Arranger Keyboards Demo Tracks

ik ga toch maar het houden zoals ik het deed, want met die aangekochte stijlen ben ik niks, ik voel ze niet echt en ga ze dus niet gebruiken. Jammer, was goedkoop geweest sinds ik er zoveel heb maar ik krijg er geen inspiratie mee vrees ik.

Ik ga toch proberen verder te doen met de extra stijlen, ik was gisteren avond heel moe en ik had al de hele dag liedjes gemaakt, ik denk dat het daar iets mee te maken had. Heb nu al wat meer andere stijlen gebruikt en die zijn wel goed.

Natuurlijk zijn ze niet zo goed als de interne stijlen maar ik kan er iets mee, sommige stijlen zijn ook van oude Yamaha keyboards, die zijn dus nog minder en ik moet zelfs de bass en drums van volume aanpassen ervan omdat die verhoogd zijn (waarschijnlijk voor af te spelen op een arranger keyboard dat minder drum en bass doorlaat) dat is wel niet zo leuk maar daar kan je ook nog leuke dingen mee doen.

Wat ik wel moet leren voor sommige stijlen die geen OTS settings hebben is om men instrument te layeren met andere instrumenten om een vollere sound te krijgen. Ik heb 1 liedje gemaakt met een enkel instrument, omdat deze stijl geen One Touch Setting had, die je al een voorgeprogrameerd instrument geeft (dat layered is) en dat klonk niet super. Niet slecht ook niet, maar als je layered instruments gewoon bent hoor je duidelijk het verschil.

Dat is zo vooral bij de oude Yamaha stijlen, als het echt zo moet zijn dat ik er problemen mee ondervind verwijder ik ze gewoon, ze waren toch allemaal gratis via PSRTutorial.com

Met nieuwe frisse moed beginnen we er dus weer opnieuw aan.

Deze track is gemaakt met een extra stijl van een oude Yamaha, de PSR 550. Dit is het ritme dat geen OTS heeft en dus heb ik zelf een instrument gekozen dat niet gelayered is.
Nu kan het zijn dat er te weinig reverb op staat, en dat dat is waarom het zo schraal klinkt, dat is wel makkelijk op te lossen in de toekomst.
Zal even oefenen worden om die stijlen zonder OTS, het instrument dat ik dan zelf moet kiezen, op punt te krijgen, maar zal wel lukken zeker.
Ik heb de track Where Do I Belong genoemd

Voor deze track nog een user ritme gebruikt, ik zou niet weten wat voor genre het is, de naam van het ritme verwijst naar Trance, maar denk niet dat dit trance moet voorstellen.

Ik heb het de naam Dreams of a Pirate gegeven.

Ik denk dat ik me enkel ga richten op uptempo stylen zoals Dance, Jazz, rock en Soul bijvoorbeeld. Ik ga ook mijn andere keyboards misschien gebruiken, al is het maar enkel voor dat soort stijlen.
Naargelang ik veel verwijderd heb, ga ik hier alle liedjes zetten die nu op Soundcloud staan

Mogelijks klinken de liedjes iets minder goed nu. Ik had serieus problemen, zoals altijd, met alles op hetzelfde volume te krijgen over alle tracks heen. Nu kwam ik op het idee om in mijn masterchain gewoon de maximizer (limiter) uit te schakelen maar wel de rest van de effecten te behouden en die audio file is door Masteringbox te halen om zo alles op een gelijk volume te krijgen en dat lijkt te hebben gewerkt. Soms kan er toch nog iets net iets luider klinken maar dan is het maar zo. Ik ben te perfectionistisch en het allemaal met de limiter op hetzelfde niveau krijgen is echt te moeilijk voor mij omdat soms het echt wel lijkt dat iets luider klinkt, bij masteringbox heb ik dat ook voor bij sommige liedjes, maar eigenlijk kan dat dus niet.
Op deze manier bespaar ik me serieuze kopzorgen, geloof mij, ik ben vandaag heel de dag bezig geweest met alles even hard te zetten en dan blijf ik bezig. Niet alles is even goed gemixed ook niet, soms klinkt het instrument te stil of te luid op het orkest, en dat doet dan ook weer veel.
Ik ga het zo doen met de laatste stap Masteringbox en dat moet maar goed zijn

Nu klinken ze misschien iets minder goed, maar dat is een serieuze kopzorg minder voor mij en ik het dus zo houden. Ik heb alle tracks aangepast op Soundcloud door ze te vervangen.

Laatst gewijzigd:
Heb terug alle tracks met ozone gemastered sinds ik eigenlijk een referentie nummer kan uploaden in de Maximizer waardoor ik de frequenties kan zien overlappen.
Nooit aan gedacht dat te doen, is enkel voor de maximizer, ik gebruik eerst de ai en dan selecteer ik de maximizer daarin en upload altijd dezelfde track erin, dan kan ik schakelen tussen de referentie en de actuele audio.
Zo kan je al op gehoor iets horen maar daar gaat het altijd mis met mij, maar er is ook een visuele hulp dus en daar begin ik gebruik van te maken. Ik kan dan ook de LUFS veranderen en schakel dan altijd tussen 9 en 11.5 en zie wat het beste is.
Meestal hoor ik al vlug of iets te luid of te stil is, maar soms kan ik mij daar sterk in vergissen.
Masteringbox was zeer goed tot ik een piano track ermee wilde masteren, die klinken altijd luider om de ene of andere manier, en nu dus ook weer. Ben daarom maar terug gegaan naar ozone waar ik LUFS kan aanpassen, je kan dat bij Masteringbox ook maar als zij ermee stoppen ken ik geen enkele andere website mastering tool die je dat laat doen. Emastered kan het bijvoorbeeld niet, remastirify of hoe noemt het, ook niet, en ik dacht van vroeger dat Landr het ook niet doet.

Om toekomst zeker te zijn dus terug naar Ozone gegaan. Er kan nog altijd verschil in zitten omdat ik met verschillende genres werk en dus verschillende lufs soms moet gebruiken, maar ik hoop dat het minimaal blijft.

Back