Track gemaakt met mn nieuwe samplepack (schaamteloze zelfpromotie hehe)

lloydwebster

hans werrekmeester

Maar t is wel n leuke pack, ansich;
voor SF'ers 15 eur :)

Laatst gewijzigd:
Klinkt lekker. Basje bevalt mij wel.
Woorden als 'sample pack' en 'loops' kan je beter niet gebruiken hier op het forum.
Is een beetje als vloeken in de kerk 🤭

Ik ben zelf geen samplepack fan.
Maar de beperking van 'een vaste loop' kan vast heel bevrijdend werken.
Lekker groovy iig.
Het zijn geen loops, het zijn one shots.

Overigens kan je loops ook losknippen en zelf gebruiken :)

Maar ik begrijp ergens waar dit heen gaat. Ik heb voglens mij ook nergens loops gezegd?

Overigens zou ik ook nooit adviseren om enkel 1 samplepack te gebruiken voor je track, ik heb t alleen gedaan zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten.
Alhoewel ik eigenlijk die track heb gemaakt en daarna de one shots in de samplepack heb gedaan hahah

Deze is wel erna gemaakt met de pack, en dus 1 loop voor de glue.

Oja en de wijze woorden van baz lurman

Laatst gewijzigd:
Klinkt lekker. Basje bevalt mij wel.
Woorden als 'sample pack' en 'loops' kan je beter niet gebruiken hier op het forum.
Is een beetje als vloeken in de kerk 🤭
Wat is er mis met samplepacks dan?
Ik gebruik zelf nagenoeg ook geen samplepacks, maar net als 90s sample library cds van Akai of whatever moeten de samples toch ergens vandaan komen
voor de samplers (als je het niet van vinyl oid wilt samplen)

Nogmaals het zijn allemaal one shots en geen loops. Ik heb wel een samplepack met loops ,maar ik doe dat ook lieber niet want de gehele reden dat ik dit uitbreng is (naast miljonair te worden)
om de producers die struggelen op weg te helpen betere sounds te hebben om uit te kiezen zodat het al snel tight klinkt en ze dus zich vooral kunnen focussen op het creatieve aspect van de melodie en arrangement etc. i.p.v. uren te kutten met een kick en hihat en snare die vervolgens niet lekker klinken.

En de loops die ik heb zijn alleen drums en ze zijn opgedeeld in low mid en top dus eigenlijk vrij simpel en niet perse een eigenheid wat je zou herkennen in een track snel.
het is n beetje bedoeld om de losse sounds in een drumrack bvijv te lijmen zodat alles wat coherenter cklinckt.

Via de link als je op free testerpack of freebies ofzo drukt staat die bas daartussen als 1 van de freebies. :)
In totaal heb ik er 5 als je van alle 5 de testers pakt heb je sowieso 25 samples royalty free(op n aantal hiphop breaks na)

Wat is er mis met samplepacks dan?

Uiteraard niets.
Er zijn nou eenmaal 'puristen' op dit forum die het belangrijk vinden elk geluidje zelf te fabriceren.
Ik ben zelf zeer pragmatisch aangelegd en ben meer gericht op compositie dan sound design maar ondervind er regelmatig tegenwind van hier op het forum.
Ik maak het dan ook wel erg bont en maak soms songs die bijna alleen maar uit library loops bestaan 👹

Zal die freebies van je eens downloaden

Uiteraard niets.
Er zijn nou eenmaal 'puristen' op dit forum die het belangrijk vinden elk geluidje zelf te fabriceren.
Ik ben zelf zeer pragmatisch aangelegd en ben meer gericht op compositie dan sound design maar ondervind er regelmatig tegenwind van hier op het forum.
Ik maak het dan ook wel erg bont en maak soms songs die bijna alleen maar uit library loops bestaan 👹

Dus dan zijn ze allemaal into eurorack, als ik het goed begrijp?

Mja ik vind de compositie veel belangrijker, er is wat voor te zeggen dat het geluidje zelf moet woreden gemaakt, maar dan vind ik ook dat ze de electronica zelf moeten maken.
tenslotte maken die het geluid ;)

Uiteraard niets.

Speel je dan ook nul melodietjes?
Of hoe met ik dat voor mij zien
Of dat je ze zegmaar uit elkaar knipt

Hangt af per song maar ik voornamelijk disco/house.
Beats maak ik zelf met losse drum-hits.
Percussie soms een loop, soms zelf met midi gemaakt.

Dan is de baslijn meestal een combi van basgitaar loops.
Soms speel ik synth- of arp bas zelf maar dan zijn het vaak uiteindelijk vaak toch loops.
En ik knip en plak loops idd vaak.
..en daar bouw ik dan verder alles omheen.

Dan ga ik meestal eerst opzoek naar bijpassende instrumentenloops in sample libraries.
Soms gebruik ik audio to midi en dan maak ik met een instrument een audioloop na waarna ik er dan wijzigingen of afwijkende akkoordenprogressies in aanbreng.
Sommige partijen speel ik helemaal zelf (strings, pads, piano, rhodes, synths, arps ed.)
Ook synth solo's speel ik soms zelf maar soms ook niet.

Blazers, echte violen, fluit, gitaar, xylophone en andere instrumenten die ik gewoonweg zelf niet kan bespelen zijn altijd libraryloops.

Mijn songs hebben tot nu toe bijna altijd vocalen maar begin nu ook vaker instrumentals te maken.

Laatst gewijzigd:
Het zijn geen loops, het zijn one shots.

Overigens kan je loops ook losknippen en zelf gebruiken :)

Maar ik begrijp ergens waar dit heen gaat. Ik heb voglens mij ook nergens loops gezegd?

Overigens zou ik ook nooit adviseren om enkel 1 samplepack te gebruiken voor je track, ik heb t alleen gedaan zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten.
Alhoewel ik eigenlijk die track heb gemaakt en daarna de one shots in de samplepack heb gedaan hahah

Deze is wel erna gemaakt met de pack, en dus 1 loop voor de glue.

Oja en de wijze woorden van baz lurman

Dan begreep ik je verkeerd :)

Back