Ik wil een ms-20 (kloon?)

Ja de FS heeft ook midi in wat wel handig is en voor de OG heb je dan wel een midi cv converter nodig.

Deze video al lang geleden gemaakt met mijn IC35 MS20. Ik heb ook een OTA MS20 en die heeft aanzienlijk meer moeite om in deze smerigheid te komen.
Lukt wel, maar kost veel meer moeite.

Potverdikkie, dat klinkt lekker! :halleluja

gemaakt met mijn IC35 MS20
Ik zie in de comments op YT dat je juist de MK2 gebruikt hebt?

1782301468253.png

Wel raar dat ze zo snel weer met de FS gestopt zijn.
FS is altijd pakweg 1000 exemplaren (heb ik de indruk)- als dat zo is hebben ze telkens er teveel want elke FS behalve de laatste was telkens met moeite buiten te werken. Ik heb nog een foto van een flitsprijs van een witte FS ergens op dit forum. En de Ody FS kregen ze ook niet buiten, die kocht je vorig jaar zeker voor pakweg 700ish in Duitsland (dat was een kit)

Ik heb 2 hele saaie video's op YT waar ik de 3 verschillende versies ms20's naast elkaar heb, mijn besluit was: klinkt allemaal goed.
Als er een gek 2 k geeft voor mijn MS20M (desktop) gaat ie en koop ik een ms20 MK2 en n boel geld over: staat veel mooier in mijn Korg muur.

Laatst gewijzigd:
Ik zie in de comments op YT dat je juist de MK2 gebruikt hebt?

Bekijk bijlage 3874467
Whaha wow, dankjewel voor deze correctie. Dit is wel een persoonlijke mandela effectje.

Heb al jaren in mijn hoofd dat ik het met de mk1 had gemaakt. Brainrot :D

Vind zelf de MK2 fijner klinken. Meest zeldzame is een MK1 met schroefje ;-) Ze bestaan !!

Deze video al lang geleden gemaakt met mijn IC35 MS20. Ik heb ook een OTA MS20 en die heeft aanzienlijk meer moeite om in deze smerigheid te komen.
Lukt wel, maar kost veel meer moeite.

belachelijk: dit is 300% mijn ding en ik was nog geen abo Ʃn YT had me dat nog nooit getoond en ik ben er elke dag.

Er staat een Korg MS-20FS op Reverb:

Als je een beetje doorrijdt red je het met 1 overnachting. Leuk avontuur!
wat een prijs. Met wat zoeken voor 1000 a 1200 wed ik. En mss minder.

Ik was trouwens niet compleet: de kit heeft 2 filters maar je moet intern ƩƩn kiezen tijdens de assemblage . (of was het via power on +toets induwen?) De FS heeft een schakelaar, net zoals de 20M (desktop) zodat je met de schakelaar de filter wisselt.

Ik heb de MS-20FS gehad, en ook een Behringer K2 (MKI). De 'echte' voelt sowieso veel aangenamer aan om te bespelen, aan de knoppen te draaien en de kabeltjes in te pluggen, maar qua sound vond ik het verschil niet groot genoeg om hem te houden. Vooral de ruimte die hij inneemt op mijn bescheiden tafeltje was voor mij een groot nadeel. Bovendien vond ik het ergerlijk dat hij enkel op MIDI channel 1 kan ontvangen, en dat je om te switchen tussen beide filtermodellen de synth moet uitschakelen en weer aanzetten met een niet te onthouden toetsencombinatie ingedrukt. Dat heeft de behringer wat mij betreft dan beter opgelost (en Korg zelf ook, op de MS-20m).
De K2 dekt mijn nood aan de vuile sound van een MS-20 meer dan voldoende, ook al zal het misschien niet in alle settings of patches spot on zijn als je'm naast een Korg-exemplaar zet.

Dank voor jullie antwoorden. Dit is heel erg helpend in mijn zoektocht. Ik kan sowiezo al een aantal opties wegfilteren. ik ga eens rustig alles bekijken en beluisteren.
Wat voor mij overblijft zijn:

MS-20 Origineel
MS-20 FS
K2-MKII

Laatst gewijzigd:
belachelijk: dit is 300% mijn ding en ik was nog geen abo Ʃn YT had me dat nog nooit getoond en ik ben er elke dag.
haha dank je wel.
Zal er wellicht mee te maken hebben dat ik zeer weinig video's post en geen monetizing aan heb staan (alhoewel Ubuis tegenwoordig toch reclames laat zien op mijn eigen geuploade muziek, de leiers!)

Dank voor jullie antwoorden. Dit is heel erg helpend in mijn zoektocht. Ik kan sowiezo al een aantal opties wegfilteren. ik ga eens rustig alles bekijken en beluisteren.
Wat voor mij overblijft zijn:

MS-20 Origineel
MS-20 FS
K2-MKII
Waarom niet starten met een K2, die makkelijk voor een goede prijs te scoren is?
En dan vervolgens rond blijven kijken voor goed betaalbare en onderhouden MS20.

Ik heb overigens zelf nooit met de K2 gespeeld, maar ben er wel van overtuigd dat er in elke studio minsten 1 MS10 of MS20 (of tijdelijk een clone of VST) hoort te staan ;)

Volgens mij heb ik dat schroefje ook op mijn Mk1, maar ik ben niet zeker. Ik laat het vanavond weten.

Of een SF lid heeft me een Mk2 als een Mk1 aangesmeerd en wordt ten gepaste tijde gekielhaald. ;)

Back