De fiscus zit achter ons, welke alternatieven om zeldzame vinyl te verkopen?

Bedoel je een nieuwe release toevoegen? Daar is geen goedkeuring voor nodig. Staat die van jou misschien nog in Drafts?

Hoe zie ik dat? Ik denk het niet, want ik heb op publiceren gedrukt. Ff checken, merci! @T-CM11

Vergeet ook niet je release aan een bestaande Master toe te voegen, als die al bestaat. ;-)

Begrijp ik niet goed, sorry. Wat is een bestaande Master? Hoe kom ik dat te weten? En wat is een matrixnummer?

Begrijp ik niet goed, sorry. Wat is een bestaande Master? Hoe kom ik dat te weten? En wat is een matrixnummer?
Dit is bvb een master: https://www.discogs.com/master/61427-Lycia-Cold
Een pagina die alle versies van 1 release omvat -> CD, LP, MC, reissues, internationale varianten, etc.

Een matrixnummer is een identifier die op de middelste ring van een CD gedrukt staat. (geen idee hoe dat is bij vinyl en andere geluidsdragers)
Documentatie hier: https://support.discogs.com/hc/en-u...93-Database-Guidelines-5-Barcodes-Identifiers

Ik voeg zelf zelden de SID code toe omdat ik gewoon geen loup heb om die te kunnen lezen.

ik koop al jaren op discogs en betaal via overschrijving of paypal
-zelfs super speciale uitgaven à +100€ per plaat

-mag ik in uw geval een beetje stout wezen en aangeven :
als je niets hebt kan de fiscus ook niets bij je komen halen

Dit is bvb een master: https://www.discogs.com/master/61427-Lycia-Cold
Een pagina die alle versies van 1 release omvat -> CD, LP, MC, reissues, internationale varianten, etc.

Een matrixnummer is een identifier die op de middelste ring van een CD gedrukt staat. (geen idee hoe dat is bij vinyl en andere geluidsdragers)
Documentatie hier: https://support.discogs.com/hc/en-u...93-Database-Guidelines-5-Barcodes-Identifiers

Ik voeg zelf zelden de SID code toe omdat ik gewoon geen loup heb om die te kunnen lezen.

Ha, merci man, maar dat is bij mij niet van toepassen, omdat het alleen om verschillende LP's gaat van andere artiesten.

Matrixnummer komt in de toekomst wel van pas, want ik heb veel cd's geërfd.

Thnx

ik koop al jaren op discogs en betaal via overschrijving of paypal
-zelfs super speciale uitgaven à +100€ per plaat

-mag ik in uw geval een beetje stout wezen en aangeven :
als je niets hebt kan de fiscus ook niets bij je komen halen

Ze kunnen mijne superkrachtige DAW-computer in beslag nemen. Dan sta ik daar mooi. :duivels:

Voor jullie informatie, ik heb net gelezen dat het een week kan duren voordat mijn selling account wordt goedgekeurd. Ondertussen raden ze me aan om te blijven uploaden.

(...) platenwinkels die inkopen (...) ? :D

Dat maakt nog wel eens kans inderdaad, mail ze een foto van je Black Sabbath collectie en zie of je een reactie krijgt. Wel krijg je er dan veel minder voor dan als je ze zelf verkoopt, maar je bent er dan wel in een keer vanaf.

Platenbeurs, garage verkoop, platenwinkels die inkopen, FB marketplace misschien, bestaat koopjeskrant nog? :D

In online discussies (bijvoorbeeld Reddit) vroegen mensen expliciet in recente jaren of de site nog bestaat, wat suggereert dat het geen levendige of actuele site is.

Platenbeurs, daar geraak ik niet.

Garageverkoop, hier bij mijn thuis, no-go.

Platenwinkels die aankopen? Mss eens op zoek naar gaan, dank je wel. (maar dan krijg ik minder, want datgene wat ik heb is allemaal voor rasechte verzamelaars.

FB MarketPlace, daar staat mijn Sabbath collectie al 3 weken op, miss een beetje te duur geprijsd...

Thnx voor mee helpen te denk, beste @klinkske :luv:

Dat maakt nog wel eens kans inderdaad, mail ze een foto van je Black Sabbath collectie en zie of je een reactie krijgt. Wel krijg je er dan veel minder voor dan als je ze zelf verkoopt, maar je bent er dan wel in een keer vanaf.

Ik wil qua prijs het onderste uit de kan halen, al duurt het een paar jaar. Vinyl is aan een opmars bezig en is tegenwoordig gewoon een investering geworden, net als zilver, goed, edelstenen, enz... Thnx @ProgHead :)

Ik wil qua prijs het onderste uit de kan halen, al duurt het een paar jaar. Vinyl is aan een opmars bezig en is tegenwoordig gewoon een investering geworden, net als zilver, goed, edelstenen, enz... Thnx @ProgHead :)

Ook een opmars duurt niet eeuwig, en ons eigen leven evenmin. Wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt het lid op zijn neus.

Ook een opmars duurt niet eeuwig, en ons eigen leven evenmin. Wie het onderste uit de kan wil hebben, krijgt het lid op zijn neus.

Yeah, je hebt natuurlijk een punt.

Back