Prophet64 Cartridge released

Voor de retromannen (en vrouwen) onder ons:

Prophet64 is a suite of very user friendly music applications for the Commodore 64 platform.
Designed to hook up to modern MIDI equipment with either DIN-sync or third party MIDI interfaces, it makes your old computer become a highly useful music tool.

The software is distributed on a hardware cartridge that plugs right into the back of your C64.
No disk or tape loading, just plug and play!

The Cartridge contains the whole suite of applications.

With an array of music software that mimics modern and classic sequencing devices through versatile user interfaces, Prophet64 opens the door for everyone who wishes to explore the world of the legendary audio circuit (the "SID") in the Commodore computers.

Instead of collecting dust in the closet, you can put your C64 at work right beside the synthesizer rig in your studio today! Add some in-fashion bleeps and blops to your latest track, an extra bass flavor, an additional lead sound or why not an 8-bar break with Rob Hubbard drums?

The possibilities are endless.

Prophet64 Site

Bassline Soundclip #1
Bassline Soundclip #2
Drummer Soundclip

(meer clips op de site zelf!)

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door AxiMaxi
Nog even ter herinnering: zorg dat je zo'n oude, bruine neemt als je die SID wilt verdubbelen.
In de nieuwe witte is 't wat krap.

Maar dat had je uiteraard al in de handleiding gelezen ;)

De nieuwe SID (8580) beter voor studiodoeleinden -> vettere filters.

Origineel geplaatst door funxiun
De nieuwe SID (8580) beter voor studiodoeleinden -> vettere filters.
Ja, da's ook weer waar...

Bedankt voor de tip. ik had de handleiding uiteraard al helemaal doorgenomen. straks maar ff marktplaats af gaan struinen hehe.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Kan je nou ook 2 verschillende SID's op 1 zo'n pcb solderen. :confused:
Fysiek is het wel mogelijk, maar je helpt de boel naar z'n grootje.
De voltages van beide chips zijn anders.

Overigens staat dit gewoon in de documentatie...

Ik zit eigenlijk te wachten op meer soundclips.
En laat me niet te lang wachten, want dan maak ik ze zelf wel... kreeg eergisteren 't mailtje met de betalingsbevestiging :)

Give me a MANUAL :(

Ik kom er echt niet uithoe ik een deuntje kan programeren of een ritme :stupid
Demo mode is wel leuk maar niet echt verfrissend na 2 dagen :D

Nog geen sequences voor mij, Enkel wat getweak aan de demo's

Nou ik heb weer ff zitten kloten maar ik kan deuntje programmeren :(
Ik kan wel noten afspelen (F1) en of het geluid bewerken (F4) maar die F-functies zijn ook niet altijd het zelfde. Ik snap gewoon niet waarom ik geen handleiding kan vinden. Dat Yahoo-forum is wel zoooo k*t!!!
Argh Hij staat hier al meer dan een week en nog geen deuntje geprogt :(

Ik zit zelf met nét hetzelfde probleem.

Die cartridge ligt hier al 2 weken, ik heb al wat zitten prutsen, maar iets echt bruikbaars krijg ik er ook helemaal niet uit. Net zoals jij zegt veranderen die F-knoppen soms gewoon volledig van functie, waardoor je de weg helemaal kwijt bent.

De monosynth is nog nét te besturen, maar de 909 en de 303-lookalikes zijn ook zelfs al hopeloos voor mij, terwijl die volgens mij niet zo erg ingewikkeld in elkaar zouden mogen zitten. Ik zie het even helemaal niet meer zitten en ik snap eigenlijk ook helemaal niet waarom ze niet meteen een manual hebben uitgebracht. Hopelijk gaat het dan (en eventueel in combinatie met die midi-controller) wat vlotter ...

Ik heb een paar Manuals van de Prophet64 :okdan:

Ze zijn welenswaar van de Free version maar er staat wel in hoe je kan programmeren :okdan:
Als je de Free Version download krijg je deze manuals erbij.

Prophet64 DRUMMER:

Attachments

• prophet64_drummer_free.pdf
    385,9 KB · Bekeken: 184
Bedankt, RockSteadyBeat!
Ik ga vandaag of morgen meteen aan de slag met de manuals!

Ik heb ook nog maar een x een mailtje gestuurd naar CS Prophet64 waarneer ze nou die manual klaar denken te hebben. Er staat al 2 mnd dat over 2 weken de manual klaar zou zijn :confused:

Heel duidelijk zijn de paketten idd niet :o: Hoe kun je ingodsnaam een waarde veranderen van bv de cutoff

Als het goed is, gaat dit weekend het Prophet64 forum online.
Dan kunnen de discussies wat gestructureerder op gang komen.

Vandaag heb ik de ontbrekende onderdelen voor m'n SID2SID kaartje gekocht.
Helaas heb ook ik het probleem dat de wire wrap ic-voet pootjes te dik zijn.
Dat wordt Dremelen :frons:

Eerst was ik van plan om aan de gang te gaan met 8580R4 SIDs, maar helaas moet ik dan de mooie C64 exemplaren 'aanbreken'. Als knutsel-machine heb ik nog zo'n nieuw model C64 aangeschaft en daar bleek toch een 6580 in te zitten. Gelukkig zit er een moederbord in met een gunstige plaatsing van de SID (naast de tv modulator), dus de SID2SID zit niet klem onder het toetsenbord (hoe het uitkomt met de behuizing heb ik nog niet geprobeerd).
Afijn... zodra ik klaar ben met de tuin, kan ik dus aan 't solderen slaan.

Of nee... eerst Dremelen dus :)

Origineel geplaatst door Nowald
Heel duidelijk zijn de paketten idd niet :o: Hoe kun je ingodsnaam een waarde veranderen van bv de cutoff
het is vrij eenvoudig als je eenmaal een potmeter hebt gesoldeerd,... dat is toch wel echt het minimum om dit te kunnen bedienen....

ik heb die van mij vandaag net klaar.... 4 potmeters, jack uitgang en ingang voor audio en een din voor sync allemaal direct op het MB gesoldeerd en gemonteerd in de kast werkt te gek!

ik heb helaas geen digi camera, maar probeer er wel effe eentje te lenen....

Hmm ja ik dacht dat er ook wel een andere manier voor zou zijn. Dan maar de soldeerbout uit de kast pakken. Hoelang ben je met alle mods bezig geweest? Een pic zou leuk zijn ja :okdan:

Is er trouwens een website waar alles stap voor stap uitgelegd staat?
Ik heb zin om ook enkele mods te doen, maar ik weet van mezelf dat ik dit nooit alleen kan. Instructies zullen alvast nodig zijn. Ik heb gezien dat er in de manuals van Prophet64 al het één en het ander staat, maar daar worden de pinouts van een poort gebruikt en wordt er niet rechtstreeks op het moederbord gesoldeerd.

Back