Prophet64

Slolov

Guru Meditation Error
Yes! Eindelijk fatsoenlijke softsynths ala Rebirth voor de Commodore 64 met Midi en DIN-SYNC!!! Ik heb nog een stuk of 4 Commodore 64'jes staan en zelfs een mooie link-kabel om de .d64 files naar echte 5 1/4" floppies te schrijven.

Meer info: www.prophet64.com GRATIS SOFTWARE!!!

Greetz,
Olaf.

Re: Prophet 64

Re: Prophet 64

Origineel geplaatst door Slolov
Yes! Eindelijk fatsoenlijke softsynths ala Rebirth voor de Commodore 64 met Midi en DIN-SYNC!!! Ik heb nog een stuk of 4 Commodore 64'jes staan en zelfs een mooie link-kabel om de .d64 files naar echte 5 1/4" floppies te schrijven.

Meer info: www.prophet64.com GRATIS SOFTWARE!!!

Greetz,
Olaf.
ik kende hem al reeds (is ook al eens langsgekomen in de "Sidlead" thread)

het mag duidelijk zijn dat dit soort muziek programma's op de C64 geen softsynth mag worden genoemd en al helemaal niet in het kader van PROPHET, alsof de C64 een echte prophet zou na zou kunnen doen nutuulk.
het enige wat een dergelijk programma doet is de besturing van de SID chip en dat is dus een stukje hardware,
van digitale opwekking from scratch is totaal geen sprake... dus vandaar :)

ik kan me vergissen maar de Prophet 64 TR edition werkt toch met samples of niet? De 303-emulatie van Prophet 64 TB is toch ook gewoon een softsynth op de SID dan?

Even dit: Prophet 64 is a series of software synthesizers for the Commodore 64...

Waar haal jij het vandaan dat deze software een Prophet-synth zou nadoen?
EDIT: De interface lijkt er een beetje op, dat is alles.

Greetz,
Olaf.

Laatst gewijzigd:
Echt helemaal te gek!!
Heb vorig weekend een sx64 kunnen kopen en ben erg opzoek naar iemand die de software voor mij op een floppy kan zetten!

Slolov kun jiij dit misschien doen? Ik stel er natuurlijk iets tegenover! Euri, sample cd's(copy:)),pils, enzv..

Gr,

Chris

Echt geweldig dat je je oude beestjes op zo'n manier weer in kunt zetten in moderne muziek.
Die commodore soundchip klinkt gewoon stoer en als je dat met een originele C64 kunt gebruiken ipv
een PCI slot waar je de soundchips in moet zetten is naar mijn idee alleen maar stoerder!
Jammer dat ik geen C64 heb staan, want anders had hij allang naast mijn PC gepronkt! :D

Zo zeg, daar kom ik nu per ongeluk achter!
Ze hebben niet stil gezeten op www.prophet64.com !

Kijk maar:

PROPHET 64 1.3 STANDARD EDITION
Real 303 editing
Joystick or potentiometer (game paddles) control
Assigned keys for all sound parameters
Prophet 5 layout
Constant slide
Shuffle ("swing")
Advanced Random Composer (A.R.C.)
DIN-Sync (SYNC 24) - to synchronize MIDI-sequencers
Store sounds and patterns on disk or tape

PROPHET 64 TR-EDITION 1.0
Drum machine software
Classic Rob Hubbard "wave table" sounds right at your fingertips!
3 voice polyphony
909 style sequencer
Shuffle
Step or Tap write patterns
Tone controls offer full control of the sounds
6 tracks, 96 patterns
Play drum sounds polyphonically on C64 keyboard!
DIN-Sync

PROPHET 64 TB-EDITION 1.1
Same features as the standard edition
Only TB-303 sound parameters
Aimed at users that only want the TB-303 sound
Accent

De plaatjes kan ik niet linken, dus zelf even kijken! Het is de moeite waard...

Ik heb de software even ingeladen middels een C64 Emulator; prettig verbaasd over de goeie kwaliteit.

Welke emulator gebruiken?
Op de site van Prophet64 wordt verwezen naar CCS64, maar die vond ik niet het best klinken - nog veel onverwachte klikjes en rammeltjes tussen de geluiden door.
Even VICE erbij gepakt, en dat werkte een stuk beter!

De geluiden van Prophet64 zijn uitstekend geschikt om verder te bewerken met effecten trouwens!

Attachments

• wauw.mp3
    822,9 KB · Bekeken: 164
inmiddels heb ik alle benodigde kabels in elkaar gesoldeerd en een midi-sync converter aangeschaft.
Ik heb nu 2 C=64 synchroon met m´n harwaresequenser lopen.

Ik heb ff een livedemootje gemaakt met mn groovebox voor drum en 2 C=64´s met de Prophetsoftware (tb-edition)
geen effecten toegevoegd puur de commodoresound

vooral ff luisteren

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=536535&T=1042

plaatje:

Attachments

• seq.gif
    seq.gif
    29 KB · Bekeken: 175
Cool! Ik verneem graag jullie ervaringen met die cart.
Ik heb zo'n C64+prophet64 ingezet in mijn setup en was blij verrast met de sounds.
Ben benieuwd of nu ok anders/beter gaat klinken met die nieuwe versie.

Back