in april zou er extra SW komen om je MPC3 projecten te kunnen overzetten dus waarschijnlijk is het daarop gebaseerd en niets van dat legacy/vintage stuff/workflow
Ik denk dat overzetten ook wellicht iets anders is dan “laden” want als het exact hetzelfde is is zou je MPC3 projecten wel zo kunnen laden. Ik hou dus de hoop dat het gebaseerd is op een ander en simpeler concept met wat heen en weer compatibiliteit met de huidige mpc’s. De tijd zal het leren.
De oude MPC's, waarvan ik er gelukkig twee heb, kunnen midi system exclusive verwerken en midi-sequensen opslaan als standard midi file. De moderne MPC's kunnen dat nog steeds niet. De sequencer van dit apparaat heeft zeer beperkte mogelijkheden, vooral op het gebied van bewerking, maar wel een resolutie van 960 ppq. Het ding zal muzikanten aanspreken voor wie de Live III te duur is of te veel plek inneemt maar ik raad gegadigden aan door te sparen, als ze kunnen. Ik heb net de nieuwe LIve III en dat is afgezien van de genoemde twee grieven een fijne machine. Ik ben met de X niet overgegaan naar versie 3, omdat ik geen zin had in compatibiliteitsproblemen, maar de Live III draait op 3.7 en daar zitten een aantal belangrijke verbeteringen in.
Lijkt me best een leuk ding voor 'erbij'.
Een beetje wat 'koala sampler' nu voor mij is maar dan hardware
(ok, zo vaak gebruik ik koala niet, een touchscreen jamt toch niet zo lekker voor mij)
MPC Sample by Akai Professional is a portable music sampler featuring intuitive controls, responsive pads, and seamless workflow for beat making, sampling, and music production on the go.
Ik heb hem zelf direct besteld, ik verwacht er wel een run op net als de TR1000 en RD-9.
Het laatste jaar zat ik al te loeren naar een compacte sampler, alles op de markt was het net niet, maar dit is in de roos volgens mij, ik ben benieuwd !
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.