SuperBooth 2026 Modular aankondigingen

Ik vind die Polyend Drums wel een fraaie minimalistische look hebben.
Die displays en knoppenset per klank vind ik wel fraai en ook meerdere tracks tegelijk kunnen bedienen spreekt me wel aan.
Ik zie dus wel wat handigheidjes die de TR-1000 niet lijkt te hebben, maar met maar 4 analoge stemmen 3n 8 stemmen in totaal vind ik hem stevig aan de prijs om het zacht uit te drukken.

Ik wacht al een tijdje op mijn exemplaar van de TR-1000 en dat blijf ik maar doen denk ik.

Sick die filterbank.... Die wil ik wel hebben.
606 er doorheen en gaan.

660 ex vat is wel veel.
Kom op 820 euro uit.....

Oeff... (luister de demo)

Voor hetzelfde geld koop je een Analog Rytm en Digitakt en je kunt 100.000 keer meer. Ben overigens ook niet heel erg onder de indruk van de sound, maar goed, ieder z'n smaak.

Anyway, ging dit draadje niet specifiek over modular aankondigingen?

prototype mogen testen op bleepfest waar erica synths een stand had. heel leuk ding idd!
wel veel geld...
@flyweight - ze zeiden overigens dat de markt nu richting tabletop swingt, maar uiteindelijk is het zo ongeveer een tabletop versie van deze - ok niet 100% hetzelfde maar toch. dus als je zoiets wilt, de module is minder dan de helft van de prijs maar minder handzaam/direct natuurlijk want niet al die sliders.

Voor hetzelfde geld koop je een Analog Rytm en Digitakt en je kunt 100.000 keer meer. Ben overigens ook niet heel erg onder de indruk van de sound, maar goed, ieder z'n smaak.

Anyway, ging dit draadje niet specifiek over modular aankondigingen?
Ik denk dat full modular gaan op zowel percussie als synth en fx echt to much is zelfs for a 2 man show..
Achteraf blijken mijn Korg drumlogue's ook goed CV via separate outs te knallen wat heel veel rack space scheelt..
Dus beetje complimentair in modular zou ik persoonlijk wel meenemen in nieuwe dingen..Maargoed is idd off topic.

On topic:

Screenshot 2026-05-08 at 08.27.55.png

Ik denk dat full modular gaan op zowel percussie als synth en fx echt to much is zelfs for a 2 man show..
Achteraf blijken mijn Korg drumlogue's ook goed CV via separate outs te knallen wat heel veel rack space scheelt..
Dus beetje complimentair in modular zou ik persoonlijk wel meenemen in nieuwe dingen..Maargoed is idd off topic.

Ik wil juist tot een oplossing komen die full in-rack is, zelfs CC/CV wil ik erin hebben zitten. Als het dan zover komt dat ik ergens op een fatsoenlijke PA aan mag sluiten met n boel luisteraars op een dansvloer heb ik maar 2 cases nodig met 3 stekkers en een L/R out. That's it. Lijkt mij geweldig om zo te kunnen werken. Aanzetten, inprikken, gaan. Veel minder points of failure dan een "traditionele" setup met externe gear. Sowieso ben ik meer van de random signals en happy accidents en die haal je niet makkelijk uit Midi gear. Modular gear zelf is wat dat betreft ideaal en er zijn zo veel verschillende sequencing oplossingen in-rack dat ik de noodzaak voor externe gear niet eens zie in die context. Ik draai mijn rack nu wel met Midi gear maar dat komt niet doordat ik het niet in-rack zou willen hebben. Mijn budget laat het niet toe voorlopig (andere prioriteiten zoals betere soundgeneration en modulation waren veel belangrijker en dan is een midi sequencer wel een oplossing).

Maar ik heb dus alles wat geluid maakt in-rack, incluis drums. Ik wil daar ook niet vanaf. Ik kan veel meer invloed uitoefenen op wat er uit modular komt dan wat een externe desktop kan bieden. Tenzij die desktop natuurlijk euro-compatible is. Maar dan zou ik m dus ook in-rack hangen, zoals een DFAM ofzo.

Ik had wel bedoeld om dit modular centric te houden hier, want dat is tenslotte het subforum. Desktops horen in een ander topic imo ;)

@flyweight - ze zeiden overigens dat de markt nu richting tabletop swingt, maar uiteindelijk is het zo ongeveer een tabletop versie van deze - ok niet 100% hetzelfde maar toch. dus als je zoiets wilt, de module is minder dan de helft van de prijs maar minder handzaam/direct natuurlijk want niet al die sliders.
Ff gekeken maar die is mono en een expander voor basic knoppen kost ook 100e.

Wat klinkt dat ding cool. MN weet wat ze doen, blijkt maar weer. En ik blijf voorlopig maar even weg van modular vids want mn portemonnee doet al pijn voordat het goed en wel begonnen is.
Ik heb ‘m alvast ge-pre-ordered. 😎

Back