Wat zou jij doen! XS8 of MO8 + virus TI?

anthonievos

Stamgast
Dag luitjes

Ik twijfel tussen het volgende:

Yamaha Motif XS8 of
Yamaha MO8 + access virus TI.

Waarom ik twijfel.

Ik ben half lounge half dance/trance producer.

XS8 prachtige piano's , strijker, saxophones, ect.
Ook lekkere synths maar ff minder dikke sound als virus en minder presets.
XS8 super intregratie met cubase 4

MO8: ook goede realistische geluiden, maar minder als XS
TI : vette synths, ook voor lounge. Maar alle problemen met installatie , kraakjes enzo
schrikken mij wel erg af.

XS8 + Virus TI is geen optie vanwege budget.

Wie o wie heeft een zinnig advies voor mij.

Gr

Cubase heb je al?

Dan zou ik kiezen voor de XS met Cubase. Voor dance/trance kun je met VST's goed uit de voeten, lijkt me.

Als je niet gelukkig van een van beide wordt dan zul je dat met beide ook nooit worden. (Behoorlijk Cruyfiaans, maar you ketsj my drift.)

fuse, de magie van dit soort afwegingen horen bij je hobby he;) You ketsj my drift too?:)

Ik zou zeker voor de XS8 gaan. Het klavier is goed als ik zo de reviews lees, en zoals gezegd werkt het fijn met Cubase (at last :p )

Je zou later nog een extra module kunnen kopen, maar aangezien je met vst's werkt is dat in eerste instantie toch niet nodig.

Zou met die TI nog ff w88 totdat de bugs eruit zijn. Dan zou ik eerder voor een C gaan. Voor trance kun je trouwens ook flink los gaan met een supernova. Misschien is dit wel wat voor je.

Ik was voor de MO8 gegaan, maar voor het geld van de Virus had ik toch wel wat anders gehaald..
Access Virus B (550)
Novation Nova (300)
Clavia Nord Rack 2 (400)

Ben je denk ik 10x flexibeler, en je bent nog minder geld kwijt ook... (Prijzen zijn totale richtprijzen, kan er enigszins naastzitten, maargoed, globale indicatie..)

Maar een MO8 werkt net zo fijn samen met Cubase als een XS8, dus wat dat betreft geen verschil.
Je kan ook gaan voor een S90ES icm. een Virus C. ... Maar het zijn allemaal luxe problemen he..

zonder twijfel zou ik in jouw geval gaan voor een XS8
VA sounds kun je met gemak uit andere synths halen, klinken misschien niet (of wel) zo goed als een ti, maar in de totaal mix valt dat toch niet echt op.

xs8 was ik zwaar van onder de indruk en is een addon aan geweldige sounds (nog afgezien van de vele mogelijkheden kwa arps en fx erin :{ )

Origineel geplaatst door Ensemble
fuse, de magie van dit soort afwegingen horen bij je hobby he;) You ketsj my drift too?:)

Tis eerder wat anders.

Maar snap het niet kunnen kiezen zo.
Ga naar die winkel en blijf net zolang met ze proberen totdat de vonk overspringt.
Of maak een lijst met voors en tegens en ga het afstrepen.
Desnoods doe je kop/munt.

Origineel geplaatst door Flesje
Maar een MO8 werkt net zo fijn samen met Cubase als een XS8, dus wat dat betreft geen verschil.
Toch wel...
Een XS 8 heeft een ingebouwde MLan (Firewire) audio-interface en die maakt de communicatie met het meegeleverde Cubase 4 AI wel heel makkelijk (meerdere audio en midi tracks direct heen en weer sturen bijvoorbeeld).
Dus wat dat betreft heeft de XS-serie een streepje voor op de Mo-serie.

Absoluut Yamaha MO8 + access virus TI als ik alleen die 2 keuzes had.

2 Merken met elk hun karakter/geluid. Ik hou meer van een combinatie van merken, de 1 vult (vaak) de ander aan.

Origineel geplaatst door JHR
Toch wel...
Een XS 8 heeft een ingebouwde MLan (Firewire) audio-interface en die maakt de communicatie met het meegeleverde Cubase 4 AI wel heel makkelijk (meerdere audio en midi tracks direct heen en weer sturen bijvoorbeeld).

Ah ja, daar heb je idd gelijk in. Ik doelde op studio connections wat beide toestellen wel hebben..

Origineel geplaatst door JHR

Die mLan is alleen voor audio hoor (want midi via mLan werkt niet eens) en da's nou net een van de negatieve punten van de XS8 dat je xtra betaald voor (waardeloze) mLan. De studio connections werkt gewoon via USB.
Zowieso is de onboard ftp server op de XS belachelijk. Want wie met een beetje verstand bedenkt nou zoiets ontzettend doms en vooral onhandigs.

Origineel geplaatst door fuse
Die mLan is alleen voor audio hoor (want midi via mLan werkt niet eens) en da's nou net een van de negatieve punten van de XS8 dat je xtra betaald voor (waardeloze) mLan. De studio connections werkt gewoon via USB.
Zowieso is de onboard ftp server op de XS belachelijk. Want wie met een beetje verstand bedenkt nou zoiets ontzettend doms en vooral onhandigs.

Ja ik hield m'n reply al expres kort, omdat ik deze post al verwachtte van jou kant. ;)
Is het nou echt zo erg allemaal ??

Ik moet het ook nog maar zien : ik heb voor m'n XS7 in ieder geval geen MLan-kaart bersteld, alleen al omdat er nog geen Mac-drivers zijn. En zelfs als die er zijn, dan kijk ik eerst even de kat uit de boom.....Het idee is mooi, maar eerst zien (en horen), dan geloven...

Back