Gibberish & Stoter -> doorlopend project

Tierelantijn

Gibberish
Hey allemaal,

Ik maak al een tijdje af en toe iets met @stoter. Het leek me leuk weer eens iets hier te delen. Het voelt als te lang geleden.
We proberen nu een andere manier van samenwerking, waarbij we elkaar als het ware wat rauw materiaal aanleveren waar de ander dan een track op kan maken.

Deze track is op een bepaalde manier helemaal door mij gemaakt. Maar er zitten belangrijke elementen in die @stoter gemaakt heeft die als beginpunt voor de track dienen. Met name de intro (paul x stretch) en de wat dissonante frase die daarna komt. Ik ben natuurlijk heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Ook als jullie het niks vinden. Inhoudelijk suggesties en kritiek op de mix zijn een plus, wie weet wordt de track er beter van.

Ik zal proberen deze thread een beetje levend te houden met nieuwe nrs die we maken, kijken of dat een beetje loopt.

Voor de mensen die het wat interesseert, dit is o.a. gebruikt:
Stoters modular
Paul x Stretch
Moog Grandmother
Yamaha Reface CP
Legend vst (Minimoog kloon)
Drum samples komen uit ableton[/MEDIA]

Hier weer een nieuwe track. Is wat tijd overheen gegaan en vandaag weer aan gewerkt. Voor het eerst wat meer sounds, ook soft synth sounds naar de moog grandmother gestuurd en via daar het eurorack in. Leuke manier van werken. Op die manier wat analoge resonators (dreadbox), spring reverb en allerhande filtering en modulatie toegevoegd. Ik heb geprobeerd om het een track vol contrasten te maken. Tussen mechanische geluiden, etnische wereld muziek, indie gitaren, en EDM. Of zoiets. Benieuwd hoe het klinkt, daar in jou oor/brein?

Deze track nog een beurt gegeven. Iets mee opbouw in de intro en een randje analoge distortion op de bas. Ook de overgang en het iets te abrupte einde gefixt. Nu af (?)

Lekker industrieel modulair begin. Mooie malende drums die erin vallen ook. Het beukt, maar is tegelijkertijd op een goeie manier warm en soft afgerond.
Het einde is helemaal cool als je drums en industriële klanken combineert. Dat had van mij nog wel een tijdje langer door mogen malen.

De Yamaha Reface CP... tja, daar kan ik niks over zeggen. Die heeft hier jaren gestaan waardoor ik het geluid direct herken. Laten we het erop houden dat ik er een haat/liefde verhouding mee heb :D

Laatst gewijzigd:
Lekker industrieel modulair begin. Mooie malende drums die erin vallen ook. Het beukt, maar is tegelijkertijd op een goeie manier warm en soft afgerond.
Het einde is helemaal cool als je drums en industriële klanken combineert. Dat had van mij nog wel een tijdje langer door mogen malen.

De Yamaha Reface CP... tja, daar kan ik niks over zeggen. Die heeft hier jaren gestaan waardoor ik het geluid direct herken. Laten we het erop houden dat ik er een haat/liefde verhouding mee heb :D
Bedankt voor de feedback @Dorian Urac . Ben wel benieuwd waar de haat kant voor de CP vandaan komt!

Btw, ik neem aan dat je reageerde op de track bovenaan deze thread (A feeling I cant shake). Als je wilt zou ik ook zeker benieuwd zijn wat je vind van de andere track die ik hier gedeeld heb (Across the ether):
Deze track nog een beurt gegeven. Iets mee opbouw in de intro en een randje analoge distortion op de bas. Ook de overgang en het iets te abrupte einde gefixt. Nu af (?)

Bedankt voor de feedback @Dorian Urac . Ben wel benieuwd waar de haat kant voor de CP vandaan komt!
Haha, 't is meer liefde dan haat hoor. Een aantal jaar geleden had ik weinig andere hardware synths hier staan dan een kleine modular, microbrute en die CP voor akkoorden (tijdelijke situatie ivm een langdurende verbouwing). 'k Heb er indertijd zoveel liedjes mee gemaakt dat ik 'm zat raakte en 'm verkocht heb toen er beter klinkende Rhodes VSTs bleken te bestaan. Tegelijk is ie stiekem best prima uiteraard. Eh, zoiets? :D

Die andere track ga ik later luisteren. Zit even iets af te mixen.

Als je wilt zou ik ook zeker benieuwd zijn wat je vind van de andere track die ik hier gedeeld heb (Across the ether):
Zo, even tijd voor gemaakt. Deze vind ik beter dan de eerste. Coherenter of zo. Mooie esoterisch-oosters aandoende tonen in het begin, fijn ritme dat invalt. En dat blije subtiele melodietje vanaf 1.38 is ook in m'n straatje. Ook qua mix lijkt ie ruimtelijk en goed, al luister ik 'm 'slechts' op macbook-pro speakertjes. Oftewel gewoon goed. Niks op aan te merken. Een Depeche Mode achtige zangmelodie eroverheen zou nog wel passen; krijgt ie misschien zelfs hit-potentie :)

Zo, even tijd voor gemaakt. Deze vind ik beter dan de eerste. Coherenter of zo. Mooie esoterisch-oosters aandoende tonen in het begin, fijn ritme dat invalt. En dat blije subtiele melodietje vanaf 1.38 is ook in m'n straatje. Ook qua mix lijkt ie ruimtelijk en goed, al luister ik 'm 'slechts' op macbook-pro speakertjes. Oftewel gewoon goed. Niks op aan te merken. Een Depeche Mode achtige zangmelodie eroverheen zou nog wel passen; krijgt ie misschien zelfs hit-potentie :)
Bedankt! Leuk om te lezen.

Back