Arranger Keyboard Muziek

Ik zal maar zeggen wat ik nog doe dan is het duidelijker.
Al een tijdje ben ik bezig met de ritmes van bepaalde arranger keyboards simpele deuntjes te maken. Dit is een soort van challenge voor mezelf om met zoveel mogelijk ritmes
van het keyboard een simpel deuntje te maken. Ik zeg dat maar omdat er soms mindere ritmes tussen zitten maar ik slaag er dan toch nog in iets mee te maken.
Tot nu toe heb ik 1 ritme moeten laten vallen, niet omdat ik er niets kon mee maken, maar omdat er een irritant geluid in het ritme zat dat om de seconde terug kwam.
Ik zeg dit nu omdat ik dus verschillende genres maak en sommige deuntjes zullen beter zijn dan de andere.
Ik doe dit dus niet om een hit te maken maar simpel om mezelf te amuseren.
Na enige tijd te experimenteren heb ik besloten om met de Roland E-X10 te beginnen, ik heb momenteel 11 arranger keyboards.
De Roland E-X10 is naar mijn inzicht de minste van ze allemaal en is een budgetkeyboard dat me 189€ heeft gekost.
Ik neem alles op via mijn Roland Rubix22 audio interface in Ableton en master het met Ozone 12 Advanced.

Bij deze weten jullie wat mijn beweegreden is, met zoveel mogelijk ritmes van de Roland E-X10 een simpel deuntje maken. Ik moet het simpel houden omdat ik niets op schrijf.
Ik moet dus telkens alles onthouden, waardoor ik niet echt complexe dingen kan spelen.
Deze track is gemaakt met een ballad ritme vermoed ik, is al een tijdje geleden dat ik ze gemaakt heb.

Deze keer iets uit de soul & funk categorie van de Roland E-X10. Er zitten toffe ritmes in het toestel, zeker voor de prijs van 189€ maar bij zo goed als ieder ritme moet je het volume van het ritme/instrument aanpassen. Er zijn OTS (One Touch Settings) op, namelijk 4 maar die staan nooit echt goed qua volume. OTS geeft je een instrument dat bij het ritme past.
Er zitten toffe ritmes tussen maar ook zeer kinderlijke. Zo heb ik ook een Yamaha PSR E-283 dat mij maar 129€ heeft gekost en ik vind die ritmes beter, die ik gehoord heb ervan.
De Roland die toch ongeveer 50€ meer kost hinkt daarmee achterop vind ik persoonlijk: ik zal het zo zeggen: als ik moest kiezen tussen de roland of de yamaha, dan koos ik voor de goedkopere yamaha.
Zeer binnenkort kan ik je een voorbeeld laten horen van zulk kinderlijk ritme, als ik aan de country categorie kom maar nu eerst de soul & funk categorie dus.
Ik heb veel plezier beleefd aan het uitvinden, oefenen en opnemen van deze track

Met die begeleidingen kan je veel plezier uit het spelen halen zonder dagen voorbereidend werk, en dat kan zeer welkom zijn.

Jouw demo's kunnen anderen ook helpen met keuze bij aankoop, want het geeft wel meteen een concrete context van wat er met het keyboard kan.

Met die begeleidingen kan je veel plezier uit het spelen halen zonder dagen voorbereidend werk, en dat kan zeer welkom zijn.

Jouw demo's kunnen anderen ook helpen met keuze bij aankoop, want het geeft wel meteen een concrete context van wat er met het keyboard kan.
Inderdaad, ik was dan ook een website begonnen ervoor en wilde daar uiteindelijk alles huisvesten, ik weet echter niet of ik het terug moet oppikken, het is veel werk en als de provider ermee stopt ben je uiteindelijk ook alles kwijt en is het werk voor niets geweest. Maar misschien moet ik er dan toch maar eens mee verder doen.

Je beschrijft het zeer goed wanneer je het demo's noemt, dat is letterlijk wat het is, de deuntjes zijn heel simpel en repetitief omdat zoals ik al zei ik alles gaande weg moet onthouden, ik schrijf niks op, en dat maakt alles moeilijker.

Het leuke aan die begeleidingen is dat je direct inspiratie krijgt omdat je al een basis hebt en met de OTS settings word het nog makkelijker omdat je dan direct een instrument krijgt dat erbij past. Dan word het zeer gemakkelijk om er iets bij te verzinnen, het is alsof je verder bouwt aan een huis dat er al half staat: je weet welke richting je uit kan gaan, er is al architectuur aanwezig, je weet wat de stijl is.

Ik vind het leuk om te doen en meer niet, nu bied ik ze ook aan op bandcamp aan pay what you want maar dat is meer omdat misschien ooit die zaken aanslagen ergens, mirakels zijn de wereld niet uit en dan kan ik van de ziekenkas afgaan.
Ik sta momenteel wegens ziekte op de ziekenkas, ik kan niet tegen stress en druk omwille van mijn beperking, dat is zeer slecht voor mij. Maar dit kan ik gemakkelijk doen met rustpauzes wanneer ik ze nodig heb.

Het is nooit leuk om te moeten zeggen dat je op de ziekenkas staat wanneer vreemden het vragen en als ze dan vragen: wat heb jij dan? Dan word het nog minder leuk. Hopelijk word ik ooit een beetje beter en kan ik toch iets verdienen ermee. Het gaat mij niet om rijk worden of bekendheid, want die dingen wil ik niet. Maar als ik er ooit mijn brood mee kan verdienen, zou dat mooi zijn.

Ik heb de ziekenkas hier dan ook toelating voor gevraagd, en heb deze gekregen, na zes maand krijg ik 10% minder inkomen en na 4 jaar berekenen ze het op wat je de voorbije drie jaar hebt verdiend. Er is dus momenteel niet veel risico aan verbonden: als ik niets verdien of weinig, dan blijft alles hetzelfde en heb ik toch nog een inkomen.

Het is allemaal niet simpel maar als je geen enkel risico neemt in het leven, dan heb je uiteindelijk ook niet veel. Ik probeer het dus, al weet ik dat de liedjes die ik maak wel erg simpel zijn, maar je weet nooit.

Lekker bezig Jimmy!

Je weet nooit hoe het loopt al denk ik dat als je er echt wat mee wilt verdienen je zal moeten gaan optreden. Hier in Nederland hebben we Orgel Joke en die harkt toch aardig wat centjes binnen met haar optredens.
Ja dat begrijp ik wel, ik weet dat het op zich onmogelijk is maar ik ben gelovig en ik laat alles aan God over. Het is niet zo dat ik het ervoor doe, het is niet dat het echt nodig is.
Als het uit zichzelf moet gebeuren, is het onmogelijk, dat geef ik zeker toe. We zullen wel zien wat de toekomst brengt, voor mij gaat het momenteel in de allereerste plaats om me te amuseren en een leuke bezigheid te hebben.
Optreden zal zeer moeilijk zijn aangezien ik ook geen rijbewijs heb, ik ben er is voor geweest maar ook daar zorgde mijn beperking voor problemen waardoor ik ermee ben moeten stoppen. Ik was ook heel onzeker en angstig om een accident te veroorzaken.
Ik moet daar leren mee leven, met die beperking, maar zoals het woord zegt, beperkt het me enorm.
We zullen wel zien, als er niks gebeurd op inkomsten vlak verandert er ook niks aan mijn uitkering en als er toch iets verandert moet ik al boven een zekere grens komen eer ze echt aan mijn inkomen komen.

Ik wil het proberen, je weet maar nooit, maar het is waar: als het zonder God moet gebeuren zal er inderdaad niets van terecht komen. We zullen wel zien.

Deze keer iets uit de latin categorie van de Roland E-X10, het zou een reggaeton ritme moeten zijn maar ik ken daar niks van dus het uiteindelijke resultaat zal alles behalve reggaeton zijn waarschijnlijk

Ja lap tzal voor later zijn want tis weer geflagged als copyright en verwijderd, nu moet ik weer een geschil indienen op Soundcloud en als dat word afgewezen moet ik weer een email sturen en mensen lief toch wat een zever.
Ik heb dat nog al voor gehad, en het liedje waar ik dan zogezegd van "gestolen" had trok dan nog geen eens op hetgeen ik gemaakt had. Mensen lief toch.

Ik zal de volgende al maar delen want Soundcloud kennende kan dat nog even duren vooraleer ze reageren, en het kan goed zijn dat ik hen dan nog moet mailen ook.

Dit is nu is een voorbeeld van een echt kinderlijk ritme op de Roland E-X10, je hoort dat vooral aan de intro. Ik was dan ook niet in staat iets anders ermee te maken dan iets kinderlijks. Vandaar ook de cover.
Maar om eerlijk te zijn, als ik goed gezind ben vind ik dit nog een goede track, je word er nog beter gezind van, ook al is het kinderlijk. Daarom had ik besloten de track toch bij te houden. Het blijft toch een vrolijk deuntje. Het ritme komt uit de Country categorie.

Momenteel ben ik terug meer bezig met akkoordenprogressies te maken. Ik ben van het idee om te verkopen afgestapt en wil me momenteel terug wat meer op het idee richten van de website.
Uiteindelijk ken ik niet veel akkoorden, en als ik met melodie speel gaan dezelfde akkoordenprogressies vaak terug komen en zullen de melodieën na een tijd ook erg op elkaar beginnen te lijken vermoed ik.
Als ik akkoorden progressies maak echter, dan experimenteer ik meer, omdat dat makkelijker en simpeler is en ik mij niet concentreer op de melodie. Daardoor ontstaan er vaak nieuwe akkoorden die ik niet kende, omdat ik ermee experimenteer. Er zullen na een tijd nog dezelfde akkoordenprogressies komen, dat kan niet anders met elf (ondertussen twaalf, morgen komt er weer eentje aan) arranger keyboards maar nu ligt de focus meer op met elke stijl een akkoordenprogressie maken om de stijlen zelf te showcasen.
Misschien dat ooit de website dan een goede bron word om informatie over de stijlen van bepaalde arranger keyboards te vinden, iets waar ik zelf altijd op Youtube naar zoek vooraleer ik een keyboard aankoop, maar zelden echt vind.

Ik ga vanaf nu ook niet meer elke keer ik iets maak een post maken hier, ik wacht tot ik een volledige ronde van de categorieën heb gedaan en maak dan 1 post met alle tracks in. Dit om toch niet om de vijf botten iets te posten.

Ik was de Roland E-X10 even beu, omdat ik al vaak herbegonnen ben met dat keyboard en besloot met een ander keyboard te beginnen, de nog goedkopere Yamaha PSR-E283 die me 128€ heeft gekost.
Er staat 10 categorieën op, namelijk: Pop & Rock, Ballad, Dance, Swing & Jazz, R&B, Latin, World, Ballroom, Trad. & Waltz en Pianist.

De voorbije dagen ben ik ermee bezig geweest en net heb ik de eerste ronde van categorieën erop zitten: dit zijn dus tien demo tracks geworden. Ik zal ze hier delen met erboven de categorienaam toegevoegd, zo kan je, als je interesse hebt, makkelijk vinden wat je nog enigszinds mogelijks interesseert.

De website heb ik dus ook aangepast met deze tien demo tracks en je kan elke track in WAV formaat gratis downloaden, alsook de cover en de achtergrond die ik in de Soundcloud player gebruik. De meeste (diegene die ik kan upscalen in Designer) zijn van hogere kwaliteit, maar sommige wilt Designer niet upscalen omdat ze tegen de regelgeving van de AI ingaan blijkbaar. Maar soms zit er toch iets mooi's tussen, vooral de rechthoekige banners dan. Ik gebruik deze zelf als wisselende achtergronden op mijn laptop. De links linken naar mijn OneDrive.

Dat kan je dus allemaal op mijn website vinden: Master The Keyboard en alles is gratis.

Als je goed kijkt zal je op elke cover en elke banner afbeelding een rode roos vinden. Om de ene of andere reden gebruikte ik die in de eerste coverafbeelding van The Life of Beta en ik kreeg het idee om deze in elke afbeelding te verwerken, een beetje zoals een kenmerk. Waarom dat een rode roos is weet ik zelf niet. Er zit niets achter maar het kan een beetje mysterieus zijn. Waarom altijd die rode roos? Wel jullie mogen het weten: ik weet het zelf niet.

Pop & Rock

Ballad

Dance

Swing & Jazz

R&B

Latin

World

Ballroom

Trad. & Waltz

Pianist

Back