Het allerergste aan Facebook en Instagram vind ik het vage en onoverzichtelijke geheel aan systemen en instellingen op de achtergrond. Lijkt wel bewust gedaan. Het komt op mij ontzettend rommelig en amateuristisch over voor zo'n miljardenbedrijf. Dat ze daar mee wegkomen ook....
Ben al tegen allerlei vage shit aangelopen in de afgelopen jaren en ik ben echt geen digibeet. Hoe klote kan het zijn om sommige instellingen en opties überhaupt te vinden en aan te passen.
Ook de verschillen in functionaliteit tussen de app en browser versies vind ik irritant.
Er was laatst toch een zaak gewonnen door Bits of Freedom, zodat je de optie hebt om alleen een feed te zien van de mensen en groepen die je volgt (i.p.v. wat het algoritme voorschotelt)... ik wacht nog steeds op deze optie in de browser versies van Facebook en Instagram... waarom zou dat niet kunnen? Fix het gewoon!
Waar ik me gisteren nog kapot aan ergerde is dat je in je Instagram berichten geen klikbare URL's kan krijgen (Instagram heb ik nog niet zo lang). Hoezo dat dan weer niet??
Ik haat ze, niet alleen om wat voor bedrijven het zijn en hoe ze omgaan met privacy e.d., maar vooral ook omdat het niet eens goed werkt. Jaja en ik gebruik het toch (een beetje).