Hier een uitleg hoe het origineel zou werken, heb het nog niet heel uitgebreid bestudeerd How The JP8080 SuperSaw Is Really Made — Kulshan Studios
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit soort reverse engineers en low-level audio experts behoren toch wel tot de grootste helden van het internet.Hier een uitleg hoe het origineel zou werken, heb het nog niet heel uitgebreid bestudeerd How The JP8080 SuperSaw Is Really Made — Kulshan Studios
Daar heb ik nog nooit van gehoord? Heb er nooit last van gehad moet ik zeggen. Ik zie ze nooit meer voorbij komen trouwens. Was echt zeer geschikt voor trance sounds, maar ik vond het vooral een heel vette synth voor bassen.. Zoveel verschillende bassen die perfect in de mix passen en allemaal iets unieks hadden. Ik zou uit nostalgie best wel weer één willen hebben.Hebben die ook de DAC problemen zoals de Supernova 2?
Hoe doe je dat? De instellingen 1 op 1 overnemen, en daarna verder tweaken totdat je het zelfde resultaat hebt?Ik ben bezig geweest om mijn meest gebruikte (trance) klanken om te programmeren van de JP-8000 naar de Multi-Poly.
Elke synth is anders, dus ik begin zelf altijd met de golfvormen, oscillator volumes en grofweg de envelopes te kopiëren. Daarna is het een kwestie van goed luisteren en tweaken. Bij de Multi-Poly kun je ook nog eens een keer verschillende filter emulaties proberen. En op het laatst pas de effecten zoals delay en nagalm toevoegen.Hoe doe je dat? De instellingen 1 op 1 overnemen, en daarna verder tweaken totdat je het zelfde resultaat hebt?
Op de ene synth lukt dat beter dan de andere. De Multi-Poly heeft een grote variatie aan golfvormen (Incl Supersaw) die je ook nog eens flink kan moduleren, dus dan kom je al een heel eind.Ik heb dat wel eens met softsynths gedaan, bijvoorbeeld tussen de Spire en Avenger. Om het echt goed na te maken vind ik zelf soms nog best wel lastig. Knap dat het je lukt!