Momenteel ben ik terug meer bezig met akkoordenprogressies te maken. Ik ben van het idee om te verkopen afgestapt en wil me momenteel terug wat meer op het idee richten van de website.
Uiteindelijk ken ik niet veel akkoorden, en als ik met melodie speel gaan dezelfde akkoordenprogressies vaak terug komen en zullen de melodieën na een tijd ook erg op elkaar beginnen te lijken vermoed ik.
Als ik akkoorden progressies maak echter, dan experimenteer ik meer, omdat dat makkelijker en simpeler is en ik mij niet concentreer op de melodie. Daardoor ontstaan er vaak nieuwe akkoorden die ik niet kende, omdat ik ermee experimenteer. Er zullen na een tijd nog dezelfde akkoordenprogressies komen, dat kan niet anders met elf (ondertussen twaalf, morgen komt er weer eentje aan) arranger keyboards maar nu ligt de focus meer op met elke stijl een akkoordenprogressie maken om de stijlen zelf te showcasen.
Misschien dat ooit de website dan een goede bron word om informatie over de stijlen van bepaalde arranger keyboards te vinden, iets waar ik zelf altijd op Youtube naar zoek vooraleer ik een keyboard aankoop, maar zelden echt vind.
Ik ga vanaf nu ook niet meer elke keer ik iets maak een post maken hier, ik wacht tot ik een volledige ronde van de categorieën heb gedaan en maak dan 1 post met alle tracks in. Dit om toch niet om de vijf botten iets te posten.
Ik was de Roland E-X10 even beu, omdat ik al vaak herbegonnen ben met dat keyboard en besloot met een ander keyboard te beginnen, de nog goedkopere Yamaha PSR-E283 die me 128€ heeft gekost.
Er staat 10 categorieën op, namelijk: Pop & Rock, Ballad, Dance, Swing & Jazz, R&B, Latin, World, Ballroom, Trad. & Waltz en Pianist.
De voorbije dagen ben ik ermee bezig geweest en net heb ik de eerste ronde van categorieën erop zitten: dit zijn dus tien demo tracks geworden. Ik zal ze hier delen met erboven de categorienaam toegevoegd, zo kan je, als je interesse hebt, makkelijk vinden wat je nog enigszinds mogelijks interesseert.
De website heb ik dus ook aangepast met deze tien demo tracks en je kan elke track in WAV formaat gratis downloaden, alsook de cover en de achtergrond die ik in de Soundcloud player gebruik. De meeste (diegene die ik kan upscalen in Designer) zijn van hogere kwaliteit, maar sommige wilt Designer niet upscalen omdat ze tegen de regelgeving van de AI ingaan blijkbaar. Maar soms zit er toch iets mooi's tussen, vooral de rechthoekige banners dan. Ik gebruik deze zelf als wisselende achtergronden op mijn laptop. De links linken naar mijn OneDrive.
Dat kan je dus allemaal op mijn website vinden:
Master The Keyboard en alles is gratis.
Als je goed kijkt zal je op elke cover en elke banner afbeelding een rode roos vinden. Om de ene of andere reden gebruikte ik die in de eerste coverafbeelding van The Life of Beta en ik kreeg het idee om deze in elke afbeelding te verwerken, een beetje zoals een kenmerk. Waarom dat een rode roos is weet ik zelf niet. Er zit niets achter maar het kan een beetje mysterieus zijn. Waarom altijd die rode roos? Wel jullie mogen het weten: ik weet het zelf niet.
Pop & Rock
Ballad
Dance
Swing & Jazz
R&B
Latin
World
Ballroom
Trad. & Waltz
Pianist