Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden...

milobravemusic

Ingeburgerd
Ik probeerde eens wat anders te maken, namelijk een drop met 1 vocal sample, vervolgens distortte ik em helemaal n dan krijg je dit. Nog niet af, maar heb dit vandaag in n paar uur gemaakt. Er komen zeker nog aanpassingen, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden en vooral wat jullie van zo'n chopped vocal sample vinden.

Groetjes :)

Attachments

• dip2.mp3
    4,5 MB
Ik wil em zeker nog op een lager BPM gaan zetten en eventueel de meodie van de vocal sample aanpassen zodat die wat langzamer is. Maar dat doe k later, want k vind t leuk om in de ochtend wakker te worden en wat eventuele feedback te lezen over wat ik tot nu toe heb.

Ik denk dat de vocal melodie te snel is zegmaar, de melodie is te druk en t moet ipv vooral bestaan uit melodie juist bestaan uit ritme denk ik. Klinkt te druk

Hoi Milo, wat heb je zelf gedaan en wat door SUNO of een andere AI-tool? Het klinkt als slechte AI. Het klinkt a synchroon, standaard semi-pro transities en arregement met slechte sound selectie. Als het allemaal uit jouw handen komt, dan zit er potentie in. Als het niet uit jouw handen komt, tja... dan is mijn reactie eigenlijk verspilde moeite.

Hoi Milo, wat heb je zelf gedaan en wat door SUNO of een andere AI-tool? Het klinkt als slechte AI. Het klinkt a synchroon, standaard semi-pro transities en arregement met slechte sound selectie. Als het allemaal uit jouw handen komt, dan zit er potentie in. Als het niet uit jouw handen komt, tja... dan is mijn reactie eigenlijk verspilde moeite.
Zelf gemaakt en ben ook nog niet helemaal tevreden hoor, maar het gaat even om het idee en vooral ‘t spelen met distortion en vocal samples, beetje experimenteren.

Heeft wel potentie.
Iets minder plat compressen.
Die melodie maar ook de gebruikte sound daarvoor werkt nog niet echt.
Maak of probeer een andere sound.
Maar zit wel potentie in.

Beetje major lazer sound, vind m wel leuk! Als je dan bedenkt dat je nog maar kort ermee bezig bent, zeg ik; goed bezig, en vooral doorgaan!

Hey, hier zit zeker wel potentie in hoor, arrangement zit goed in elkaar en de basis sound is prima en helemaal in lijn met wat je ambieert (Avicii toch?).

Maar ik zou juist het tegenovergestelde doen: bmp omhoog! De track mist naar mijn smaak wat energie/vibe en wellicht wat dynamiek. Het tempo zit nu op 105, ik heb de mp3 even gedownload en voor mij zit de sweetspot ergens tussen de 115 en 117, ik denk dat ik 117 zelf het best vind klinken.

De opmerkingen hierboven snap ik wel en ik denk dat de track inderdaad wel kan profiteren van wat betere sounds. Ik neem aan de je vraag vooral over die lead vocal sound op 0:46 gaat? Op zich is die basis prima, maar zo alleen op zichzelf klinkt het misschien wat cheap (AI opm). Maar als je die layered met wat synths, die een ondersteundende melodie speelt (dus niet perse exact dezelfde noten en ritme) dan klinkt het èn beter (minder goedkoop) èn kan je wat meer dynamiek aanbrengen.

Woorden zeggen niet altijd alles, dus hier een voorbeeldje. NB ik heb alleen dingen kunnen toevoegen en nu wordt de mix misschien wat te druk, maar probeer daar even doorheen te kijken (eh luisteren :P). De backing piano en andere geluiden zou ik dan bv simpel weg op die plekken wat zachter zetten, anders eq-en of sommige misschien zelfs weglaten, kwestie van experimenteren)

Ik voeg hier 4 layers toe (Diva + Serum 2), eea begint op 0:16.

Attachments

• demo layering.mp3
    2,5 MB
..of je maakt er moombahton van (in de 'minder dan één minuut remix'):

Heeft zeker wel potentie!
Check even je mute gitaartje ik geloof op de 4e maat eindigt deze in F. Deze valt buiten de toonladder van je progressie: Em , G , D , C

Zou zeggen transponeer deze noot naar een F# of naar een A, dan lijmt dit gelijk met de rest. :beard:

Heeft zeker wel potentie!
Check even je mute gitaartje ik geloof op de 4e maat eindigt deze in F. Deze valt buiten de toonladder van je progressie: Em , G , D , C

Zou zeggen transponeer deze noot naar een F# of naar een A, dan lijmt dit gelijk met de rest. :beard:
Perfect pitch? ;) Knap hoor

Back