Arranger Keyboard Muziek

Lekker productief bezig!

Wat kan je nog instellen aan die begeleidingen? Want ik had bv de waltz in 3/4 verwacht in plaats van 4/4, nu is het eerder een mars. En de ballad klinkt meer rock dan Rock. :) Dus ik vroeg me af of je naast het tempo nog andere parameters kan instellen op deze Yamaha.

Lekker productief bezig!

Wat kan je nog instellen aan die begeleidingen? Want ik had bv de waltz in 3/4 verwacht in plaats van 4/4, nu is het eerder een mars. En de ballad klinkt meer rock dan Rock. :) Dus ik vroeg me af of je naast het tempo nog andere parameters kan instellen op deze Yamaha.
de wals is in 3/4de :)
Ah ik begrijp je al, ja er is iets raars, Balroom bevat een waltz en dat is raar want waltz heeft samen met de Traditional (Trad) een eigen categorie. De demo in de Trad./Waltz is inderdaad een mars genaamd US March.
Waarom Yamaha dat gedaan heeft weet ik niet maar is inderdaad maar dom. Maar de categorie balroom bevat dus een wals en de categorie Trad. & Waltz dus een mars.

Ik zou begot niet weten wat je allemaal kan instellen, er zijn vele functies maar ik gebruik die niet en heb het ook niet onderzocht om eerlijk te zijn.

Mogelijks vervang ik alle nummers over de komende uren/dagen maar dan blijven ze wel staan in de post. Ik ga proberen het zelf te bewerken met neutron en ozone maar weet echt niet of dit gaat lukken, ik ga meestal stuk aan het proberen alles op hetzelfde volume te krijgen en dan ga ik maar naar een mastering website, maar dat is ook niet altijd ideaal.
Ik ben er nu in ieder geval aan bezig, eenmaal alle nummers gelukt zijn load ik ze allemaal op, maar zoals ik al zei weet ik niet of dat gaat lukken, zoniet dan blijf ik bij de mastering website.

Het probleem ligt eigenlijk niet aan het masteren ondervind ik nu maar eerder aan de dynamiek van de tracks, sommige zijn luider van dynamiek dan de andere en daardoor lijkt het dat het stiller staat of luider.
Ik ben nu bezig met alles op hetzelfde gain volume te zetten na de mastering nadat ik de audiofile op -5db heb gezet als piekmoment.
En ik ga het zo gewoon doen en dan zullen sommige liedjes luider zijn maar dat ligt aan de audio zelve, dat die gewoon luider is qua volumes. Ik kan daar dus eigenlijk niet veel aan veranderen, misschien met een compressor maar ik ken daar allemaal niks van vrees ik.

Ik snap nu toch al dat dat dus gewoon met de audio te maken heeft en niet met de mastering. Jammer dat het zo is maar kan er niet veel aandoen.

Sebiet moet ik naar vrijwilligerswerk maar als ik terug ben doe ik verder en dan hoop ik tegen deze avond de liedjes vervangen te hebben. En dan moet het maar zijn zoals het is, het is maar een demo track uiteindelijk die je gratis kan downloaden als je dat toch zou willen.
I

Ik geef het op. Ik heb alles terug naar de Masteringbox versie gezet en ga het zo doen. Ik ga anders gek worden vrees ik. Het moet maar goed zijn zoals het is. Ik ben al heel de tijd bijna ermee bezig geweest met het masteren maar telkens wil ik perfectionistisch zijn en alles op hetzelfde volume krijgen. Als je telkens hetzelfde genre maakt is dat niet moeilijk, maar verschillende genres hebben verschillende LUFS nodig denk ik en dan nog. Ik ben nooit echt tevreden.
Het zal dus met Masteringbox moeten zijn want anders flip ik denk ik. Ik had al zoveel meer tracks kunnen maken en ga dus gewoon het simpel houden.

Ja na een nachtje slapen en de liedjes te beluisteren in mijn bed waren er toch twee die veel te luid waren tegenover de rest. Ik heb nu toch nog eens geprobeerd alles opdezelfde gain te zetten in Ozone na de mastering en ga het toch maar zo doen, uiteindelijk is het weer de dynamiek die moeilijk doet vermoed ik.
Ik ben nu daarmee bezig, net wakker, direct begonnen.
Tegen dat jullie wakker zijn zal alles wel veranderd zijn. Terug. Sorry eh mannen.

Edit: Ik merk op dat ik sommige liedjes toch nog minder moet zetten, vooral bij pure piano stukken en liedjes waar de piano de voorgrond heeft, ook merk ik bij de wals op dat ik het iets minder moet zetten. Ik ga vanaf nu dus alles op +13 zetten in die gain en van daaruit zien naar waar ik moet.

Laatst gewijzigd:
Nee toch niet, wete hoever het is gekomen? Ik ga alles gewoon op -0.10 zetten met hoogste piek en NIET masteren. Het klinkt dan minder luid en minder goed maar dan ben ik van alle zever vanaf.
Uiteindelijk is dat ook misschien beter voor het idee dat ik heb. Het is misschien zelfs beter om zo dicht mogelijk bij de originele sound te zitten voor de functie dat ik het gebruik (demotracks van de stijlen)
Ik moet mannen want ik word er turrelut van.

Edit: potverdomme eh, nu is dat nog altijd zo, da ligt echt aan die audiofile dat die soms luidere gedeeltes heeft en soms minder luide. Ik kan er dus niks aan doen. Ja foert dan, met masteringbox en dan ist maar zo. ik KAN da gewoon niet veranderen want dat ligt aan hoe het uit het keyboard komt. Daar is niks aan te doen en da moet ik eens gaan leren. Dat ik het nie KAN veranderen. Ik laat alles dus zoals het was. Sorry weer voor de vele posts maar ik houd ulle graag op de hoogte

Laatst gewijzigd:
Automation, lichte compressie, 2 compressors over elkaar. Niet teveel tegelijk willen compressen. En bij masteren. -1 db true max integrated luffs zeggen ze wel -14 maar dat kan gewoon wat meer.

Automation, lichte compressie, 2 compressors over elkaar. Niet teveel tegelijk willen compressen. En bij masteren. -1 db true max integrated luffs zeggen ze wel -14 maar dat kan gewoon wat meer.
Dankje voor je help maar daar snap ik allemaal niks en als je verschillende genres mastered moet je LUFS tussen 7,5 tot 12.5, gezien het genre, staan en dan moet je nog handmatig bij regelen. Als je steeds dance muziek maakt dan heb je dat probleem vermoed ik niet zo erg omdat je in hetzelfde genre blijft. Denk ik natuurlijk.

Ik heb in ieder geval WEER van gedacht veranderd en alles terug met ozone gemastered en ik denk dat ik nu wel zo goed als alles op hetzelfde volume heb staan. Heb net liggen luisteren in de zetel en ik denk dat ik er ben. Ik ga het in ieder geval zo houden.

Compressie snap ik niks van, heb het geprobeerd maar ik hoor niet veel verschil en als ik iets hoor dan lijkt het op vele momenten het geluid enorm te vervormen. Ik ken daar dus niks van en heb het maar gelaten.

Beetje afhankelijk Van het genre, maar als je bij niet dance genres compressie echt hoort, is t teveel. Klein beetje compressie toepassen dus om de pieken wat in te perken en het lage volume wat meer op te krikken.

Goede kans dat er op de master outputs van een keyboard al iets gedaan wordt om het geluid een beetje op te krikken. Als zoals bij jou je hele track uit 1 keyboard komt dan zou ik dus helemaal niets meer doen aan dynamische bewerking behalve normalizen.

Laatst gewijzigd:
Veel valt ook aan de uitgang te zien, je hebt line out maar sommige, goedkopere modellen vooral, hebben dat niet en daar moet je via de hoofdtelefoon uitgang werken. Laat ons zeggen dat ik vermoed dat een arranger keyboard NIET is gemaakt om op de manier te gebruiken en recorden zoals ik doe. Althans dat lijkt mij zo.
In ieder geval behoud ik nu het resultaat dat er is, normalizen heb ik ook al geprobeerd en dat maakte ook allemaal niet veel uit, ik houd zoiezo -0.10 met het masteren, ik denk dat normaliseren meer is om de hoogste peak te garanderen dat er nog headroom is? Althans dat leek mij zo in de info box in ableton.

Nu met die akkoordenprogressies, zo hoort een keyboard niet gebruikt te worden, normaal speel je een melodie en vul je het geheel daarmee. Dan komt de focus op de melodie te liggen, bij mij ligt ze echter op alle klanken van de stijl.

Die zijn van nature meer achteruit gedrukt, omdat die anders de melodie zouden overstijgen: meestal is alleen de bass en de drums meer vooraan, de rest zit wat achteraan verstopt.

Nu als je een audio engineer bent zal je dat allemaal nog wel kunnen fixen, maar dat ben ik niet, uiteindelijk hoeft het ook niet TE hard te veranderen want dan gaan mensen ook een vertekend beeld krijgen van hoe de stijlen klinken. Ik wil het vooral gewoon iets beter laten klinken, polishen, om er zelf naar te luisteren als ik bijvoorbeeld in mijn bed lig. Het oor wilt ook wat zeker?

In ieder geval lijkt het me dus dat ik nu tevreden ben over het resultaat. Maar we zullen morgen zien als ik in bed gelegen heb en geluisterd heb, heb daarstraks wel in de zetel liggen luisteren en alles leek redelijk goed dus ga het zo houden.

Back