Drone-broertje voor mijn Lyra-8

iets obscuurder: Magpie Picketdrone en Magpie Beehive. Het zijn in feite oscillator banken zonder modulatie. Vrij simpel dus. Zelf heb ik de pocketdrone en die koppel ik meestal aan wat Fairfield Circuitry pedals.

Ik vind drones ook leuk ๐Ÿ˜๐Ÿ‘

Dit is wat ik een DRONER noem, het is een MIDI-apparaat dat bestaat uit een Arduino UNO die is geprogrammeerd als een MIDI-apparaat genaamd HIDUINO, in staat om MIDI over USB te verzenden.
Hiermee kan ik een toon starten door op ON te drukken en de toon stoppen door op OFF te drukken, ook kan ik de toonhoogte (Pitch) en het volume (Velocity) veranderen.

Spooky little bastard, leuk!

iets obscuurder: Magpie Picketdrone en Magpie Beehive. Het zijn in feite oscillator banken zonder modulatie. Vrij simpel dus. Zelf heb ik de pocketdrone en die koppel ik meestal aan wat Fairfield Circuitry pedals.
Simon is te gek weird, in a good way

O, schiet me net te binnen: Grendel Drone Commander. Bestaat in verschillende versies - pedaal en synth. Ik meen dat de army ammo box versie als beste wordt beschouwd. Is niet meer in productie en de prijzen gaan alleen maar omhoog.

Ok nog ff terug te komen op die diy LYRA van je.
Is dit een kit? Heb je het nagemaakt? Ik wil daar wel meer over weten... Vertelles!

Ok nog ff terug te komen op die diy LYRA van je.
Is dit een kit? Heb je het nagemaakt? Ik wil daar wel meer over weten... Vertelles!
Men kan (of kon, dat weet ik even niet meer), een diy kit kopen waarin bijna alle onderdelen zitten. Dat je zelf in elkaar steken en solderen, en dan een eigen casing erom heen maken.

Mijn neef (VoltageVibes) maker en ontwerper vaneurorackmodules, heeft al het soldeerwerk gedaan. Een compagnon (2manysynths) heeft het houtwerk gemaakt en ik het ontwerp.

Men kan (of kon, dat weet ik even niet meer), een diy kit kopen waarin bijna alle onderdelen zitten. Dat je zelf in elkaar steken en solderen, en dan een eigen casing erom heen maken.
Die Oneiroi kan je zoals alles van Befaco ook als diy kit kopen voor een paar tientjes meer dan 300 euro, ben je een stuk goedkoper uit dan dat je 'm kant en klaar koopt.

En als ik nu toch eens voor een Strega zou gaan, van Make Noiseโ€ฆ.

Die kan toch ook dik dronen, gnarly worden, vieze sounds produceren etc?

Iemand de โ€˜trilogyโ€™ al mee aan het werk?

En waarom komt de Strega (bijna) nooit tweedehands op de markt?

Of is dit een voorbeeld van โ€œde vraag stellen is โ€˜m al beantwoorden?!โ€

Is de Elmyra 2 al genoemd? (Volgens mij niet maar niet zo aandachtig gelezen)

Die was al wel genoemd inderdaad, maar toch bedankt voor het meedenken! Inmiddels na wat speurwerk, zit er misschien te weinig verschil tussen de Elmyra 2 en de Lyra-8. Voornamelijk de ontembaarheid van de Lyra-8 versus de gecontroleerde Elmyra 2.

Dus ik ga deze sowieso links laten liggen.

Thx anyway!

Iemand de โ€˜trilogyโ€™ al mee aan het werk?
Ik had dit setje:
IMG_7123.png

Daarvan is de Strega en 1 0-CTRL overgebleven. 0-Coast had wat teveel overlap met mijn (grotendeels Make Noise) Eurorack en gebruikte ik dus te weinig.

Back