Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Was een JP-8000 niet al goedkoper dan een JP-8080? Scheelt weer klussen.Het allereerste singletje dat ik ooit kocht was Gouryella, dus een JP-8080 blijft hoog op het lijstje staan. Ik zit eraan te denken om hem misschien dan met 2 stukjes hout en een MIDI klavier toch tot een échte synthesizer in te bouwen. Mogelijks zelfs met plaats voor nog wat 19" spul ernaast. Een Virus C en nog wat ofzo.Of natuurlijk gewoon smal houden, 19" en een ocaafje of 3 eronder.
Nu 2.166 in de aanbieding bij Bax voor de Iridium Keyboard, is prima prijs.Als de Iridium Mk2 de prijzen van de Mk1 (keyboard) een goede duw naar beneden geeft, komt hij in interessant gebied voor mij.![]()

Jp8000 blijkt een stuk minder betrouwbaar dan 8080. Raar he, maar in de praktijk komen de typische jp issues bijna alleen op de keys versie voor.Was een JP-8000 niet al goedkoper dan een JP-8080? Scheelt weer klussen.
Wat Phontaq zegt, met de Virus haal je zo veel mee synth in huis dan met de 80x0. Daar in tegen, de JP heeft wel een eigen geluid tegenover de Virus. Mocht je daar naar opzoek zijn, probeer dan misschien eens de Arturia kloon. Die is (in mijn beleving) redelijk goed gelukt. Als je dan voelt, dit is het geluid waar ik naar opzoek ben, dan is dat een mooie keuze, anders gewoon voor de Virus gaan. De Supernova is ook in trance gebruikt, maar toch een stukje minder dik dan de ander twee genoemde synths.De Virus TI2 is er alweer een tijdje maar blijft fantastisch. Daarmee koop je heel veel meer synth dan met een JP-80X0. De Novation Supernova was ook een populair trance-bak, dus die verdient wellicht ook een plekje in de shortlist.
Mijn studio zit smack dab in the middle of 1990.De Nova daar en tegen vindt men spot goedkoopSupernova 2 is trouwens gigaduur zag ik.