Met wat feedback van jullie verder gewerkt aan een track... nogsteeds graag meer feedback

milobravemusic

Ingeburgerd
Op mijn laatste post hele leuke en fijne reacties ontvangen, dus dankjulliewel. Ook zeker wat goede tips. Ik heb bijv. het tempo wat opgevoerd n ben eens gaan kijken naar moombathon, wat ik een hele interessante vind.

Ik was niet helemaal blij met de vocal en kon geen andere goede sample vinden, dus ben toen een nieuwe melodie gemaakt en daar trumpets mee gelayered. Die dan weer ge-export, 2x over elkaar gelayered met 1tje een hogere pitch en de andere n lagere pitch en distortion toegevoegt >> gewoon veel aan 't expirimenteren dus...

Bij lange na nog niet af, maar ben nu druk met school ivm examens dus ik kan me niet 100% focussen hierop dus daarom graag feedback :) Ik weet al wel het 1 en ander wat ik wil veranderen (namelijk vooral meer moombathon loops, betere pluck sounds en spelen met de trumpets)

Groetjes ;)

Attachments

• dip100.mp3
    5,9 MB
Ik wil de trumpets op zekere mate proberen te distorten dat ze heel zwaar klinken en dat je eigenlijk niet meer hoort dat t trumpets zijn, omdat de melodie wel werkt denk ik. Weet iemand hoe je een sound eigenlijk bijna 'lelijk' en 'zwaar' kan maken, zonder dat het te plat gaat klinken. Dat distorted effect zou in mijn ogen de drop wat voller kunnen laten klinken. Een goede distort plugin ofz is wat ik nodig heb...

Een tip vooraf, bij 'bestanden toevoegen' kun je voor een 'insert' optie kiezen. Dan komt er een player ipv een bijlage.
Schermafbeelding 2026-02-20 131004.jpg

De track is niet mijn stijl, dus ik vind het lastig om tips te geven. Hij klinkt overall prima, maar boombap is te ver van mijn bed voor meer feedback.

Ik hoor geen gekke dingetjes en de vibe is zomers. Het voelt ook als een liedje dat Niels Kooyman onder z'n Efteling vlogs zou plaatsen. De moombathon vibe past wel, ligt lekker in het gehoor.

Ik hoor ook dat het plucked mute gitaartje de juiste nootjes raakt, al met al lekker bezig! Ik vind de vele percussie elementjes ook nice. :D

Mix technisch klinkt het nog een beetje op elkaar, met wat mid/side compressie trek je het mogelijk wat breder. De energie van de track zit verder wel goed!

Jij komt er wel! :P

Back