Dub techno (Elektron Syntakt & Korg Radias)

Wat een fijne geluiden uit die mooie apparaten, ik heb (geen/weinig) verstand van hardware. Kun je mij vertellen wat je met die apparaten kan? Haal je daar alles uit, ook de drumloop bijvoorbeeld. Of vul je het later nog aan?
De Syntakt doet alle drums.

De Radias heeft 4 aparte stemmen en ook zelf verschillende sequence en arp mogelijkheden maar in dit geval offer ik 2 tracks van de Syntakt op om via midi de Radias te sequencen.
Deze twee tracks (baslijn & acid drone) zijn dan volledig panned links/rechts zodat ik ze nog apart kan processen in de Syntakt.

Veel van de beweging in deze track komt ook van de processing. Alles van drums (buiten de kick) en alles van de Radias gaat door de reverb en delay (in verschillende hoeveelheden).
De delay van de Syntakt wordt dan gefilterd en die filter wordt ook gesequenced in de FX track (Vgl met sidechain) zodat de delay tail die mooie dynamische frequentie krijgt.
Ik vind het persoonlijk vooral goed werken met de baslijn, heel moeilijk om veel delay op een baslijn te zetten tenzij je de low weghaalt. Door te spelen met de low (of mid) cutoff freq kan een heel simpele sequence toch mooi organisch en dynamisch klinken.

Lekker stijltje en die Radias ziet er gaaf uit.
Die kende ik nog niet.
De looks waren bij mij de doorslaggevende factor om deze in huis te halen.
De veelzijdigheid is dan weer de reden dat deze is gebleven.

Bedankt ook aan al de rest voor de fijne reacties!

Back