Graag feedback nodig ;)

milobravemusic

Ingeburgerd
Hallo iedereen,

Ik heb al een redelijke tijd niks gepost, zit midden in mn examens, maar heb nu even een weekje vrij en heb me daarom weer even kunnen richten op muziek. Ik produce nu in totaal voor iets van 6 maanden en ik heb denk ik mijn beste werk tot nu toe verricht, alhoewel het nog niet af is ben ik benieuwd naar evenuele tips, feedback en reacties (helaas reageerde vorige keer nieman dus ik hoop nu wel ;)

Hier kan je het beluisteren :

Groetjes,
Milo

Voor 7 maanden, blijft het bijzonder wat je daar weg zet.

Ik zou de lead persoonlijk wat inkorten. Een blazer heeft verre zo'n lange adem :P Je zou korte pauzes in kunnen lassen. (Staccato)
Bedenk dat je muziek door een Top 100 bandje zal worden gespeeld met blazers.

Verder hoor ik op 0.40 een hoger 2-klank geluidje dat voor mijn gevoel opzich klopt alleen een andere semitoon had prettiger geklonken. Op 0.58 struikelt er een melodietje dat buiten de toonladder zit (zou hier iets in knippen en dat oplossen met een fade out)

Dat is voor nu mijn feedback, verder leuk dat je nog wat tijd vond in alle hectiek! Succes en hopen dat je slaagt! :D

Voor 7 maanden, blijft het bijzonder wat je daar weg zet.

Ik zou de lead persoonlijk wat inkorten. Een blazer heeft verre zo'n lange adem :P Je zou korte pauzes in kunnen lassen. (Staccato)
Bedenk dat je muziek door een Top 100 bandje zal worden gespeeld met blazers.

Verder hoor ik op 0.40 een hoger 2-klank geluidje dat voor mijn gevoel opzich klopt alleen een andere semitoon had prettiger geklonken. Op 0.58 struikelt er een melodietje dat buiten de toonladder zit (zou hier iets in knippen en dat oplossen met een fade out)

Dat is voor nu mijn feedback, verder leuk dat je nog wat tijd vond in alle hectiek! Succes en hopen dat je slaagt! :D
Heel erg bedankt voor je feedback, kan ik veel mee!

Lekker bezig! Niet mijn smaak maar wel wat tips:

De structuur van het liedje verveeld snel, het is een paar seconden intro en daarna ABAB, het herhaalt snel.

Het verschil tussen A en B zou ik ook liever groter zien, er is wel een overgang en dat is lekker, maar drums gaan daarna precies zo door. Muziek is een beetje als alle drama, het gaat om spanningsbogen, tension en release, contrasten. Omdat B zo vol is en op A lijkt.is de overgang terug naar deel A een stuk minder feestelijk.

Als bij B bijvoorbeeld opeens wat drum elementem wegvallen zodat het een andere energie / gevoel opwekt komt deel A met z'n dansbare beat juist weer veel verfrissender binnen en is het weer feest.

Hetzelfde geld voor de intro, de melodie komt even door bij de fade-in, dat 'ie daarna bij 0:10 weer weg is geeft het spanning, maar die spanning word binnen 14 seconden afgelost als A volledig binnenkomt. Dat stuk van 0:10 naar 0:24 had zo 30 seconden langer gemogen om naar A toe te bouwen, dan is die ontlading ook een stuk sterker.

Kijk b.v. eens naar Faithless nummers (géén remixes), vaak zijn de meest beroemde stukjes waar je hun nummers die je onthoud of helemaal los op kunt gaan pas na een lange opbouw, soms zelfs op het teasende af.

De melodie in A werkt voor mij wat minder, kan ook een genre gebonden iets zijn. Ik zou zelf liever wat meer rust en variatie in de synth lead zien, hij is elke seconde aanwezig. Liever af en toe ook even stilte of noten met een kortere release bijvoorbeeld.

Enkel tips, ga vooral door en succes met je examens!

Back