Arranger Keyboards Demo Tracks

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Als dit hier niet mag laat het me dan aub weten en dan zet ik het in Algemene Discussie Muziek gerelateerd.

Ik denk, maar kan nog altijd van gedacht veranderen want het is veel werk, heel veel werk omdat ik ook een website onderhoud ervan, dat ik met al mijn arranger keyboards iets nuttigs ga doen. Ik heb dat al vaak in het verleden willen doen maar kon nooit beslissen wat juist, daarom heb ik nu besloten de twee dingen waar ik mee wisselde samen te voegen, maar het geeft veel werk en ik weet niet of ik dat kan volhouden.

Ik heb momenteel 11-12 arranger keyboards, gaande van merken zoals Casio, Roland, Yamaha, Korg, Medeli en Startone, mogelijk komt er in de toekomst nog iets van het huismerk Fame bij. Ik ga proberen met elk ritme onboard twee demotrack versies te maken, eentje met enkel een akkoordenprogressie zodat je het ritme zelf heel goed kan horen en een versie met een melodie bij.
Ik maak van elke track een video, de style only video is gewoon een afbeelding maar de compositie met melodie is een uitvoering van het werk. Ik post deze dan op Youtube met informatie over BPM en gebruikt instrument dat meestal een OTS (One Touch Setting) is. Deze hoort dan een beetje bij het ritme bij maar is niet altijd het geval, in zulk geval kies ik zelf iets.

Maar ik heb dus ook een website, en ik ga het daar ook allemaal posten. Als ik het kan volhouden, wat ik sterk betwijfel, dan kan je op Youtube en op die website binnen een paar jaar veel informatie vinden over verscheidene arranger keyboards. Ik zou deze dingen hier graag delen omdat er soms wel leuke zaken tussen zitten en ik oefen ook hard om het redelijk goed te kunnen spelen. Als je werk in iets steekt is het altijd leuk dat je dat ergens kan delen.
In het verleden vonden sommige de liedjes die ik met arranger keyboards maakte leuk hier, ik hoop dat dat nog steeds zo is.

Als eerste keyboard ben ik begonnen met het goedkoopste keyboard dat ik heb, namelijk de Yamaha PSR-E283 die me 129€ heeft gekost. Ik master de tracks ook nog altijd met Ozone 11 Advanced wat de kwaliteit ervan aanzienlijk verbetert.

Ik ben gewoon begonnen met de eerste stijl uit de eerste categorie. Een stijl genaamd 001 BritRock uit de Pop & Rock categorie. Ik heb het standaard tempo genomen dat 118 BPM is en als instrument voor de melodie versie de OTS GrandPno

Ik zal beide video's hier delen en een link naar de website waar je ook altijd de demotracks gratis kan downloaden als er eens iets moest inzitten dat je toch wel leuk vind.

Style alleen (akkoordenprogressie)

Met melodie

Link voor downloads:

Ik heb besloten toch maar niet verder te gaan met de website en ook alleen maar composities te spelen met melodie. Het is gewoonweg te veel werk en ik heb teveel keyboards. Op deze manier kan ik misschien aan drie keyboards per jaar geraken en ik heb er 12 en koop er nog steeds graag bij.

Als ik me enkel al op de compositie video's richt zit ik al aan een paar maand werk waarschijnlijk per keyboard... Ik zal vanaf nu dan ook alleen de compositie video's hier delen. Mogelijk wissel ik dan ook eens af en toe van keyboard, maar ook dat weet ik niet zeker, dan kan je de verschillen sneller horen tussen de prijsklasses. Maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Ik heb me laten verleiden en de Yamaha PSR SX600 gekocht. Blijkbaar bevat het veel andere stijlen dan de PSR SX700 die ik al heb. Allemaal andere blijkbaar, dus het is altijd een goede koop geweest, zeker nu het 100€ minder kost in de uitverkoop op Thomann. Maar de hoofdreden waar ik het voor kocht is omdat ik 10.000den extra stijlen heb voor de PSR SX700, maar sinds de usb uitgang erop kapot is kan ik ze niet meer laden... Ik hoop dat ik ze wel kan laden op de SX600. Als dat toch niet het geval is, blijft het een goede koop, sinds het 415 styles heeft waarvan, diegene die ik gezien heb, anders zijn dat die op de SX700.

Als echt de extra stijlen er ook op werken, en google zegt van wel maar dat voor sommige instrumenten er een gelijkwaardig instrument word gebruikt omdat de SX600 het instrument niet heeft (wat je nog altijd kan veranderen naar je zin) dan is het mogelijk dat ik maar drie keyboards meer ga gebruiken in de toekomst. De internal styles van de Yamaha PSR SX700 en Medeli AK603 en de internal en extra styles van de PSR SX600.

Mogelijks koop ik dan ook geen keyboards meer bij, sinds ik 10.000den extra styles heb. Maar we zullen zien. Ik verwacht het donderdag of vrijdag.

Als je dit allemaal plaatst op een synthforum is het natuurlijk geen rare zin natuurlijk. En ik heb geen behoefte aan een arranger keyboard. Omdat ik zelf geluiden of sounds maken leuker vind. En dan kom ik bij synths uit. En verder ben ik maar een matige toetsenist.

Back