Windows 11 gaat oude, niet ondertekende drivers standaard blokkeren

Op mijn windows 11 pro heb ik de besturing van mijn midas mr 12 gezet die werd geweigerd ,leek eerst onmogelijk maar nalang zoeken de oplossing gevonden.
Je moet in de firewall de boel omzeilen en dit elke keer voor elk programma dat je wilt installeren . Nergens op het internet was een beschrijving te vinden.
Het is al een tijdje geleden dus ik zou het zelf ook weer even moeten uitpluizen

Geen zin om de hele draad door te lezen, misschien is het al gemeld, maar volgens mij kun je die check gewoon uit zetten.

1775293188491.png

Laatst gewijzigd:
Geen zin om de hele draad door te lezen, misschien is het al gemeld, maar volgens mij kun je die check gewoon uit zetten.

Bekijk bijlage 3872043
Leuk verhaal maar dat is het helemaal niet. :D

Als je selfsigned of unsigned drivers wil gebruiken moet je win11 permanent in test mode zetten, secure boot uitzetten en dit als admin.

'''
bcdedit /set testsigning on
'''

F Microbastard.
, bedoel Microschoft

mijn maat gebruikt linux ,die heeft al uren achter zijn PC zitten vloeken , meestal na een update

eigenlijk een linux update ,hij is daarna overgestapt naar fedora. ik wist niet dat er veschillende linuxen zijn
ik werk niet in de box ,heb mijn lesje al geleerd

Vreemd - ik heb nooit problemen met de Linux updates. Ik heb zelf Linux Mint, maar er zijn meer Linux versies. Er is zelfs een speciale versie voor onder meer audio toepassingen: Ubuntu Studio. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Er is zelfs een speciale versie voor onder meer audio toepassingen: Ubuntu Studio. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Nooit van gehoord maar misschien wel een alternatief voor mensen die voornamelijk met hardware spelen en weinig plugins gebruiken.

Ik ben te lui om nog weer een andere versie van Linux te leren, maar als ik nu nog moest beginnen zou ik Ubuntu Studio proberen.

Zijn hier eigenlijk mensen met Ubuntu Studio? Ik ben wel benieuwd hoe hun dat dan bevalt...

Zijn hier eigenlijk mensen met Ubuntu Studio? Ik ben wel benieuwd hoe hun dat dan bevalt...
Ubuntu heb ik eens geprobeerd. Dat rode begin scherm beviel me niet. Liever had ik dat blauwe van achtergrondscherm van Windows. Blauwe licht golven zijn anders dan rode lichtgolven. ivb de frequentie. Dan weer een bril en dan weer niet. Softwarematig intereseerd me het niet want ik gebruik nagenoeg geen enkel naderhand geinstalleerd programma. Alleen standaard surfen.

Vreemd - ik heb nooit problemen met de Linux updates. Ik heb zelf Linux Mint, maar er zijn meer Linux versies. Er is zelfs een speciale versie voor onder meer audio toepassingen: Ubuntu Studio. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Op het werk draaien we helemaal op Linux, de meesten op Ubuntu. Zelf gebruik ik Xubuntu, dat is Ubuntu maar dan met de lichtgewicht Xfce desktop omgeving (de standaard desktop omgeving van Ubuntu gebruikt 4Gb (!) aan RAM...). Het rare is dat ik eigenlijk nooit driver-gerelateerde issues heb, terwijl dat bij mijn collega's minimaal eens per jaar is.

Back