Ervaringen met Stereoping ESI Granulizer?

AxiMaxi

Het is tijd voor muziek!
Toevallig ontdekte ik vorige week dat de Stereoping ESI Granulizer bestaat.
Nu heb ik een EMU E6400 sampler en ik vroeg me af of die ESI Granulizer daar ook mee gaat werken.

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben en wat is in het algemeen je mening met die Granulizer?
Of zou zoiets ook eenvoudig voor elkaar te krijgen zijn met een Push 2 en Ableton Live (zonder Max For Live)?

Ik denk het wel maar niet direct als bij een ESI maar met een omweg via de mod matrix. Tik je vraag (en eventuele vervolgvragen) in op chat gpt dan krijg je een duidelijker beeld van de voor jou meest gewenste werkwijze.

De eerste vraag kun je best aan Stereoping vragen. Mijn ervaring is dat ie antwoord geeft.

Ik heb verder geen ervaring met dit apparaat. Maar ik ben wel geïnteresseerd in niet per se overlappende, granulaire bewerking van samples. Zoals bijvoorbeeld de Bastl Microgranny werkt. Als je van deze sound houdt, kun je ook een Eventide Ultratap achter je EMU hangen. Datzelfde effect bereik je ook daarmee, plus je hebt dan ook lfo shapes en andere manieren om het tempo, de interval tussen en het aantal van de tot 64 taps/delays te beïnvloeden. Dat ding is naar mijn mening geweldig.

Dit

Laatst gewijzigd:
Back