Ik wil een ms-20 (kloon?)

Algemeen wordt gezegd dat het schroefje het verschil tussen Mk1 en Mk2 aanduidt, maar er zijn dus ook Mk1 met schroefje dus die stelling klopt niet.

En het heeft een bolkop, wat in de 808 wereld betekent dat hij véééééééééél beter klinkt natuurlijk. ;)

• Duimpje
Duimpjes: DRe
respect the wedge.

Ergens lijkt de MS20 me trouwens nog wel een synth voor jou, het is boeiend om met het beperkte (nuja) aanbod dat erin zit te patchen.

Omdat de OG en de FS allebei ongeveer even duur zijn, zou ik voor het origineel gaan. En die is ook nog eens heel goed verkrijgbaar - als je even buiten MP denkt.

De rest zou voor mij - om bovengenoemde redenen - afvallen.

Inderdaad - maar dan moet het wel de mini worden i.v.m. de kosten. Ik vind de MS20 er (op het schroefje na) qua vormgeving ook heel mooi en indrukwekkend uit zien. En overzichtelijk ook.

Er staat er eentje voor 1100 op Kleinanzeigen, een prijs om niet voor te twijfelen. En eentje voor 850 euro, dat is bijna diefstal. Speaking of, let op voor oplichters. Maar als die aanbieding echt is, is dat echt een topkoopje.

Inderdaad - maar dan moet het wel de mini worden i.v.m. de kosten. Ik vind de MS20 er (op het schroefje na) qua vormgeving ook heel mooi en indrukwekkend uit zien. En overzichtelijk ook.
Hij is deels overzichtelijk, maar je moet wel even het hoofd erbij houden/ervaring opdoen om precies te weten hoe je met de modulatieknoppen onderaan doet wat je wilt dat hij doet. Net zoals dat sommige stukken van het patchpanel ook even wat aandacht vragen. Maar de keerzijde daarvan is dat hij heel flexibele synthese heeft.

Algemeen wordt gezegd dat het schroefje het verschil tussen Mk1 en Mk2 aanduidt, maar er zijn dus ook Mk1 met schroefje dus die stelling klopt niet.

En het heeft een bolkop, wat in de 808 wereld betekent dat hij véééééééééél beter klinkt natuurlijk. ;)
Het schroefje houdt t printje van filter MKII op zijn plek. Tenzij je dus een frankenkorg hebt die een schroefje zonder filter 2 heeft.
Ik heb trouwens een korg SQ10 met originele houten zijkantjes, waar Korg op staat. Zelfs mijn tech geloofde t niet. Die zijn namelijk normaal allen zwart kunststof met zo'n ribbel.
Voor de lol schroef je dat niet even open, ik herinner me dat bij Turnlab, dat terug monteren was gedoe :D
En algoed: was zogezegd de mk1 met schroefje. Nah, want hij had de print. Dus mkII

Wow, ik wist niet dat je die voor 999 kan kopen!?
Nog zo'n synth die altijd op mijn lijstje heeft gestaan maar de oude waren totaal onbereikbaar en de behringer het me eigenlijk nooit echt aangetrokken met al die lampjes.
Die nieuwe arp, is die met minijack?

Laatst gewijzigd:
De ARP2600 is inderdaad een geweldige synth, maar ik weet niet of het echt de gewenste reactie is op een draadje met de titel "Ik wil een ms-20 (kloon?)", want een MS-20 of een kloon daarvan is het duidelijk niet.

Wow, ik wist niet dat je die voor 999 kan kopen!?
Nog zo'n synth die altijd op mijn lijstje heeft gestaan maar de oude waren totaal onbereikbaar en de behringer het me eigenlijk nooit echt aangetrokken met al die lampjes.
Die nieuwe arp, is die met minijack?
Minijack ja.

De ARP2600 is inderdaad een geweldige synth, maar ik weet niet of het echt de gewenste reactie is op een draadje met de titel "Ik wil een ms-20 (kloon?)", want een MS-20 of een kloon daarvan is het duidelijk niet.
En de Moog One?

Mijn MS20 heeft geen (bolkop)schroefje in het frontpanel. Het is dus een echte, raszuivere, pur sang, volbloed, Mk1. Het is zelfs zo'n pure Mk1 dat hij op die plaats niet alleen geen schroefje heeft, maar ook nauwelijks nog opdruk. :erm:

heeeeeel goed heel goed!!!! Als je het maar weet!

Je hebt vast nog wel een schroefje in de schuur liggen toch?
Even met de gatboor aan de slag en een dikke keilbout erdoor. Mk16 jonguh!

Maar goed, ik heb dus een gewone Mk1 en dat laat hij je bij momenten weten ook. WooooeeeeeHIAAAAAA filter.

Back