Ik begrijp zaken pas nadat ze netjes gedefinieerd zijn. Wat anderen ergens mee doen is voor mij niet overtuigend. Ik heb er ook weinig lol in om dingen na te doen. Ideaal gesproken zou alles wat je met pointers kunt doen en welke eigenschappen ze hebben, op basis van de definitie van wat pointers zijn verantwoord moeten kunnen worden. Daarom is het vinden van een degelijke definitie van dingen voor mij in veel gevallen de grootste hobbel in het leerproces.
ja ik begrijp het, maar misschien zijn zaken in C niet zo netjes gedefinieerd.
je hebt een formele benadering waarvoor ik weer niet de aanleg heb.
hoe anderen het doen; met pointers werken b.v. is waarschijnlijk de 'definitie' van pointers, in het is zeer praktisch in zeker zin.
in formele zin zou ik het niet weten.
ik hoop dat
@3ddie een formele benadering kan beschrijven. lijkt me ook wel interessant.
de fundamentele, formele benadering wordt natuurlijk ten eerst door de CPU bepaald, en wel in een zeer abstrakte zin, de x86 set is al abstrakt en wordt al 'vertaald' binnen de CPU.
maar adressering, waarde, registerbewerking, daar heeft C natuurlijk wel zijn grond in.
ik ben benieuwd of er een formeel logische benadering van pointers in C bestaat, niet after the fact, maar voordat C werd uitgeschreven...
hoe kwam men op een pointer, en op &, voor een variabele... om het adres te weten.
waarom werkt men met pointers in C, voor arrays, structuren, objecten etc. (is het antwoord niet: vanwege dat je vanuit C zelf het geheugen kan adresseren, met ja, pointers?).
goed, ik vind het ook interessant waarom je het zo benadert. terwijl de heel praktische wijze, van de syntax begrijpen, voor mij heel goed werkt....