Fraude op dit forum

Is een meldpunt waar gedupeerden (dus diegenen waarvan het account gehackt is) melding kunnen doen een oplossing? Alleszins toch een verbetering. En dan bijkomend een auto password reset bij inactieve gebruikers (bv 1-2 maanden van inactiviteit)

Je account unlockem via de bank lijkt me nu niet de meest vlotte oplossing

Ik heb ooit veel online trades gedaan in games, veel paypal transacties en ook een hoop scammers, wat ze daar deden was een review pagina per trader verplichten, dat hielp aanzienlijk hoewel er af en toe eens iemand was die dan zijn reportoire op t spel wilde zetten. Ook kon je een middleman kiezen als je twijfelde aan de koper of verkoper. Wellicht dat dat hier ook kan middels de profiel pagina ?

Ik heb ooit veel online trades gedaan in games, veel paypal transacties en ook een hoop scammers, wat ze daar deden was een review pagina per trader verplichten, dat hielp aanzienlijk hoewel er af en toe eens iemand was die dan zijn reportoire op t spel wilde zetten. Ook kon je een middleman kiezen als je twijfelde aan de koper of verkoper. Wellicht dat dat hier ook kan middels de profiel pagina ?
Het helpt om ervaringen met een andere (ver)koper te kunnen zien (reviews heb je nu ook al op Synthforum), maar het geeft wel schijnveiligheid of zelfs een extra risico op het moment dat een account met goeie reviews overgenomen is.

Een middleman waar je je geld kunt stallen zoals bij Marktplaats kan wel een oplossing zijn, maar dat lijkt mij voor Synthforum (waar koop/verkoop geen hoofdzaak is) te complex om in te richten, zowel technisch als juridisch. Ook weinig meerwaarde t.o.v. PayPal kopersbescherming lijkt me, behalve dat het een mooi verdienmodel is om het forum mee in leven te houden. :-)

Laatst gewijzigd:
wat je ook kan doen is ff een dubbelcheck door op mp.nl de ad op te zoeken. Contact zoeken, en zo toch al zeker een gehackt account op dit forum uitsluiten. Vaak listen mensen hier ook hun rommel op mp.nl. Biedt geen garantie maar toch al een stap dichter bij een goed verloop van zaken

Het lijkt me naïef om te denken dat een hacker die net 1300euro ving niet terugkomt.

SF voor handel is sowieso niet de beste keuze. Hoe kut MP dan ook moge zijn. Hier kan je leuren wat je wilt en dan gaat het 90% toch via MP.nl de deur uit. De groep potentiële kopers/verkopers is ook te weinig hier. N=few

Het makkelijkste is om het gewoon uit te zetten hier en je handel gewoon via andere sites doen.
Zal wel geen populaire mening zijn, maar ja...

Je kunt ook kiezen niet compleet spastisch te reageren en alles op de schop te willen nemen omdat er in 25 jaar 1x iets fout gaat.

als je geen zin hebt in big brother is SF prima om te verkopen hoor. Het is uiteraard maar een kleine vijver maar dat heeft zijn charmes. Het scheelt ook een boel dom gekakel via pm tov de andere stekken

Op SF verkopen is vooral een kwestie van geduld, want veel kooplust is hier meestal niet. De idioten op MP zijn irritant, maar over het algemeen weet je vrij snel of je een serieuze kandidaat hebt, en dan is het meestal ook snel geregeld. De kunst is vooral zo snel mogelijk de mafklappers en koopjesjagers te herkennen en af te wimpelen.

Mijn meest recente verkoop was via SF. Mijn MP advertenties (geen synths maar toch leuk hobbyspul, geen toiletreiniger ofzo) krijg ik niet aan de man.

Je bent makkelijk tienduizenden euros kwijt om zo'n koppeling op te zetten, lijkt me een lastige business case voor SF.
Mollie, API en klaar is kees. Letterlijk binnen 30 Minuten gedaan

We gaan hier even serieus naar kijken want dit willen we natuurlijk absoluut niet. De dreiging zit hem hierbij vooral in oude, latente leden met gelekte passwords. Tot nu toe is dat tot spamming beperkt gebleven maar nu dus ook oplichting.
Synthforum accounts hebben toch MFA? Want met oude accounts en gelekte passwords kun je dan alsnog niet inloggen (mits je een authenticator gebruikt).

Laatst gewijzigd:
Hoe klote ik 't ook vind voor @syndromeda en het is achteraf gelul natuurlijk maar voor mezelf is 100 euro wel een grens om iets op te laten sturen want bij een hoger ga ik meestal zelf ophalen of het moet iemand zijn die heel regelmatig op het forum is.
Een goede manier is ook even videobellen met elkaar als het om een hoger bedrag gaat, dan zie je dat de persoon ook werkelijk in bezit is van datgene waar je interesse in hebt, je hebt ook meteen een tel nummer
Hoop voor @syndromeda dat ie links- of rechtsom toch de oplichter nog achterhaalt.

Back