Red Tape (hmm, m’n beste productie so far? :-)

Oh oh, we zijn in een smaakjesoorlog beland :D :D :D
Tis net als met beeldhouwen: te veel schaven en je hebt ineens iets anders; en luister je te veel naar anderen, dan wordt het meer en meer van hen (lees: groepsding).
en smaak is wel het dingetje hier ja, en dan vooral de jouwe als maker :) en als je zoiets kan maken (de eerste dan :D ) dan heb je dat.

Zo, vandaag na een week rust met frisse oren naar beide mixen geluisterd en ik ben het nog steeds eens met het merendeel van de mensen hier: De laatste (huidige upload) is qua mix beter dan de eerste . Qua vibe / sfeer is er verder eigenlijk geen verschil en ik denk zelfs dat enkel audiofielen :W dit daadwerkelijk horen. Gewoon beiden hetzelfde nummer met dezelfde intensiteit, maar deze laatste is dus ietsje beter gedefinieerd in het laag. Wel superfijn zo. :)

en nu nog langer graag
of meer

Thanks! Ik ben aan het nadenken of ik hier een eigen stijltje uit kan extraheren. Meer songs dus zoals deze.
Gaat nog even wat gepuzzel en geklooi op een gitaar worden. Stay tuned folks :dj:

Klinkt als een verzorgde, prima ge-eq-de en in de ruimte geplaatste productie, op mijn €25 oordopjes. Doet qua sound niet onder voor wat ik luister via een streamingdienst.

@one_b
Zoals beloofd :) een A/B vergelijking tussen de eerste mix en de huidige (2 x MP3).
’t Verschil is klein, en je hoort het beter vanaf het moment dat de BD er samen met de pitch shifted vocal en de bas in komt. Minder conflicten in het laag.

Groet, Dorian

Attachments

• Red Tape OLDMIX.mp3
    10,1 MB
  • Red Tape.mp3
    10,1 MB
Laatst gewijzigd:
allereerst nogmaals een prachtig nummer.
voor de rest ga ik kort zijn want het is jouw nummer en je moet er lekker mee doen wat jij wilt.
ik reageer eigenlijk alleen op de "slechte" tips. ik vond en vind dat "wannabe mastering-engineer" bs over bas conflicten zo zonde... alles wordt er zo vlak van.
de lage "out of tune" vocal vind ik in het origineel nog steeds veel mooier (toon en geluidsterkte), het maakt het interessanter en expressiever dan de 2e versie, creatief anders.
ook vind ik de zachtere momenten minder sterk geladen in de 2e.
ben benieuwd naar de volgende :) no pressure :D

Ik weet niet welke versie ik heb geluisterd nu (de bovenste link iig).
Ik vond hem wederom heel geslaagd.
Lekkere laagjes, goede sfeer, mooi gespeeld en de zang past er perfect bij.

Back