Drone-broertje voor mijn Lyra-8

Futilie_Soundscapes

Ingeburgerd
Ik ben enorm fan van het maken van drone muziek, mijn DIY Lyra-8 heeft al de nodige speeluren achter de rug, maar ik zoek uitbreiding om nog meer lagen te kunne creëren.

Naast mijn Lyra-8 he ik nog 2 reverb pedaaltjes, een elektronica digitale en het duo Make Noise 0-CTRL en 0-COAST.

Nu ben ik enkele exemplaren tegengekomen die mij allemaal vet en interessant genoeg in de oren klinken:

- Make Noise Strega (als expansie op de twee familieleden die ik al heb)…..”but, does it DRONE enough???” (€ 600,-)

- de Grone Drone (als desktop synth) van Maneco (circa € 473,-)

Of

- de Astrogorus van Synamodec (€ 330,-)

Kan iemand met de pro’s en de cons van een van deze toelichten, waarom de een wel en een ander niet, of….of wellicht heeft iemand anders een ander top idee?

Prijzen nu volgens de retail toegevoegd aan de producten hierboven.

Thx in advance voor jullie hulp, tips en adviezen.

Heb je de Solar 42n al eens bekeken? Da's een redelijk 'ultieme' dronesynth. Wel flink duurder dan de andere opties die je noemt.

Als je wilt dronen kan ik je de Befaco Oneiroi aanraden, zet 'm in een rackje met een eurorack mixertje er bij en je hebt een geweldige aanvulling en kan je later nog een leuke uitbreiding erbij doen.
Als het merk voor de mixer je niet aanstaat kijk dan voor andere merken, keuze zat.

hier een kort clipje van Befaco zelf;

Zelf heb ik de Oneiroi maar wellicht kan de Vhikk X ook iets voor je zijn, de Oneiroi is analoog en de Vihkk X heeft algoritmes die eventueel worden uitgebreid.

Laatst gewijzigd:
Als je wilt dronen kan ik je de Befaco Oneiroi aanraden, zet 'm in een rackje met een eurorack mixertje er bij en je hebt een geweldige aanvulling en kan je later nog een leuke uitbreiding erbij doen.
Als het merk voor de mixer je niet aanstaat kijk dan voor andere merken, keuze zat.

hier een kort clipje van Befaco zelf;

Leuk inderdaad!!!

Das een goeie tip om te ontdekken

Leuk inderdaad!!!

Das een goeie tip om te ontdekken
Prima, hij bevalt mij goed en ik weet dat @vinnieq er sinds kort ook eentje heeft, die is er ook over te spreken en het zit in je prijsklasse, je kan later altijd nog een leuke module erbij zetten als je dat wilt.
Er is zoveel keuze en ja kan altijd een jaar later bijv ook weer omruilen voor wat anders met zo'n klein rackje, het maakt je lekker flexibel.
Ik heb trouwens een jaar of vijf terug de Make Noise o Coast gehad en is meer westcoast, wat dat betreft vind ik de Oneiroi weer leuker maar iedereen heeft zo z'n voorkeuren natuurlijk.

Stylophone DS-2? Ik heb 'm zelf niet maar vond 'm goed klinken in de filmpjes en hij is niet zo duur als die anderen.

Als je meer budget hebt kun je kijken bij Moffenzeef (Stargazer of The Runner) of JMT Synth (heel scala aan drone synths).

Make Noise Strega (als expansie op de twee familieleden die ik al heb)…..”but, does it DRONE enough???”
Nou, ja, dat doet ie. Ik denk dat als je van een beetje viezige sound houdt dat dit een mooie aanvulling is op wat je al hebt staan. Ik heb 'm vaak aanstaan om ambience te genereren onder andere patronen. En de externe input geeft natuurlijk ook nog wat extra mogelijkheden. Ik heb er een Bruxa bij voor in mijn Eurorack, mooie textuurmakers zijn het.

Nou, ja, dat doet ie. Ik denk dat als je van een beetje viezige sound houdt dat dit een mooie aanvulling is op wat je al hebt staan. Ik heb 'm vaak aanstaan om ambience te genereren onder andere patronen. En de externe input geeft natuurlijk ook nog wat extra mogelijkheden. Ik heb er een Bruxa bij voor in mijn Eurorack, mooie textuurmakers zijn het.
Vieze sounds, dat is inderdaad helemaaaaal mijn ding!!!!

The dirtier the better, qua sounds dan! 😉

Stylophone DS-2? Ik heb 'm zelf niet maar vond 'm goed klinken in de filmpjes en hij is niet zo duur als die anderen.

Als je meer budget hebt kun je kijken bij Moffenzeef (Stargazer of The Runner) of JMT Synth (heel scala aan drone synths).
JMT, die zijn ook mijn ooghoeken gepasseerd…gaaf design ook!

Ik verkocht de lyra en kocht de stylophone. Meer controle en veel geld over 😁

je zou eens naar de soma cosmos kunnen kijken om bewegende achtergrond lagen te maken (zou wel 2e hands zoeken want prijs is kortgeleden flink gestegen)

wat hier heel vet aan is voor drones is de drive functie, wanneer je hier in het begin van je nummer een loopje in stuurt van 9.5 of 22sec en de drive zo rond de 30-40% zet en feedback zo rond de 90% blijf je je loop behouden maar doordat het een schuivende 2laagse loop is zit er toch beweging in en door de drive wordt hij langzaam aan steeds viezer naarmate je nummer langer wordt

(sommige hier zullen misschien wel denken komt hij weer met zijn m/p :D maar toch....)
op mijn modwave en multipoly maak ik ook graag drones omdat ze veel lfos, wavetables en de kaoss pad hebben kun je veel subtiele bewegingen toevoegen, ze zijn echter niet direct op drones gericht en vergen dus wel meer sound design dan echte drone machines

Laatst gewijzigd:
Ik verkocht de lyra en kocht de stylophone. Meer controle en veel geld over 😁
De mijne is een DIY naar eigen ontwerp, die gaat er niet uit….

Attachments

• IMG_4596.jpeg
    IMG_4596.jpeg
    217,5 KB · Bekeken: 38
  • IMG_4594.jpeg
    IMG_4594.jpeg
    423,8 KB · Bekeken: 37

Ik vind drones ook leuk 😁👍

Dit is wat ik een DRONER noem, het is een MIDI-apparaat dat bestaat uit een Arduino UNO die is geprogrammeerd als een MIDI-apparaat genaamd HIDUINO, in staat om MIDI over USB te verzenden.
Hiermee kan ik een toon starten door op ON te drukken en de toon stoppen door op OFF te drukken, ook kan ik de toonhoogte (Pitch) en het volume (Velocity) veranderen.

je zou eens naar de soma cosmos kunnen kijken om bewegende achtergrond lagen te maken (zou wel 2e hands zoeken want prijs is kortgeleden flink gestegen)

wat hier heel vet aan is voor drones is de drive functie, wanneer je hier in het begin van je nummer een loopje in stuurt van 9.5 of 22sec en de drive zo rond de 30-40% zet en feedback zo rond de 90% blijf je je loop behouden maar doordat het een schuivende 2laagse loop is zit er toch beweging in en door de drive wordt hij langzaam aan steeds viezer naarmate je nummer langer wordt

(sommige hier zullen misschien wel denken komt hij weer met zijn m/p :D maar toch....)
op mijn modwave en multipoly maak ik ook graag drones omdat ze veel lfos, wavetables en de kaoss pad hebben kun je veel subtiele bewegingen toevoegen, ze zijn echter niet direct op drones gericht en vergen dus wel meer sound design dan echte drone machines
Die vergat ik nog op te noemen, maar heb ik ook 🫣

Attachments

• IMG_3955.jpeg
    IMG_3955.jpeg
    244,1 KB · Bekeken: 38
Een beetje een one trick pony maar hij maakt wel aparte, vieze en duistere geluiden: audrey 2

Back