorie met een arpeggiator en een Waldorf Pulse waarbij er met het tempo werd gespeeld. Een paar jaar later moest een vriend van mij het geluid doen tijdens een optreden van Green Velvet in Amsterdam. Hij vroeg of ik kwam om hem te helpen opbouwen en afbreken. Tijdensde set speelde Alan het nummer live op een 101 in keytarstand, inclusief de solo. Ik was danig onder de indruk.
Alan? bedoel je Curtis? Green velvet zelfs?

haha wel vet dat t geluid uit een 101 komt! Hoe deetie de gong dan?
Wel siuck alstie al die tracks live deed, gezien de 101 geen presets heeft, moestie n boekkie meenemen.

Ik wist destijds in2004 oid dattie als GV in de tivoli hjier lwa,. helaas gemist ahd t graag wiollen zien

Alan Curtis Jones inderdaad. Ik denk dat de rest van de track misschien van tape kwam maar dat weet ik niet meer. Ik denk dat wanneer je vaak genoeg met de 101 speelt, je geen boekje meer nodig hebt om dezelfde sound terug te halen. Zoveel opties heb je niet...

Alan Curtis Jones inderdaad. Ik denk dat de rest van de track misschien van tape kwam maar dat weet ik niet meer. Ik denk dat wanneer je vaak genoeg met de 101 speelt, je geen boekje meer nodig hebt om dezelfde sound terug te halen. Zoveel opties heb je niet...
Dat zal best, maar om nou voor een liveset 20presets uit je hoofd te kennen, t is niet zn enige synth.
Wist neioteens dattie Alang die tijd Alan heette lolz

Ik dacht dxattie live alleen maar n btje song, maar wel tof om te horen, ik heb m in 2004 in de HMH als DJ gezien tijdens mn 1e xtc pil. Man man dope stuff. toevallig onlangs n track die ik sindsdien zoek uit zn set gevonden en hier thuis nu als binyl. t klonk altijd als g flame n mr g, maar kon em nooit vinden. hjad uiteindelijk wel gelijk haha!

Leve de lol.

Destination Unknown heb ik op vinyl.. nieuw gekocht in de platenzaak in de tijd dat die uitkwam.
Weinig gedraaid omdat ik op een gegeven moment ben afgeknapt ben op het soort publiek wat op dat soort muziek afkwam.
Vaak helemaal onder invloed van allerlei soorten drugs.
Blijft wel een vette plaat. In het begin vond ik de titelsong het beste maar nu is Land Of The Lost mijn favoriete track

Ja die answering machine track wint het inderdaad.. ben ik met je eens.
Hoewel ik het meer een gimmick track vind en doorgaans minder geschikt is om voor publiek te draaien.
Wel erg bruut van die landlord.. vroeg me altijd al af of dat bericht echt is of in scene is gezet.
Toen de EP uitkwam was er nog geen google maar als je het nu googled krijg je als antwoord dat het zeer waarschijnlijk echt is.

Back