Teisco / Kawai 100F

klinkske

boeketje voor de vrouw
Heeft er iemand een mooie die weg mag?

Nee hoor, de kawai 100 f is dezelfde als de Teisco 100 f - enkel n andere kleur.

En de Teisco is veel moeilijker te vinden.
Schermafbeelding 2026-07-01 om 18.18.41.png

In het verre verleden heb ik de Kawai 110F in mijn bezit gehad, maar ja.....................wat heb ik door de jaren niet gehad.

Volgens mij heeft de 100 f een onmogelijke externe vco CV schaling die met helemaal niets compatible is.
Misschien niet relevant voor jou, maar mogelijk toch nuttig om te weten.

Kenton heeft daar een oplossing voor met een socket upgrade en er zijn ook midikits volgens mij. Het is echt een verdomd fijne monosynth!

Volgens mij heeft de 100 f een onmogelijke externe vco CV schaling die met helemaal niets compatible is.
Er zijn kits. Geen probleem. En midi is op komst ook bij deze Fransoos. Los van wat er al is.

Schermafbeelding 2026-07-02 om 15.16.30.png

Het is enkel om een andere 100f aan te sluiten, heb er een reese converter op gehad en dat gaf een geinverteerde midi.

Voor meer dan 1000 euro op reverb en geen garantie op deftig geserviced en goede aankomst. In Frankrijk staat er een voor 650 al maaanden maar de verkoper wil geen fotos sturen. Ik heb dat opgegeven. Ik vind 1k teveel.

Ik had em hierboven al even neergezet maar wat is hier dan mee?

Die van sf reageert niet. Bovendien is die vermoedelijk geverfd. Duits 850 excl verzend met gaten en mods, word ik niet zo warm van. Ik heb wel even geduld 😊

omg.. lijkt wel of er een Fender bullet door het linker zijpaneel geschoten is. :(

Succes iig.. ondanks dat ik er niet zoveel mee doe, doe ik em liever ook niet weg.
Vaak struikel je er zomaar over. Ik heb em ooit ergens gekocht, mint, maar wist nooit dat ie zó leuk was..

Ik heb nog genoeg ander speelgoed dus t heeft geen haast 😅

Voor meer dan 1000 euro op reverb en geen garantie op deftig geserviced en goede aankomst. In Frankrijk staat er een voor 650 al maaanden maar de verkoper wil geen fotos sturen. Ik heb dat opgegeven. Ik vind 1k teveel.
Beide zijn geserviced maar zegt natuurlijk niet heel veel. Turnlab verkoopt ook geserviced :dubbel:
Ben het verder met je eens hoor, voor 1k moet het wel echt mint zijn zonder schot- of schaafwonden.

Ik heb een (dik gemodde) nova tubbu SH 101 en zowat elke andere mono die ik heb vind ik fijner dan de sh 101 :D
Sh 101 is zo braaf en plastiek... goed voor boterige acid enz... MAAR Soms wil je al eens een wildebras (of 10)

Back